دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های کرمانشاه و جاذبه های گردشگری و تماشایی این منطقه را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

کرمانشاه استانی با قدمت ۳۰۰۰ ساله است که آثار تاریخی ارزشمندی در آن یافت می شود این سرزمین کهن و تاریخی دارای جاذبه های زیادی است و از جمله دیدنی های کرمانشاه می توان به طاق بستان اشاره کرد که یکی از بناهای معروف است و سنگ نگاره های دوران ساسانی در این بنا دیده می شود.

آثار تاریخی و فرهنگی استان کرمانشاه یکی از جاذبه های معروف ایران هستند طی چند سال اخیر بیش از ۷۱۶ اثر ملی از مناطق گردشگری کرمانشاه به ثبت رسیده است و خیلی از این آثار نیز ثبت جهانی شده اند. بیستون که یکی از معروف ترین و مهم ترین جاذبه های این منطقه است متعلق به دوران داریوش است و آثار گرانبهایی را در خود جای داده است سفر به این استان با وجود تورهای مسافرتی متعددی که برگزار می شوند برای علاقه مندان و گردشگران از جذابیت زیادی برخوردار هستند.مناطق گردشگری این استان تنها به این جاذبه ها ختم نمی شوند و بسیاری از گردشگران این استان را با وجود چشم اندازهای بکر طبیعی آن نیز می شناسند اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی خاص و بکر در ایران هستید پیشنهاد می شود به این استان سفر کنید و از نزدیک با جاذبه هایی این استان آشنا شوید. در ادامه این مطلب نیز به مهم ترین و جذاب ترین این جاذبه ها اشاره خواهد شد که اطلاعات گردشگری و توریستی مهمی را در اختیار علاقه مندان و گردشگران قرار می دهد.

آشنایی با دیدنی های کرمانشاه:

جدای از جاذبه های تاریخی شناخته شده این شهر جاذبه های طبیعی مثل سراب نیلوفر، تالاب هشیلان، باغ گل ها و دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران هستند از سوی دیگر وجود موزه های فرهنگی و تاریخی متعدد در این شهر نشان گر آداب و رسومی است که اینک توجه و آشنایی با آن ها بسیار جذاب است در ادامه نیز می توانید بیشتر با مکان های دیدنی کرمانشاه آشنا شوید.

 

مسجد شافعی ها:

این مسجد زیبا از مناطق گردشگری  کرمانشاه و مهم ترین مساجد ایران می باشد که به سبک مسجد های ترکیه معماری و ساخته شده است و با گلدسته های زیبا به شهر کرمانشاه زیبایی خاصی بخشیده است . این مسجد زیبا در سال ۱۳۲۴ ساخته شده و از آن زمان اهل تسنن مسجد شافعی ها نماز می خوانند شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید از سمت خیابان جوانشیر و یا تاریکه بازار به این مسجد زیبا برسید و از آن بازدید کنید.

آشنایی با مناطق دیدنی کرمانشاه

طاق بستان:

از بهترین مناطق گردشگری کرمانشاه که وقتی به آنجا سفر می کنید باید حتما از آن دیدن کنید که اگر این مکان زیبا را نبینید یکی از زیبایی های تاریخ را از دست داده اید طاق بستان است طاقی از سنگ نوشته ها و سنگ نگاره های زیبا که در زمان  خسرو پرویز، اردشیر دوم، شاهپور دوم و سوم بر روی کوه های سنگی رویداد های آن دوره حکاکی شده است موجود می باشد حکاکی هایی زیبا از صحنه های شکار و نواختن چنگ و تاج گذاری که این مکان را به یکی از زیباترین و مفرح ترین مکان های کرمانشاه تبدیل کرده است.

آشنایی با دیدنی های کرمانشاه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بیستون:

قطعا در طول زندگی نام بستون به گوشتان خورده و یا در کتاب درسی دوران مدرسه با آن آشنا شده اید اما واقعا نمی توان از این مکان فوق العاده گذشت مکانی که آوازه تاریخی دارد و تنها مکان دیدنی از کرمانشاه می باشد که در فهرست جهانی ثبت شده است این کوه فوق العاده که معنی آن جایگاه خدایان است که به دستور داریوش به سه خط میخیاکدی، عیلامی و پارسی بر روی سنگ ها نوشته شده است. این مکان فوق العاده که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد در ۳۰ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است..

مکان های یددنی کرمانشاه

سراب صحنه کرمانشاه:

اگر می خواهید در تابستان و روزهای گرم به کرمانشاه سفر کنید سراب صحنه یکی از بهترین هاست که با آب و هوای فوق العاده می توانید از این مکان دوست داشتنی دیدن نمایید و ساعاتی را در آن سپری کنید فاصله این مکان حدود یک ساعت با کرمانشاه است که وقتی به آنجا می رسید آبشارها، درختان بلند و زیبا و رودهای پرآب که مردم محلی به سراب صحنه، دربند صحنه نیز می گویند شما می توانید با رسیدن به این محل از دریاچه مصنوعی و قایق های پدالی این مکان استفاده کنید در آن دور بزنید و لذت ببرید. این مکان دارای چهار چشمه می باشد که آبشاری زیبا را در خود جای داده است و ریشه ی قدیمی دارد که در دوران های قدیم پادشاهان به کنار سراب صحنه می آمدند تا از این مکان لذت ببرند.

طبیعت کرمانشاه

باغ گل ها:

کرمانشاه دارای یکی از بزرگترین باغ های گل ایران می باشد که بعد از اصفهان مکان دوم را به خود اختصاص داده است و با زمینی در حدود ۵ هکتار و ۴ هزار گونه گل و گیاه های ایرانی ، فرانسوی ، ژاپنی و … یکی از مناطق تماشایی کرمانشاه است و برای کاشت این گیاهان و گل ها از بهترین کود های کشور هلند استفاده شده تا این مکان زیبا را در کرمانشاه و ایران یکی از بهترین باغ های گل باشد. آدرس این باغ زیبا در کمربندی غربی کرمانشاه واقع شده است.

چشم انداز دیدنی کرمانشاه

از دیگر دیدنی های کرمانشاه می توان به غار پراو، غار قوری قلعه، سراب صحنه و پارک کوهستانی اشاره کرد که هر یک دارای چشم انداز دیدنی خاص خود هستند و می توانید در طول سفر خود از دیدن آن ها لذت ببرید. همچنین علاقه مندان می توانند از مکان های دیدنی قصر شیرین در استان کرمانشاه نیز دیدن کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *