دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای پیدا کردن تشک خوشخواب استاندارد

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

تشک خوشخواب که امروزه با طراحی های داخلی و خارجی در بازار ها به فروش می رسد و دارای انواع متفاوتی می باشند که همین انتخاب را سخت تر خواهد کرد و بدین منظور ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان ویژگی های هر یک از تشک های خوشخواب استاندارد بپردازیم با ما همراه باشید.

تشک های خوشخواب استاندارد از دسته مهم ترین لوازم در خانه ها محسوب می شود که حتی از نظر علم پزشکی نیز مورد توجه اهمیت قرار گرفته است. توجه داشته باشید که اگر تشک شما قدیمی و یا غیر استاندارد باشد، شما را دچار بیماری های عضلانی و استقامتی خواهد کرد که از رایج ترین آن ها می توان به دیسک کمر اشاره نمود.

آشنایی با تشک خوشخواب استاندارد

هنگام خرید تشک خوشخواب بایستی به آرم استاندارد آن نیز توجه داشته باشید و حتما گواهینامه استاندارد را از فروشنده درخواست نمایید. اگر شما قصد خرید ابتدا بایستی بدانید که تشک ها دارای چه ویژگی هایی می باشند و سازمان های تحقیقاتی ایران و حتی اداره استاندارد چه ویژگی و مزیت هایی برای این شک تعیین کرده اند.

آشنایی با تشک خوشخواب استاندارد

بهتر است بدانید که یک تشک خوشخواب استاندارد بایستی بسته به شاختار تشک دارای فنرر مناسبی باشد . همچنین عایق های به کار برده شده در آن از الیاف ضد باکتری و ضد حساسیت ساخته شده باشند. توجه داشته باشید که پارامترهایی مثل نوع پارچه تشک، نوع دوخت، استحکام و مقاومت آن، بسته بندی تشک و آماده سازی آن نشانه های مرغوبیت تشک شناخته می شوند. توجه داشته باشید که همه این دلایل و مهم تر از آن داشتن خوابی خوش همه دست به دست هم داده اند تا برندهای داخلی و خارجی تشک های استانداردی را طراحی و به مردم ارائه دهند.

انواع تشک خوشخواب استاندارد:

همانطور که می دانید انواع مختلفی از تشک های خوشخواب وجود دارد که هنگام خرید بسته آن ها شما اقدام به تهیه آن می کنید و در ادامه به بیان چندین نوع متفاوت از تشک های خوشخواب خواهیم پرداخت:

تشک فنری:

بهتر است بدانید که تشک های فنری معمولا برای سنین پایین تر و افرادی با وزن کم مورد استفاده قرار می گیرند. این تشک ها به دلیل ارتجاعی بودن وزن در تمام بخش های تشک پخش خواهد شد و معمولا نسبت به تشک های طبی و فنی نیز ارزان تر می باشد.

  •  آرون گروپس

تهیه تشک های فنری

تشک های طبی و فنری:

همانطور که می دانید تشک های طبی و فنری از دسته بهترین تشک ها برای تمامی سنین محسوب می شود که به دلیل کابرد اسفنج با دانستیته بالا و دیواره m دار و فنر های متراکم و همچنین طول عمر بالایی که دارد خوابی آرامش بخش و سالم را برایتان رقم خواهد زد. همچنین این موضوع که در ساخت ها از فنرهای پاکتی و یا دارای مموری استفاده شده باشد نیز فاقد اهمیت نمی باشد.

تشک طبی:

تشک های طبی از دسته تشک هایی هستند که فاقد فنر می باشند و تنها خاصیت طبی بودن را دارا هستند. بهتر است بدانید که تشک طبی از نوع فومی از دسته ارزان ترین تشک ها محسوب می شود که دارای خصوصیات مختلفی مثل قابل شستشو بودن،سبک و مقاوم بودن،زیپ دار بودن و همچنین جنس آن نیز از یونولیت ساخته شده که البته طول عمر کمی خواهند داشت و به طور کلی برای مدت زمان های کوتاه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تشک طبی نوع اسفنجی به مراتب نرم تر و باکیفیت تر از سایر تشک ها می باشد و با توجه به نوع اسفنج قیمت و کیفیت متفاوتی نیز خواهد داشت.

تشک آبی:

بهتر است بدانید که تشک های آبی نیز طرفداران خاص خود را دارد و استفاده از آن ها شما را یاد شب های فراموش نشدنی خواهد انداخت. این تشک ها با پرکردن آب گرم حالت ارتوپدیک پیدا خواهد کرد. البته توجه داته باشید که این تششک ها پس از پر شدن سنگین خواهند شد و اگر به صورت ناگهانی پنجر شود در دردسر بزرگی خواهید افتاد.

طول عمر تشک های آبی

تشک بادی:

شما می توانید میزان سفتی تشک های بادی را با یک پمپ دستی تنظیم کنید. اگر این تشک ها سوراخ شوند می توانید آن ها را با وسایل مخصوص تعمیرات مورد تعمیر قرار دهید. این تشک ها دارای وزن بسیار کم و قابل حمل نیز می باشند و شما می توانید از آن ها در ویلا،خانه و یا مسافرت نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تشک های بادی به دلیل لایه های داخلی که برای نگهداری قسمت های مختلف باد استفاده می شوند و همچنین تقسیم های بادی که انجام می دهند می توان آن ها را از دسته تشک های طبی دانست.

دوام و ماندگاری تشک خوشخواب استاندارد

توجه داشته باشید که قیمت های تشک های بادی نسبت به سایر تشک خوشخواب استاندارد مناسب تر است و شما می توانید با کمترین هزینه آن را تهیه کنید و همچنین می توانید بدون هیچ گونه هزینه ای آن را به هر مکانی که دوست دارید انتقال دهید.

ویژگی های تشک خوشخواب ایده آل:

بهتر است بدانید که تمامی تشک های خوشخواب استاندارد دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشند که در ادامه به بیان چندی از ویژگی های آن پرداخته ایم:

دوام:

توجه داشته باشید که در ساخت تشک های خوشخواب کیفیت مواد مهم است و شما ممکن است برای تهیه تشکی با امکانات بالا مجبور شوید هزینه بیشتری را پرداخت کنید اما اطمینان داشته باشید که پشیمان نخواهید شد. یک تک خوب می تواند تمام خستگی های در طول روزتان را رفع نماید و بدنتان در نهایت آرامش باشد.

راحتی:

همانطور که می دانید یک تشک خوب یک تکیه گاه برای کل بدن محسوب می شود و ستون فقرات را در همان حالت ایستاده نگه می دارد. توصیه می کنیم که هنگام خرید تشک حتما به وضعیت قرار گرفتن باسن،شانه و کمر بر روی تشک دقت کنید چون در هنگام خواب بیشترین وزن بدن بر روی این نقاط خواهد بود و یک تشک خوشخواب استاندارد بایستی بتواند که مشکل فرد را در حین خواب حل نماید و باعث لذت بخش شدن خواب فرد شود.

آرامش داشتن در تشک های خوشخواب

ارتفاع تشک:

توجه داشته باشید که لایه های داخلی تشک مثل موکت،الیاف، پنبه، رویه تشک ارتفاع تشک ها متفاوت خواهد بود و در تعیین طول عمر آن ها نقش بسیار زیادی دارد. دقت کنید که هر چه ارتفاع تشک بیشتر باشد تشک مرغوب تر می باشد و اگر قصد استفاده از روتختی برای تشک دارید زیبایی آن را دو چندان می کنید زیرا استفاده از ملحفه برای روی تخت جلوه زیبایی به تخت می بخشد.

جنس اسفنج:

برای تشخیص نوع اسفنج به کار رفته در تشک بایستی به وزن و تراکم آنم توجه داشته باشید زیرا هر چه اسفنج ها تراکم بالاتری داشته باشند به طبی شدن تشک کمک شایانی خواهد کرد. بهتر است بدانید که هر چه وزن اسفنج ها بیشتر باشد از تراکم بیشتری نیز برخوردار می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *