دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گوشی ایسوس زنفون ۶ چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟

  • ساناز براتی
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی ایسوس زنفون ۶ محصولی جذاب و مقرون به صرفه با نمایشگر عالی است که از طراحی خلاقانه بهره برده است و همچنینن دارای مشخصات سخت افزاری قدرتمندی است. این گوشی یکی از بهترین گوشی های میان رده در بازار محسوب می شود.

گوشی هوشمند ایسوس رنفون ۶ از کمپانی ایسوس در سال ۲۰۱۹ رو نمایی شد. این گوشی یک گوشی مقرون به صرفه و هوشمند است که یکی از بهترین گوشی های میان رده در بازار به حساب می آید. ایسوس زنفون ۶ یک گوشی سریع و جذاب با نمایشگری زیبا و ویژگی های خاص است که در این مطلب به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

بررسی گوشی ایسوس زنفون ۶

نسل قبلی این گوشی یعنی زنفون ۵ کپی نه خیلی جذاب از آیفون ۱۰ بود. ولی نمونه جدید آن یعنی ایسوس زنفون ۶ ویژگی هایی داشته که باعث جذابیت بیشتر در گوشی شده است. این گوشی با داشتن کارایی های بالا قیمت مناسبی داشته و توانسته فروش خوبی را تجربه نماید. گوشی های گران قیمت مسلما گوشی های عالی و مناسبی هستند که بیشتر مردم مایل به خرید آنها بوده اند. اما در حال حاضر گوشی های با کیفیت و جذابی با قیمت مناسب وارد بازار شده اند که توانسته اند به نیاز کاربران پاسخ دهند. ایسوس زنفون ۶ یکی از انواع گوشی های جذاب مقرون به صرفه در بازار است.

نگاهی به موبایل ایسوس زنفون 6

طراحی ظاهری زنفون ۶

گوشی ایسوس زنفون ۶ دارای نمایشگری بزرگ و تمام صفحه و بدن حاشیه است. پنل جلویی این گوشی از نوع گوریلا گلس و پنل پشتی به وسیله شیشه های کورنینگ محافظت می شود. در این گوشی بریدگی در قسمت بالای نمایشگر نیست و جایی برای دوربین سلفی وجود ندارد. نمایشگر این گوشی دارای گوشه های گرد بوده و حاشیه نسبتا کمی در قسمت پایین صفحه دارد. طراحی ایسوس در این گوشی خیلی مناسب و مینی مالیستی است و در زمان مشاهده ویدئو یا انجام بازی می توان با این نوع گوشی می توان نهایت لذت را از آن داشت.

بررسی موبایل ایسوس زنفون 6

نکته مهم در طراحی ایسوس زنفون ۶ گرفتن سلفی با دوربین اصلی این گوشی است. دوربین اصلی در این گوشی روی یک ماژول متحرک قرار داده شده است و توانایی چرخش ۱۸۰ درجه را دارد. چرخش دوربین خیلی سریع اتفاق می افتد. این نوع طراحی بسیار جالب بوده و بنا به ادعای ایسوس در این باره، دوربین متحرک توانایی ۱۰۰ هزار بار باز و بسته شدن را دارد. ولی با این وجود خریدار شاید نسبت به دوام آن دچار تردید شود. بنا به گفته ایسوس دوربین این گوشی اگر روزی ۲۸ بار مورد استفاده قرار گیرد برای مدت ۵ سال هیچ مشکلی نخواهد داشت. در صورت افتادن اتفاقی این گوشی دوربین سریعا بسته خواهد شد. ایسوس برای دوام بیشتر گوشی در داخل جعبه قاب لاستیکی نیز تعبیه کرده است که دارای ظاهری زیبا و جذاب است. با توجه به نوع دوربین، ایسوس زنفون ۶ ضد آب نیست. این گوشی هوشمند دارای قابلیت اسکنر اثر انگشت است که بر خلاف دیگر رقبا در قسمت پنل پشتی قرار گرفته است. حس گر اثر انگشت در این گوشی بسیار دقیق و سریع است و کاربر در استفاده از آن کاملا راضی و خوشنود خواهد بود. گوشی ایسوس زنفون ۶ خاصیت دیگر فیس آنلاک را نیز دارد. ولی چون برای هر بار آنلاک کردن گوشی باید دوربین باز شود، استفاده از این کاربرد خیلی خوب به نظر نمی رسد.

  •  آرون گروپس

بررسی گوشی ایسوس زنفون 6

نمایشگر گوشی ایسوس رنفون ۶

برای پایین آوردن قیمت گوشی، ایسوس برخی از مسائل تجملاتی را در طراحی و ساخت این گوشی کنار گذاشته است. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی IPS LCD بوده و صفحه نمایش LED ندارد. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بوده و میزان روشنایی آن ۵۷۳ نیز در نظر گرفته شده است، که کاملا مناسب برای استفاده در فضای بیرون است. به کار گیری رنگ ها در این گوشی می توانست خیلی بهتر باشد، ولی دقت بالایی در بکار گیری رنگ ها نشده است و کمی رنگ آبی در تصاویر دیده می شود. اما کاربر با مواجعه به قسمت تنظیمات گوشی به کمک اسلایدر تنظیم میزان سفیدی را می تواند کم و زیاد کند. همچنین قابلیت wide Color Gamut در قسمت تنظیمات این گوشی قرار داده شده تا کاربر بتواند مانور بیشتری بر روی رنگ ها داشته باشد. این گوشی دارای قابلیت روشنایی آداپتیو گوگل نیز هست. در این گوشی سعی شده تا روشنایی در اندازه مناسب حفظ شود. تمام این قابلیت ها فعلا در تئوری اثبات شده و در عمل ممکن است قابل اعتماد نباشد.

نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون 6

مشخصات دوربین ایسوس رنفون ۶

همانطور که گفته شد گوشی ایسوس زنفون ۶ دارای دوربین با ماژول چرخشی است که برای گرفتن سلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین دو گانه از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 با اندازه پیکسل ۰.۹ میکرومتری به همراه یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و میدان دید ۱۲۵ درجه تشکیل شده است. این دوربین لرزش گیر اپتیکال OIS نداشته و در آن از لرزش گیر الکترونیکی تصویر EIS بهره برده است. فیلمبرداری این دوربین با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می پذیرد. چون دوربین اصلی و سلفی در این گوشی یکی است قابلیت گرفتن فیلم های سلفی با رزولوشن و فریم بالا وجود دارد. همچنین این دوربین توانایی ثبت تصاویر پانورامیک به طور خودکار را دارد. از دیگر ویژگی های این دوربین ردیابی حرکتی برای نگه داشتن سوژه در چارچوب دوربین است. از ویژگی های نرم افزاری این دوربین می توان به HDR+Enhanced و Night Mode اشاره کرد. که باعث داشتن عکس های با کیفیت می گردد.

نقد و بررسی موبایل ایسوس زنفون 6

مشخصات باطری و رابط کاربری زنفون ۶

ایسوس بعد از موفقیت در محصولت MAX در این گوشی هم از یک باتری بزرگ استفاده کرده است. این گوشی دارای باطری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که توانایی شارژ سریع به کمک سیستم شارژ ۱۸ واتی را دارد. به خاطر نیاز کم به تعداد دفعات شارژ باطری دوام بیشتری دارد. این گوشی شارژ وایلس نداشته و علت آن را کاهش در عمر باتری می داند.

ویژگی های ایسوس زنفون 6

در رابط کاربری گوشی ایسوس زنفون ۶ از اندروید ۹ استفاده شده که با توجه به تغییرات به وجود آمده در آن شبیه به اندروید ۹ پای است. امکان اضافه شدن اندروید ۱۰ به این گوشی وجود دارد و وعده آپدیت سیستم به اندروید ۱۱ نیز توسط شرکت ایسوس داده شده است و این گوشی تا دو سال آینده پچ های امنیتی گوگل را دریافت خواهد نمود. همچنین شرکت سازنده این گوشی هدفن زن ایر با تاییدیه Hi-Res را داخل جعبه این گوشی تعبیه کرده است که به وسیله یک جک صوتی ۳.۵ میلیمتری به گوشی متصل می شود. با استفاده از این هدفن و اتصال به هدست های وایرلس می توانید از کیفیت صدای APTX HD شرکت کوالکام نهایت لذت را ببرید.

بررسی عملکرد موبایل ایسوس زنفون 6

سخت افزار

در گوشی ایسوس زنفون ۶ تراشه پر قدرت اسنپ دراگون ۸۵۵ استفاده شده است. این گوشی از حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و در نهایت ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره برده است. این گوشی دو سیم کارته بوده و جایگاه اضافه ای نیز برای کارت حافظه در آن وجود دارد . یعنی در این گوشی امکان استفاده از هر سه مورد وجود دارد.

نگاهی به گوشی هوشمند ایسوس زنفون 6

دکمه فیزیکی اضافه اسمارت کی در ایسوس زنفون ۶

در این گوشی یک دگمه اضافه در دیواره کناری قرار گرفته است که به آن اسمارت کی یا کلید هوشمند گفته می شود. کاربر با فشردن این دکمه به دستیار صوتی گوگل دسترسی می یابد . این قابلیت در زمان قفل بودن گوشی نیز امکان پذیر است. همچنین این دکمه عملکرد های دیگری نیز دارد، از جمله ویزگی های اسمارت کی استفاده از آن برای چرخش بین حالت Mute، ویبره و با صدا کردن کوشی است، همچنین با دو بار فشار دادن این کلید می توان چراغ قوه را روشن کرد و یا با نگه داشتن آن می توانیم اسکرین شات از صفحه بگیریم. در حالت کلی این دکمه هوشمند یکی از ویژگی های مهم و نقطه قوتی در گوشی ایسوس زنفون ۶ است. در پایان پیشنهاد می کنیم نقاط ضعف و قوت گوشی لنوو z5s و گوشی honor 8c را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *