دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت انار خوش طعم و خوشمزه و فوت و فن هایی که در تهیه این شربت باید بدانید

  • محدثه خاکشور
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب شما را با طرز تهیه شربت انار یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها آشنا می سازیم، اگر شما مایل به تهیه یک شربت ترش هستید می توانید میزان شکر کاربرده را کمتر کنید و اگر مایل به نوشیدن یک شربت شیرین بینظیر هستید، میزان شکر را افزایش دهید.

شربت ها نوشیدنی های خوش طعم و بی نظیر می باشند، انواع شربت ها وجود دارد که متناسب با ذائقه افراد انتخاب می گردد، شربت انار یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های شربتی می باشد که گزینه انتخابی هر ذائقه ای قرار می گیرد، این شربت به دلیل تهیه شدن از میوه ی زمستانی انار فواید بسیاری برای سلامتی را نیز برای بدن شما ارمغان دارد.

شربت انار که از میوه ی خوش طعم و انار تهیه می گردد، دارای میزان عظیمی از آنتی اکسیدان ها است که تاثیری فوق العاده بر سلامتی و شادابی انسان دارد، و بسیاری از بیماری ها را مداوا می نماید، انار در اغلب مناطق ایران، در تمام فصول یافت نمی شود، پس آشنایی با طرز تهیه شربت انار می تواند ایده ای عالی و عملی برای ماندگار ساختن این طعم بی نظیر در آشپزی و زندگی مان باشد، شربت را می توان در یخچال چندین ماه حفظ نمود، از شربت انار می توان در بسیاری از دسر و شیرینی و نوشیدنی بهره برد.

طرز تهیه شربت انار خوش طعم و خوشمزه

فواید انار و آب آن

  • آب انار می تواند تناسب اندام شما را تضمین کند، طبق نظر متخصصین آب انار چربی هایی که شکم و معده را احاطه نموده اند، را کمتر می کند.
  • از سرطان به خصوص سرطان سینه پیشگیری می کند.
  • فشار خون را کنترل می کند، و از بروز سکته قلبی و مغزی، مشکلات کلیه جلوگیری و کنترل می نماید.
  • در رابطه با دیابت نیز مفید بوده است.

طرز آماده سازی شربت انار یک نوشیدنی فوق العاده و متفاوت

مواد مورد نیاز:

  • ۱/۲لیوان شکر
  • ۴ لیوان آب انار
  • ۱/۳ لیوان آبلیمو

شیوه ی دانه کردن انار

انار میوه ای بینظیر و خوشمزه است که با وجود طعم فوق العاده اش، دشواری دانه کردنش موجب دست کشیدن برخی از خوردن این میوه گردد، ما شیوه ای را برای دانه کردن انار ارائه می دهیم:

 تاج انار یا همان بخش فوقانی انار را با یک چاقو بریده و به طور کامل و به شکل دایره جدا می نماییم، از بخش تاج هماهنگ با بخش سفید انار می بریم، این عمل باید از قسمت انار صورت گیرد، پس از آن انار را به سه بخش قسمت نموده و قسمت های سفید داخل انار را تفکیک نمایید.

شیوه تهیه شربت انار خوشمزه و خوش طعم برای پذیرایی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شیوه ی آب گرفتن انار

دانه های انار به دست آمده را داخل مخلوط کن قرار دهید، سعی کنید هنگام آب گیری به انارهای دانه شده، اجازه دهیم تا آب بیفتند، یعنی اینکه نباید زمان مصرف از مخلوط کن زیاد باشد، بلکه در چند مرحله صورت بگیرد، به این دلیل که مزه واقعی انار از دست نرود، حالا انار حاصله از مخلوط کن را درون صافی ریخته و بر روی ظرف پاکیزه ای بگذارید تا آب آن جمع گردد.

طرز تهیه شربت انار با طعمی بینظیر و ترشی ملس برای همه ذائقه ها

طرز تهیه شربت انار با طعم جادویی

در طرز تهیه شربت انار پس از آماده شدن آب انار،  آب انار به دست آمده را به همراه شکر و آبلیمو را درون قابلمه ای ترکیب نمایید و بر روی شعله ملایم بگذارید، مرتب و با فاصله زمانی کم هم زده شود، پس از حل شدن شکر به خوبی، میزان درجه را پایین آورده و زمان دهید تا میزان شربت ما کمتر شود و به غلظت برسد(شربت باید نصف میزان نخست گردد) حدودا یک ساعت نیاز است، پس از طی شدن این زمان و مشاهده غلظت کافی شربت، شعله زیر قابلمه را خاموش نمایید، و اجازه دهید تا سرد گردد، شربت آماده شده است تا نوش جان نمایید، این شربت را می توان به مدت ۶ تا ۸ ماه در یخچال نگهداری کرد.

طرز آماده سازی شربت انار نوشیدنی پر خاصیت و درمانگر انواع بیماری ها

چند نکته طلایی در تهیه شربت انار

میزان مصرف شکر در این شربت کاملا به دلخواه شما است، در صورت تمایل شما آزادید که از شکر به مقدار زیاد یا کم، و یا به طور کامل مورد استفاده قرار ندهید.

همچنین به جای شکر می توانید از عسل طبیعی بهره ببرید، که هم بسیار مقوی بوده و برای سلامتی مفید است و هم شربت در طعم متفاوت تر و بهتری را تجربه می نمایید.

شیوه تهیه شربت انار با طعمی و مزه ای جادویی

انار میوه ای زیبا و با طعمی فوق العاده می باشد، این میوه زمستانی که از میوه های اصلی دورهمی شب یلدا یا همان شب چله است، دارای خواص بیشمار بوده که بر سلامتی بدن تاثیر مثبت دارد، از این میوه ی خوش مزه می توان رب انار، مربای انار، کیک انار و انواع عصاره ها و شربت را تهیه نمود، در این مطلب به طرز تهیه شربت انار پرداخته ایم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *