دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی سونی اکسپریا ۵ و نگاهی به مشخصات شخصت افزاری و نرم افزاری آن

  • رسول پنق
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

سونی یکی از شرکت های بزرگ آسیایی است که دفتر اصلی آن در ژاپن قرار دارد. سونی با تولید لوازم الکترونیکی در بین جهانیان معروف شده است. یکی از این تولیدات الکترونیکی شرکت سونی گوشی موبایل هوشمند است. ما در این بخش می خواهیم با بررسی سونی اکسپریا ۵ با این گوشی و شرکت سونی بیشتر آشنا بشویم.

گوشی سونی اکسپریا ۵ از جدیدترین گوشی های تولید شده توسط شرکت ژاپنی سونی است که در اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده است. این گوشی را می توان نسخه کوچکتر شده گوشی سونی اکسپریا ۱ دانست. همچنین این گوشی با ابعاد کوچکتر و جمع و جور تر نسبت به گوشی های پرچمدار دیگر تولید این شرکت و شرکت های دیگر دانست. در بررسی سونی اکسپریا ۵ مشخص شده است که این گوشی از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بهره می برد.

بررسی گوشی سونی اکسپریا ۵

همانطور که در بالا نیز ذکر شد این گوشی نسل کوچکتر ولی بهتر گوشی سونی اکسپریا ۱ محسوب می شود. همچنین این گوشی کامپکت محسوب می شد یعنی اینکه این گوشی کوچکتر و جمع و جور تر نسبت به بقیه گوشی ها است. ما در ادامه به بررسی جزئیات طراحی این گوشی ساخت شرکت آسیایی سونی می پردازیم.

بررسی سونی اکسپریا 5 پرچمدار جدید سونی

بررسی طراحی ظاهری سونی اکسپریا ۵

سونی اکسپریا ۵ شباهت کاملی با گوشی های قدیمی سونی دارد. بررسی سونی اکسپریا ۵ نشان می دهد که این دستگاه طولی نسبتا زیاد را دارا می باشد و همچنین این دستگاه نازک است و حالتی زاویه دار دارد. بدنه این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است ولی این فقط در لبه ها صدق می کند و در قسمت پشنی این گوشی از مواد محکمتری استفاده شده است. اکسپریا ۵ از برخی دیگر از گوشی های سونی کوچکتر است که این موضوع این گوشی شبیه به گوشی ها کامپکت تولید خود این شرکت نیز هست. ابعاد این گوشی ۱۵۸*۶۸*۶۸*۸.۲ میلیمتر است و وزن آن نیز به ۱۶۴ گرم می رسد. برخلاف بسیاری از گوشی های هوشمند که دارای ابعاد بزرگ هستند و در دست گرفتن آن ها سخت است در دست گرفتن گوشی سونی اکسپریا که دارای ابعادی کوچکتر است بسیار راحت تر است. در لبه پایینی این دستگاه یک پورت USB-C برای شارژ کردن و انتقال فایل وجود دارد. همچنین در لبه راست این دستگاه دکمه های تنظیم صدا، دکمه پاور که حسگر اثر انگشت نیز بر روی آن تعبیه شده است،

طراحی ظاهری اکسپریا 5

دکمه پاور و همچنین یک دکمه اختصاصی برای دوربین قرار دارد. این دکمه ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی و بدون نگاه کردن پیدا می شوند. در لبه ی سمت چپ این دستگاه نیز اسلات ورودی سیم کارت وجود دارد که به سختی متوجه آن خواهید شد. این اسلات برخلاف سایر اسلات های گوشی های دیگر نیازی به وسیله جانبی دیگری برای باز کردن ندارد. همچنین برای گذاشتن مموری کارت نیز باید از این اسلات استفاده کنید که می توانید مموری کارتی حداکثر به اندازه ۵۱۲ گیگابایت در آن جایگذاری کنید. در قسمت پشتی گوشی سونی اکسپریا ۵ سه دوربین به صورت عمودی و در داخل یک محافظ لنز برآمده قرار گرفته است که ظاهری جذاب به قسمت پشتی این گوشی داده است. در قسمت جلویی این گوشی نیز یک نمایشگر OLED با ابعاد ۶.۱ اینچی و همچنین یک دوربین سلفی همراه با یک خروجی صدا در بالای این نمایشگر است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بررسی صفحه نمایش

در بررسی سونی اکسپریا ۵ خواهیم فهمید که صفحه نمایش سونی اکسپریا ۵ به دلیل نسبت ابعاد ۲۱:۹ در مقایسه با دیگر صفحه نمایش های گوشی های دیگر کمی بلند تر است. دلیل استفاده سونی اکسپریا ۵ از این ابعاد بهبود در پخش فیلم و تصاویر است. صفحه نمایش اکسپریا ۵ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED است که دارای رزولیشن ۱۰۸۰*۲۵۲۰ است. در نگاه کلی صفحه نمایش گوشی سونی اکسپریا ۵ نسبت به دیگر گوشی ها ضعیف تر است و زیاد نمی توان به صفحه نمایش این گوشی متکی بود.

صفحه نمایش سونی اکسپریا 5

بررسی باتری سونی اکسپریا ۵

این دستگاه دارای باتری ۳۱۴۰ میلی آمپر ساعتی است که برای گوشی های هوشمند مدرن در این سبک کم ظرفیت محسوب می شود. این گوشی به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و همچنین شارژر ۱۸ واتی، سریع و در مدت ۱ ساعت فول شارژ بشود. همچنین این گوشی می تواند یک روز کامل را روشن بماند و خاموش نشود حتی در مواقعی هم که کار سنگینی نیز با آن انجام دهید این عدد از یک روز کامل کمتر نخواهد شد.

بررسی دوربین ها

دوربین گوشی سونی اکسپریا ۵ شامل سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. این لنز ها شامل امکانات، یکی برای زاویه دید عریض، لنز دوم برای بزرگنمایی بهتر تصاویر و لنز سوم برای گرفتن عکس های اصلی.  این دوربین ها به صورت عمودی در زیر یکدیگر قرار گرفته اند و همچنین در بالای این دوربین ها ی فلاش LED قرار گرفته است. دوربین سلفی سونی اکسپریا ۵ از یک لنز ۸ مگاپیکسل با قبلیت HDR  بهره می برد. این دوربین ها دارای کیفیت بسیار عالی و مطلوبی هستند و نمی توان در قسمت دوربین ها در بررسی سونی اکسپریا ۵ ایرادی گرفت.

خصوصیات تصویر برداری سونی اکسپریا 5

بررسی امنیت و ورودی های سونی اکسپریا ۵

امنیت ورود به گوشی سونی اکسپریا ۵ فقط در طریقه ورود از راه های قدیمی مانند کد ها و الگو ها و راه جدید حسگر اثر انگشت خلاصه شده است و ورودی امنیت دیگری برای آن تعبیه نشده است. باز کردن قفل این گوشی با استفاده از اثر انگشت کمی کندتر نسبت به گوشی های هم رده خود عمل خواهد کرد. حسگر اثر انگشت سونی اکسپریا ۵ در مکان خوبی برای لمس و استفاده کردن از آن قرار گرفته است ولی همانطور که گفته شد سرعت عملکرد این حسگر پایین است.

سخت افزار گوشی سونی اکسپریا ۵

در بررسی سخت افزاری سونی اکسپریا ۵ ، این گوشی از پردازشگر اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می برد. همراه این پردازشگر یک حافظه موقت و یا همان رم ۶ گیگابایتی همراه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

بررسی نرم افزاری سونی اکسپریا ۵

در بررسی سونی اکسپریا ۵ مشخص شد که این گوشی با اندروید ۹ به بازار عرضه می شود. در طراحی رابط کاربری از شلوغ کاری های اضافی پرهیز شده است و رابط سونی اکسپریا ۵ بسیار ساده و مینیمالیستی طراحی شده است. در صفحه اصلی این رابط کاربری منویی برای تمامی برنامه ها طراحی شده است که امکان دسترسی به تمامی فایل ها را می دهد. و همچنین وقتی برنامه جدیدی در گوشی سونی اکسپریا ۵ نصب می کنید میانبر آن به صفحه اصلی نیز منتقل می شود که دسترسی به برنامه ها را سریعتر می کند. شما می توانید با ویرایش این صفحه و یا پوشه سازی در آن برنامه های مختلف و مهم خود را جدا کنید و برنامه های مرتبط با یکدیگر را کنار هم قرار دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *