دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره کشور هند و نگاهی به فرهنگ و تاریخچه این کشور زیبا

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸
  • ۰

کشور هند که امروزه پیشرفت های چشمگیری داشته و موفق شده تا مکان های توریستی فراوانی برای درآمد بیشتر ایجاد کند و ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان جاذبه های توریستی این کشور و مزیت های سفر به آن بپردازیم با ما همراه باشید.

هندوستان از دسته قدیمی ترین تمدن های جهان با تنوع بی شمار و میراث فرهنگی غنی شناخته می شود که در طول۷۲ سال توانست استقلال کامل خود را به دست آورد و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به سطح بالایی در جهان برسد.

آشنایی با کشور هند

همانطور که می دانید هند یکی از کشور های آسیای جنوبی است که با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر رتبه دوم پرجمعیت ترین کشر جهان را به خود اختصاص داده است. بهتر است بدانید این کشور با سایر سرزمین های پاکستان،تبت،بنگلادش،چین،بوتان و نپال همسایگی دارد. همچنین می توان از جمله شهرهای مهم هند به جیپور،بمبئی،گوا،پونه،کلکته،حیدرآباد و کانپور اشاره کرد که البته مهم ترین شهر هند که پایتخت نیز محسوب می شود دهلی نو نام دارد.

ویژگی های مردم کشور هند

تاریخچه هندوستان:

بهتر است بدانید که حضور انسان در به قاره هند به حدود دویست تا چهارهزار سال قبل باز می گردد اما اولین تمدنی که به معنای واقعی در این سرزمین شکل گرفت تمدن حوزه رود سند با قدمتی نزدیک به سه هزار بود و در نهایت بین سال های ۲۰۰۰ الی ۱۸۰۰ از بین رفت.

جغرافیای این کشور:

سرزمین هند بخش بزرگ جنوب آسیا و شبه قاره هند را شامل می شود که با کشور های نپال،چین،برمه،بنگلادش و پاکستان هم مرز است. بهتر است بدانید که جغرافیای هند بسیار متنوع می باشد و شامل دشت ها،بیابان ها،تپه ها و فلات ها می شود. به طور کلی این کشور به سه بخش قابل تقسیم شدن است که در ادامه به بیان آن پرداخته ایم:

  • فلات بلند هیمالیا
  • شبه جزیره
  • جلگه گنگ و سند

جغرافیای کشور هند

زبان مردم:

بهتر است بدانید که در کشور هند حدود ۴۲۸ زبان وجود دارد که ۴۱۵ زبان آن زنده هستند و کاربرد فراوانی دارند و البته ۱۳ زبان آن منسوخ شده اند. بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۰۱ بر روی مردم هند انجام شده به این نتیجه رسیده اند که در هند ۲۹ زبان دارای صحبت کننده بیشتر از یک میلیون هستند و ۱۲۲ زبان باقی مانده دارای صحبت کننده هایی بیش از ۱۰ هزار نفر هستند.

  •  آرون گروپس

تعداد گویش ها و زبان ها در این کشور بسیار زیاد است و این در حالی است که کاربرد زبان های رسمی مثل هندی و انگلیسی ارتباطات و امور دولتی را بر عهده دارند و هر ایالتی دارای زبان رسمی و ملی خود می باشد.

از زبان های اصلی و سنتی مردم هند می توان به زبان سانسکریت و تامیل اشاره کرد که البته گسترش زبان رسمی هندی و انگلیسی به مرور زمان باعث تغییر و تحول در این زبان ها شد.

زبان و لهجه مردم هند

آب و هوای هدوستان:

کشور هند از نظر آب و هوایی بسیار متفاوت می باشد و می توان از کوهستان های سرپوشیده از برف تا مناطق نیمه گرمسیری و مناطق کاملا خشک اشاره کرد. این کشور دارای چهار فصل است که در ادامه به بیان آن پرداخته ایم:

  • از ماه های دسامبر تا فوریه سرد و خشک
  • از ماه های مارس تا مه گرم و خشک
  • از ماه های ژوئن تا سپتامبر فصل بارش
  • و در آخر از ماه های اکتبر تا نوامبر معتدل است.

ادیان مردم

بهتر است بدانید که هندوستان ترکیبی از ادیان مختلف است که اغلب آن ها پیرو دین هندوئیسم،آیین بودایی و اسلام هستند. این کشور اگر چه زادگاه بودایی ها بوده اما امروزه تنها ۸ درصد از آن ها در این کشور زندگی می کنند و پیروان ادیان بهایی،یهودی،زرتشتی و بقیه مذاهب نیز در این کشور زندگی می کنند.

ادریان مختلف کشور هند

مکان های دیدنی هند:

همانطور که می دانید هندوستان از دسته کشور های دارای جاذبه گردشگری می باشد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در ادامه به بیان این مکان های دیدنی هندوستان خواهیم پرداخت:

کاخ هوا محل:

کاخ هوا محل یک پنج طبقه زیبا و جالب است که از سنگ و ماسه قرمز رنگ در مرکز جیمور ساخته شده و از لحاظ توریستی نیز در صدر قرار گرفته است. همچنین این بنا با عنوان کاخ باد نیز شناخته می شود. این کاخ در محلی قرار دارد که زنان به راحتی می توانستند از بالا و بدون اینکه دیده شوند فعالیت های خیابان را در خارج از کاج مشاهده کنند و به همین خاطر حدود ۹۵۳ پنجره برای این کاخ ساخته است. به طور کلی می توان گفت که این کاخ در سال ۱۷۹۹ ساخته شده و یک نمونه عالی از معماری راج پانوتا محسوب می شود.

کاخ هوا محل در کشور هند

جزیره هولاک:

اکوتوریسم در جزیره هولاک بزرگ ترین جزیره در آرامگاه ریچی شناخته می شود. اگرچه اندازه این جزیره چندان بزرگ نیست اما تعداد بازدیدکنندگان جزیره با توجه به سواحل بزرگ،فضای راحت و امکان شنا برای افراد در حال افزایش می باشد. بهترین زمان بازدید از این کاخ برای گردشگران اواسط دی ماه تا اواسط اردیبهشت ماه است زیرا آب و هوا آفتابی و فعالیت در دریا آسان تر خواهد بود.

جزیره زیبای هولاک در سرزمین هند

پارک ملی بنداوگر:

یکی از اهداف جالب گردشگران هند تماشای حسات وحش پارک ملی است زیرا آن ها را ناامید نخواهد کرد زیرا این پارک از دسته محبوب ترین پارک های هند شناخته شده که فرصتی غیرقابل تکرار را برای دیدن پلنگ ها،گوزن ها،خرس های شنی و کفتارها رقم می زند. بهترین زمان برای مشاهده حیات وحش در این پارک صبح زود ویا غروب می باشد.

مشاهده پلنگ ها در پارک ملی هند

دارامسلا:

خانه ای در نزدیکی خانه دالایی لاما است که در سال ۱۹۵۹ پس از فرار از تبت ساخته شد. همچنین این شهر محلی برای تبعید دولت تبت نیز محسوب می شود. از آنجایی که این مکان به عنوان استراحتگاه زائران شناخته می شود آن را یک محل معنوی می دانند. شما اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید می توانید به راحتی در جلسات آموزش عمومی دالایی شرکت نمایید. همچنین دارامسلا برای افرادی که علاقه زیادی به ورزش هایی مثل یوگا،پیاده روی،گردش و یا یادگیری درس های آشپزی هندی بسیار پر هیجان خواهد بود.

زیبایی دارامسلا در کشور هند

نمایشگاه شتر پوشکار:

گردشگرانی که قصد دارند یک شتر به عنوان سوغاتی از هند با خود ببرند توصیه می کنیم که حتما از این نمایشگاه دیدن نمایند. همچنین در این نماشگاه می توانید دام های دیگری را نیز خریداری کنید زیرا بیش از ۱۰۰۰ نوع گونه حیوان در اینجا نگهداری می شود. از آنجایی که این حیوانات قابل فروش و معاوضه هستند نمایشگاه به مکان خرید و فروش دام برای دامداران تبدیل شده است. همچین در این نمایشگاه سالانه جشنواره ای شامل مسابقات شتر دوانی،کارناوال سواری،رویدادهای ورزشی و حتی مسابقات سبیل برگزار می شود.

نمایشگاه شتر دوانی در کشور هند

معبد راناکپور:

معبد راناکپور از دسته معابد معروف و پر از تزئین دین جین است که به دلیل هنر و معماری اش بسیار مشهور است و به عنوان شاخص ترین معبد شناخته شده است. بهتر است بدانید که این معبد در قرن ۱۵ میلادی ساخته شد و ساخت آن حدود ۵۰ سال به طول انجامید. بدون هیچ گونه حرفی می توان گفت که راناکپوریکی از بزرگ ترین معابد هند محسوب می شود که دارای ۸۰ گنبد و ۲۹ سالن می باشد اما شهرت اصلی این معبد به دلیل ۱۴۴۴ ستون آن است که هر کدام منحصر به فرد هستند و همچنین حکاکی های پیچیده داخل معبد جلوه زیادی به زیبایی آن بخشیده است.

معبد راناکپور در کشور هند

شهر دارجلینگ:

دارجلینک شهری در شمال شرقی کشور هند می باشد که وجود قطار ها و زیبایی های راه آن را بسیار محبوب کرده است. همچنین چای دارجلینگ جایی سبک،نازک و با رنگ و طعم ملایمی ست که برای نوشیدن باب طبع اغلب توریست ها قرار می گیرد. برگ این چای در تپه های اطراف شهر رشد می کنند و در  افق های دور تر توریست ها می توانند صخره های سر پوشیده از برف را نیز مشاهده کنند.

شهر دارجلینگ در کشور هند

منار قطب:

منار قطب یکی دیگر از جاهای دیدنی هند و دومین مناره بلند شناخته شده است که با ارتفاع ۸۰ متری در دل آسمان خانه دارد. در ساخت این مناره از آجر سنگ ماسه و سنگ مرمر استفاده کرده اند که البته جملاتی از قرآن نیز بر روی آن درج شده است. ساخت این مناره از سال ۱۱۹۳ آغاز شد و ۴ سال به طول انجامید. در داخل مناره یک راه پله دایره با ۳۷۹  پله ساخته شده که برای البته امروزه برای جلوگیری از آسیب دیدن آن توریست ها امکان بازدید از آن را ندارند. بهتر است بدانید که نخستین مسجد ساخته شده در کشور هند که مسجد قوت الاسلام نام دارد در پای این مناره قرار گرفته است.

منار قطب در کشور هند

صومعه تیکس:

مسافرانی که از تبت دیدن می کنند ممکن است هنگامی که به صومعه تیکس نگاه می کنند تصور کنند در حال مشاهده چیز های جذابی هستند و این موضوع به دلیل ساختمان دوازده طبقه صومعه است که شباهت زیادی با کاخ پوتالا در لهاسا دارد. بهتر است بدانید که این صومعه در نقطه ای مرتفع در ارتفاع ۳۶۰۰ متری دریا قرار گرفته که بزرگ ترین  صومعه موجود در لاداخ نیز شناخته شده است. همچنین در این صومعه مجسمه ای از بودا وجود دارد که ارتفاع آن به چهارده متر می رسد و شما می توانید اغلب فعالیت های هندی ها مثل استپا و نقاشی دیواری را در این صومعه مشاهده کنید.

صومعه تیکس و جاذبه های فراوان آن

کاخ میسور:

قصر میسور که به عنوان دومین جاذبه گردشگری در هند شناخته شده یک تجربه عالی برای سفر محسوب می شود. بهتر است بدانید قصر میسور مجموع هفت کاخ است که دارای دیدنی ها و جذابیت های فراوان است. از سال های ۱۳۹۹ الی ۱۹۵۰ وودایارها بر این قصر حکومت می کردند و کاخ آن ها در سال ۱۳۹۹ ساخته شده اما کاخ امروزی که مردم از آن بازدید می کنند در سال ۱۹۱۲ مورد تکمیل قرار گرفت. کاخ سبک جدید ترکیبی از سبک های اسلامی،هندو،گوتیک و راپوتی می باشد و این کاخ دارای سه طبقه دارای گنبد هایی به رنگ صورتی و برخی دلفریب است که همه ساله میزبان جشنواره های بزرگ بوده است.

اهمیت کاخ میسور در کشور هند

قلعه مهرانگار:

بهتر است بدانید که قلعه مهرانگار یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین قلعه های کشور هند محسوب می شود که بر روی یک تپه معروف به جدپور قرار گرفته و در اواسط قرن بیستم به عنوان مکانیسم دفاعی ساخته شده است. توریست ها می توانند نقوش و تزئینات دایره ای را بر روی هفت دروازه ورودی قلعه مشاهده کنند. بر روی دیوار های این قلعه حکاکی های زیبا و جذابی انجام شده و همچنین موزه ی موجود در این کاخ دارای مجموعه عالی از آلات موسیقی،تخت روان،کف پوش های سلطنتی و لباس ها می باشد.

قلعه بسیار بزرگ و قدیمی مهرانگار

پارک ملی جیم کوربت:

از آنجایی که تمامی افراد دوست دارند تا حیوانات را در طبیعت ببینند پارک ملی هند موقعیت خوبی را برای دیدن بنگال های در معرض خطر انقراض ایجاد کرده است. این پارک در سال ۱۳۳۶ ساخته شده و در سال ۱۹۵۴ به پاس بزرگداشت جیم کوریت نویسنده و مدافع محیط زیست که به حفظ بخشی از منابع طبیعی کمک کرده به پارک جیم کوریت تغییر پیدا کرد. در این پارک دیدن ببرها دشوار است زیرا پوشش ضخیم و فشرده ای که شامل جنگل ها و مراتع می شود مشاهده آن را سخت می کند. مشاهده بنگال ها در این پارک تنها در ماه های آوریل تا ژوئن امکان پذیر می باشد اما بازدیدکنندگان می توانند در این حیات وحش حیوانات دیگری مثل فیل،خرس های سیاه،کرگدن و پلنگ ها را مشاهده کنند.

پارک های موجود در کشور هند

معبد آمون میناکشی:

این معبد که تاریخچه آن به قرن ششم برمی گردد برای هندو ها بسیار مورد توجه می باشد اما بهتر است بدانید که بخش های امروزی این معبد بعدها ساخته شدند. این معبد مهم ترین معبد در مادوری شهری با قدمت ۲۵۰۰ سال می باشد که در اطراف رود رودخانه ویجای ساخته شده است. حکاکی های پیچیده و زیبایی که در داخل و یا بیرون این معبد ساخته شده اند به جذابین این معبد افزوده است. این معبد دارای ۱۴ برج می باشد که هر کدام به یک خدا اختصاص داده شده اند و شما می توانید ۳۳ هزار مجسمه و نقاشی های گرانبها را در این معبد مشاهده کنید.

معبد آمون میناکشی در کشور هند

حوضچه های کرالا:

این حوضچه ها زنجیره بزرگی از تالاب ها،دریاچه های موازی با ساحل دریای عربی هستند که در ایالت کرلا قرار گرفته اند. این حوضچه محل زندگی بسیاری از گونه های آبزی مثل خرچنگ،لجن خوار ها،پرندگان آبی،سمور آبی و قورباغه ها محسوب می شود. امروزه شما می توانید برای گردش در این حوضچه از قایق های بزرگی معروف به کتووالام استفاده نمایید.

حوضچه های کرالا و حیوانات آبزی موجود در آن

کاخ دریاچه:

این کاخ که در دریاچه پیچولا قرار گرفته در شهر اودیپور به عنوان یک قصر تابستانی و سلطنتی در قرن ۱۸ ساخته شد. امروزه از این کاخ به عنوان یک هتل پنج ستاره استفاده می کنند که زیر نظر مجموعه هتل ها و کاخ های تفریحی فعالیت دارد. کاخ دریاچه دارای یک قایق می باشد که مسافران را از اسکله به شمت ساحل شرقی دریاچه و هتل منتقل می نماید.

کاخ روی دریاچه

این کاخ زمانی که در فیلم جیمز باند(اختاپوس)به عنوان خانه یکی از شخصیت های مهم فیلم قرار گرفت معروف شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *