دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی سامسونگ a90 و نگاهی به ویژگی های مثبت و منفی این تلفن همراه محبوب

  • حکیمه فهیمی
  • ۶ دی ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی سامسونگ a90 جدیدترین گوشی اقتصادی سری A محسوب می شود. همچنین اولین میان رده سامسونگ با قابلیت ارتباطی ۵G بوده که به نوعی پرچمدار این فناوری در میان همرده ای های خودش می باشد. این مقاله گوشی مذکور را مورد بررسی قرار می دهد.

از جدیدترین و پیشرفته ترین محصول میان رده شرکت سامسونگ با نام a90 در سوم سپتامبر ۲۰۱۹ رونمایی شد. این گوشی علاوه بر این که اولین میان رده سامسونگ با قابلیت ارتباطی ۵G می باشد در میان دیگر برندهای موجود در بازار هم از نظر کاربری و هم مستقل بودن از گوشی های مشابه ۴G، محصول منحصر به فردی محسوب می شود. با بررسی گوشی سامسونگ a90 همراه این مقاله از آرگا باشید.

شناخت و بررسی گوشی سامسونگ a90

     اسمارتفون زیبای سامسونگ a90

گوشی سامسونگ a90 جدیدترین گوشی اقتصادی سری A محسوب می شود. این اسمارتفون فقط در یک نسخه با شبکه ارتباطی نسل پنجم وجود دارد و ورژن ۴G مستقلی از این گوشی ارائه نگردیده است. تکنولوژی ۵G موجود در این گوشی هنوز به ویژگی ارزان قیمت و مقرون به صرفه بودن مبدل نشده است و اینکه در یک گوشی میان رده چنین قابلیتی مشاهده می شود اندکی تعجب برانگیز است و دسته بندی آن در گروه میان رده یا بالارده سخت می باشد.

شرکت سامسونگ مدعی است گوشی a90 با بهره گیری از دوربینهای سه گانه با کیفیت بالا، صفحه نمایش چشمگیر و باتری با دوام گویای تلاش مهندسین این کمپانی در تولید چنین محصولی می باشد. همچنین نسل پنجم اینترنت به کار رفته در این گلکسی بسیار پرسرعت بوده که تجربه ارتباطی فراگیری را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. در ادامه به برسی بیشتر  این اسمارتفون می پردازیم.

آشنایی سریع با گلگسی a90

اسمارتفون جذاب سامسونگ a90

  • ابعاد: ۸.۴*۷۶.۴* ۱۶۴.۸ میلی متر
  • وزن: ۲۰۶ گرم
  • دوربین اصلی: سه لنز مجزا (۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل)
  • دوربین سلفی: تک لنز ۲۳ مگا پیکسلی
  • صفحه نمایش: ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۴۰۰* ۱۰۸۰ پیکسل
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ هشت هسته ای
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت.
  • باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت، درگاه یو اس بی نوع C ، مجهز به شارژ سریع

  ظاهری جذاب

با در دست گرفتن سامسونگ a90 حس یک گوشی پرچمدار به کاربر القا خواهد شد. از نظر بسیاری از کارشناسان این گوشی میان رده قیمتی برابر با گوشی های پرچمدار دارد و مقرون به صرفه بودن آن در بین گوشی های ۵G صادق است. بنابراین به آسانی نمی توان گفت a90 یک میان رده است اما جنس مواد به کار رفته در این گوشی گویای میان رده بودن آن است.

آشنایی با میان رده سامسونگ

  •  آرون گروپس

این گوشی با ابعاد ۸.۴*۷۶.۴* ۱۶۴.۸ میلی متر از طراحی ظریف و باریکی بهره می برد و وزن ۲۰۶ گرمی آن نسبت به دیگر هم رده های آن، اندکی سنگین است. کلیدهای پاور و تنظیم صدا نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. مواد بکار رفته در بیشتر قسمتهای این اسمارتفون پلاستیکی بوده که در پنل پشتی دارای دو طیف رنگی مجزا است. بخش بالایی ظاهر درخشنده و براقی داشته و در بخش پایینی به مشکی نفتی تبدیل می شود که با تابش پرتو نور رنگ های مختلفی را انعکاس می دهد.

صفحه نمایش با کیفیت

نمایشگر به کار رفته در این گوشی ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۴۰۰* ۱۰۸۰ پیکسل می باشد و در قسمت بالایی آن شکاف قطره مانندی را شاهد خواهید بود. این صفحه نمایش نسبتا بزرگ بوده اما جذابیت خاص خودش را دارد. این صفحه نمایش از نور قوی برخوردار است که در برابر نور زیاد، در دید کاربر اختلالی ایجاد نخواهد شد. هرچند در نور شدید رنگ ها اندکی غیرواقعی خواهند بود اما مشکل چندانی محسوب نمی شود.

گوشی سامسونگ a90

به طور کلی نمایشگر گوشی سامسونگ a90 کیفیت بالایی داشته اما بهترین نوع صفحه نمایش سامسونگ نیست. تصاویر نمایش داده شده از وضوح قابل قبولی برخوردارند اما اگر نمایشگر را به خود نزدیکتر نماییم تراکم پیکسلی مشاهده شده در صفحه نمایش اندکی ناخوشایند خواهد بود. در سری A از این نمایشگر بیشتر استفاده شده است. در پایان این بخش باید اشاره کرد که صفحه نمایش این گوشی از محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۳ بهره برده و قابلیت همیشه روشن بودن را نیز دارا می باشد.

دوربین های سه گانه

گوشی سامسونگ a90

سامسونگ a90 در پنل پشتی از دوربین های سه گانه برخوردار است که متشکل از یک دوربین تک لنزی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور عمق سنج ۵ مگا پیکسلی و یک دوربین ۸ مگا پیکسلی زوایه باز می باشد. از لنزهای اولتراواید قبلا هم در بیشتر گوشی های هوشمند استفاده می شد اما در اکثر مواقع به جای یک حسگر عمق سنج از یک دوربین با لنز تله فوتو استفاده می شد. به عبارت دیگر شما با این گوشی بجای عکسبرداری از مناظر دور دست قادر خواهید بود از جمع دوستان، وعده های غذایی یا حیوانات خانگی خود به ثبت تصاویر بپردازید. در پنل جلویی این گوشی نیز با دوربین ۳۲ مگاپیکسلی آن میتوانید سلفی های عالی و جالبی را به ثبت برسانید.

گوشی سامسونگ a90

دوربین این گوشی از عملکرد سریعی برخوردار بوده به نحوی که با انتخاب یک سوژه به سرعت روی آن فوکوس خواهد کرد. حالت های دوربین مانند AR هم بدون هیچ مشکلی اجرا شده و می توان با کشیدن انگشت به یک سمت صفحه به آسانی این حالت ها را مشاهده و انتخاب کرد. هرچند ممکن است نام این حالت ها برای کاربرانی که تاکنون از گوشی سامسونگ استفاده نکرده اند اندکی مبهم و گیج کننده باشد. به طور مثال تا قبل از استفاده از حالت live focus متوجه روش کار آن نخواهید شد.

عملکرد مطلوب

نتایج تستهای صورت گرفته بر روی سامسونگ a90 عملکرد مطلوب و قابل قبول این اسمارتفون را نشان می دهد. a90 سرعت بسیار خوبی را برای شما به ارمغان خواهد اورد و نبود هیچ لگ و تاخیری سبب می شود به آسانی در بین برنامه ها به گشت و گذار بپردازید.

اسمارتفون سامسونگ a90

این گوشی با بهره گیری از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ به اجرای سریع و روان اپلیکیشن ها خواهد پرداخت. گشتن در منوها و برنامه های مختلف با سرعت خوبی انجام شده و صفحه نمایش نیز بدون هیچ لگ یا کندی پاسخگوی گشت و گذار شما خواهد بود. این عملکرد سریع و روان به لطف حضور رم ۶ یا ۸ گیگابایتی ایجاد می شود که بسته به نوع مدل خریداری شده یکی از این دو مقدار رم را در گوشی مشاهده خواهید کرد.  این گوشی از حسگر اثرانگشت که در زیر صفحه نمایش قرار دارد نیز برخوردار بوده که سرعت قابل قبولی دارد. همچنین a90 دارای فناوری تشخیص چهره نیز می باشد.

بررسی باتری گوشی A90

باتری با ظرفیت بالا

سامسونگ a90 از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری ۴۵۰۰ میلی آمپری که دارای ظرفیت زیادی می باشد، بهره می برد. باتری به قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی تجهیز شده است که چنین ویژگی برای یگ گوشی میان رده بسیار عالی و قابل توجه محسوب می شود.

در پایان پیشنهاد می کنیم ویژگی های فنی و کیفی گوشی سامسونگ a50 و نیز سامسونگ a70 را نیز با این تلفن همراه محبوب مقایسه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *