دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی هندوستان و راهنمای سفر به این کشور زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

هند از کشورهای تاریخی جهان است در این کشور و در بیشتر مناطق آن همچنان آداب و رسوم و فرهنگ های قدیمی وجود دارد که جزو جاذبه ها و مکان های دیدنی هندوستان هستند و در سفر به این کشور آشنایی با این سنت ها جالب توجه می باشد.

وجود شبه قاره هند در این کشور از جاذبه ها و مکان های دیدنی هندوستان با اهمیت بالا است وجود این شبه قاره به لحاظ تجاری، فرهنگی، توریستی و تاریخی دارای اهمیت است. در این کشور وجود آیین و مذاهب گوناگون توجه بیشتر گردشگران را به خود جلب می کند و معابد مناطق مختلف آن به جاذبه های تاریخی توریستی نیز بدل شده اند. در گوشه و کنار هندوستان چشم اندازهای ویژه ای از مناظر و دریاچه های نیلگون دیده می شود.  مناطق توریستی هندوستان

مکان های دیدنی هندوستان برای گردشگران:

جابب است درباره تاریخ مردمان این ملت بدانید که در گذشته هندوستان از جمله کشورهای ثروتمندی بوده است که بعد از حمله انگلیس و به استعمار در آمدن این کشور این ثروت ها از مرز هند خارج و شاید اکنون مردم این سرزمین در دید جهانیان مردمانی فقیر باشند.

کشور زیبای هندوستان

غار آچانتا:

این بنای تاریخی صخره ای برش کاری شده است که متعلق به قرن دوم قبل از میلاد است و با محاصره شدن این غار توسط شکارچیان بریتانیایی نقاشی هایی از قایق رانی و خط های آبی، جنگل ها، حیوانات و کوه های برف وجود دارد که این بنا را تاریخی و ارزشند کرده است.

بناهای تاریخی هندوستان

پالولم:

پالولم از سواحل زیبا و تماشایی و از جمله مکان های گردشگری هندوستان است که دارای دریایی آرام و تماشایی است در این ساحل مجموعه ای از امکانات رفاهی مانند رستوران و هتل وجود دارد که ویژه گردشگران و مسافران است.

جاذبه های زیبا در هندوستان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

هارماندیر صاحب:

این بنا یک معبد طلایی است و از معبد مهم مذهی سیک است این معبد زیبا و دیدنی در قرن ۱۶ بنا شده است و در قرن های بعد مهاراجه سینگ بنای آن را طلاکاری کرده است.

معبد طلا در هندوستان

تاج محل:

این بنای دیدنی مقبره ای ساخته شده از سنگ مرمر است که شاه جهان امپراطور مغولیان دستور داد تا به یاد همسرش این بنا ساخته شود این بنا بسیار مجهز و با معماری خاصی طراحی شده است.

خط ساحلی کرالا:

این خط ساحلی در هندوستان مجموعه ای از تالاب ها و دریاچه ها را به یکدیگر متصل کرده است و در آن گونه های ارزشمندی از آبزیان وجود دارد. خرچنگ، ماهی گوبی، قورباغه و پرندگان دریایی در اکوسیستم این خط ساحلی بسیار دیده می شوند. این ساحل یکی از مکان های دیدنی هندوستان از که دارای جاذبه های متنوعی است.

معبد ویروپاکشا:

با سفر به شهر همپی هندوستان می توانید از معبد تاریخی ارزشمند در این شهر دیدن کنید در حال حاظر این معبد به شکل گسترش یافته این در هندوستان می باشد و تحت حاکمیت حاکمان ویجایانگارابوده و در قرن ۷ قبل از میلاد به عنوان یک حرم کوچک بوده است.

چشم اندازی هندوستان

غارهای الوار:

این غارها در قرن ۵-۱۰ ساخته شده اند و از بزرگترین مجموعه غارهای تاریخی در جهان هستند حفاری های انجام شده در این غار اطلاعات مهمی را در اختیار انسان قرار داده است.

پارک ملی کانها:

این  پارک از مهم ترین حیات وحش در آسیا است و دارای گونه های ارزشمندی از حیوانات جنگلی است این منطقه از مکان های دیدنی کشور هندوستان است که برای هر گردشگری جالب و تماشای است.

خاجوراهو:

ترکیب زیبا و معماری تلفیقی عشق و هنر در این بنای معبد نشان دهنده معماری بی نظیر در قرون وسطی است و دارای ۸۵ محموعه است و بر دیوارهای آن نقش و نگارهای گوناگونی وجود دارد.

جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی هندوستان

شهر طلایی جیزآلمر:

از دیگر مکان های دیدنی و گردشگری هندوستان، شهر طلایی جیزالمر است که به دلیل مصالح طلایی رنگ به کار رفته در ساختمان آن به این نام شناخته می شود. این بنای تاریخی در گذشته به عنوان پایگاهی استراتژیک بوده است و در حال حاضر شهری پر از قصر های با شکوه و قدیمی با دروازه های زیبا و قلعه ای عظیم به نام قلعه جیزآلمر می باشد.

شهر طلایی علاوه بر دارا بودن قلعه ها، کاخ ها و خانه های طلایی و زیبا از مجموعه ای بزرگ با ۹۹ سنگر تشکیل شده که همه آنها به حیاط اصلی کاخ زیبای هفت طبقه ماهاراجا منتهی می شوند.

ساخت این کاخ اسرارآمیز و زیبا در سال ۱۵۰۰ میلادی شروع شده و تا قرن ۱۹ میلادی به وسیله پادشاهان مختلف تغییرات مختلف در ساخت آن ادامه داشته است، البته امروزه به دلایل نامشخص، تنها بخش هایی از این کاخ قابل بازدید است.

همچنین در صورت تمایل برای مشاهده کتاب هایی با قدمت بیش از هزار سال می توانید از کتابخانه قدیمی واقع در شهر طلایی هند دیدن کنید.

جا های دیدنی هندوستان

قلعه سرخ:

قلعه سرخ، بنایی بزرگ و ساخته شده از ماسه سنگ قرمز با مساحت بیش از ۲ کیلومتر مربع می باشد که توسط مغول ها بنا شده است و دور تا دور آن به وسیله یک خندق بزرگ احاطه شده است.

در این قلعه، بازار سرپوشیده باشکوهی به نام چاتاچاک واقع شده و در آن اجناس جذابی از طلا و جواهرات تا لباسهای ابریشمی و سوغاتی های متنوع به فروش می رسد، از این رو بازدید از قلعه سرخ و بازار آن از جمله سرگرمی های جذاب دهلی نو می باشد.

حال در صورتی که ضمن بازدید از این قلعه زیبا دوست دارید از داستان های جذاب آنجا نیز آگاهی پیدا کنید، می توانید از تور های راهنمایی این منطقه استفاده کرده تا از همه قسمت های قلعه دیدن کرده و از داستان های جذاب قلعه اطلاع پیدا کنید.

مناطق دیدنی هندوستان

در هندوستان معبدهای دیگری با معماری های جذاب وجود دارند که دارای ارزش تاریخی و فرهنگی نیز می باشند در کنار این بناهای تاریخی و جالب می توانید از جاذبه های طبیعی و توریستی نیز دیدنی کنید.

در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، برای آشنایی با دیدنی های کشمیر و قصر میسور می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *