دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

برای ست کردن شلوار جین مردانه از این ایده ها استفاده کنید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

اگر به دنبال ایده هایی برای ست کردن شلوار جین مردانه با لباس های دیگر هستید، لازم است بدانید که پوشیدن شلوار جین با تیشرت مردانه ترکیب شیک و جذابی می باشد، حال در این مطلب می توانید با چگونگی روش های ست کردن شلوار جین مردانه آشنا شوید.

جین واژه ای فرانسوی به معنای آبی و از جنوا آمده است؛ جنوا نام شهری در ایتالیا می باشد که معادل فرانسوی آن جین است، بنابراین شلوار جین (شلوار لی) از پارچه دنیم (نوعی پارچه کتان با بافت ضخیم و راه راه) تهیه می شود، در واقع دنیم نام شهر تولید این پارچه بوده و به معنای از نیم است، کلمه “د” در لاتین به معنای “از” می باشد؛ شلوار های لی از نظر ظاهری بسیار شیک و زیبا جلوه می نمایند و معمولا ست کردن آنها با بقیه لباس ها کار چندان سختی نیست.

انواع مدل های ست کردن شلوار جین مردانه

شلوار جین از جمله لباس های پر طرفدار می باشد که از چند دهه قبل تاکنون در کشورمان وجود داشته و معمولا مورد استفاده برای تمام سنین می باشد، حال برای اینکه همیشه خوش تیپ و شیک پوش به نظر آیید، لازم است، شلوار جین با لباس های دیگری که می پوشید، هماهنگ باشد، انتخاب شلوار مناسب تاثیر زیادی در ایجاد استایل زیبا دارد، در نتیجه ترکیب آن با هر لباسی نیز ممکن خواهد بود؛ برای اینکه با چگونگی ست کردن شلوار جین با بقیه لباس ها آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

ست شدن شلوار جین آقایان

انتخاب شلوار جین مناسب

اولین قدم برای اینکه شلوار جین را با باقی لباس های خود هماهنگ کنید، انتخاب یک شلوار لی مناسب می باشد، حال یک شلوار جین مناسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در زیر به ارائه نکاتی پرداخته ایم که می تواند شما را در انتخاب یک شلوار جین مناسب کمک نماید.

ساده بودن شلوار جین

بهتر است در هنگام انتخاب شلوار جین از شلوار هایی با رنگ روشن و تند و نیز دارای تزیینات اضافه که اغلب توی چشم می زنند، از قبیل دوخت های رنگی بر روی جیب های پشت، همچنین شلوار های لی پاره و مدل سنگشور پرهیز کنید؛ اگر چه این مدل شلوار ها معمولا زیبا و شیک می باشند، اما به دلیل جلب توجه، دیگر نمی تواند به عنوان مرکز استایل قرار گرفته و آن را یکدست نماید. شلوار های جین با رنگ های تیره ای مانند مشکی، سورمه ای، آبی تیره و خاکستری با رنگ یکدست بهترین انتخاب برای شلوار جین مردانه می باشد و شلوار های ژاپ دار و سنگشور به هیچ وجه مناسب آنها نیست.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ست کردن شلوار جین مردانه+تصویر

پیدا کردن فیت مناسب شلوار جین

توجه داشته باشید که شلوار فیت و مناسب نباید خیلی گشاد و یا خیلی تنگ باشد،  بنابراین می توانید شلوار را در اندازه های مختلف بین این دو حالت و متناسب با فرم بدنتان انتخاب کنید، شلوار جین مردانه فیت متوسط با مدل راسته بهترین انتخاب برای آقایان خوش پوش می باشد و شلوار های لی با مدل دمپا گشاد و یا نسبتا تنگ می توانند در اولویتهای بعدی قرار گیرند.

کیفیت مناسب شلوار جین

توجه داشته باشید که شلوار های جین با کیفیت و گران قیمت از نظر ظاهری نیز بسیار شیک تر از شلوار های جین ارزان قیمت می باشند، بنابراین خریدن تعداد کمی شلوار جین با ظاهر شیک و چشمگیر بهتر از تهیه تعداد زیاد شلوار ارزان قیمت اما به درد نخور می باشد. بنابراین لازم است در هنگام خرید ضمن اینکه به ظاهر پارچه از جمله اندازه بودن، سادگی و نیز رنگ آن توجه می کنید، کیفیت و جنس پارچه را نیز مدنظر قرار دهید، زیرا میزان کشسانی پارچه، کیفیت بخیه ها و محکم و بادوام بودن پارچه جین از اهمیت زیادی برخوردار است.

ست کردن شلوار جین مردانه

اصولی که برای ست کردن لباس با شلوار جین مردانه باید بدانید:

در هنگامی که می خواهید، شلوار جین را با باقی لباس های خود ست و هماهنگ کنید، باید به موقعیتی که قرار است این لباس ها استفاده شود و نیز میزان رسمی بودن مکان توجه شود، مثلا اگر قرار باشد برای حضور در مکانی نسبتا رسمی لباس بپوشید، در این مواقع بهتر است، شلوار جین را با لباس هایی رسمی چون کت و شلوار بپوشید که در این صورت انتخاب شلوار تیره یکدست مناسب تر است، بعد به سراغ انتخاب کفش ها رفته و یک کفش رسمی یا نیمه رسمی که می تواند شامل بوت چلسی یا بوت بند دار باشد و در آخر نوع پیراهنتان را انتخاب نمایید که باید بیشترین هماهنگی را با دو مورد قبلی داشته باشد.

ست کردن شلوار جین مردانه+عکس

لازم است قبل از ترکیب لباس هایتان این نکته را مدنظر داشته باشید که لباسی که انتخاب کرده اید، با باقی لباس های شما از نظر فیت و اندازه بودن هماهنگی و تطبیق داشته باشد، به عنوان مثال ست کردن شلوار جین مردانه با فیت تنگ و پیراهن تک سایزی که برای شما بزرگ است، هرگز انتخاب مناسبی نیست و یا پوشیدن شلواری با فیت متوسط به همراه یک کت تنگ می تواند ترکیب نامتعادلی باشد، بنابراین در هنگام انتخاب، فیت یکسان و ترجیحاً متوسط را مدنظر داشته باشید.

آشنایی با ترتیب صحیح انتخاب لباس های مردانه

کفش، بسیاری از آقایان تصورشان بر این است که در هنگام ست کردن شلوار جین مردانه، اگر شلوار جین را با کفش کتانی و یا ورزشی بپوشند، انتخاب بهتری است؛ اگر چه این نوع پوشش می تواند مناسب باشد، اما نمی تواند یک تیپ مردانه و شیک باشد، بنابراین ست کردن شلوار جین با کفش چرم و یا کفش جیر نیمه رسمی مانند بروگ، کفش کالج، بوت چوکا و بوت های بند دار انتخاب بهتر و مناسب تری بوده و بسیار شیک به نظر می رسد.

ست کردن شلوار جین مردان

پیراهن، انتخاب تی شرت با فیت مناسب و هماهنگ برای ترکیب با شلوار جین پیشنهاد بسیار خوبی است، البته در نظر داشته باشید، اندازه تی شرت نباید خیلی بلند باشد، طوری که کمر شلوار را نپوشاند و سگک کمربند مشخص باشد تا دیگر نیازی نباشد آن را داخل شلوار قرار دهید. پوشیدن پولوشرت ها با شلوار جین به نسبت تی شرت می تواند انتخاب رسمی تری باشد و باید نکاتی که در مورد تی شرت گفتیم نیز برای آن رعایت شود، حال برای ست کردن آن با کفش، کفش کالج و بوت چوکا بهترین انتخاب است.

روش های ست شدن شلوار جین مردانه

ست کردن پیراهن مردانه غیر رسمی و نیمه رسمی با شلوار جین مردانه ترکیب شیک و زیبایی می باشد، البته به شرطی که داخل شلوار قرار نگیرد و نیز بهتر است رنگ پیراهنی که می پوشید، مشابه و نزدیک به رنگ شلوار جین نباشد.

همچنین زمانی که از پیراهن رسمی برای پوشیدن به همراه شلوار جین استفاده می کنید، در این صورت حتما باید آن را داخل شلوار قرار دهید.

ست کردن شلوار جین پسرانه

برای پوشیدن ژاکت با شلوار جین در روز های سرد سال، بهتر است از یک ژاکت تکرنگ و ساده با رنگ های آبی تیره، خاکستری، قهوه ای و سبز تیره انتخاب شود، زیرا در این صورت هماهنگی بیشتر با شلوار جین دارد، حتی می توانید ژاکت را بر روی تیشرت و یا پیراهن به تن کرده و ترکیب زیبایی را با بوت ایجاد نمایید.

کت، این مرحله اختیاری بوده و می تواند با توجه به سلیقه شما انجام گیرد، اما با این حال انتخاب شلوار جین با کت تک، کت اسپورت و کت رسمی می تواند بسیار زیبا و شیک باشد، همچنین در صورتی که از کت اسپورت طرح دار و دارای بافت استفاده می کنید، بهتر است آن را با شلوار جین تیره و پیراهن ساده هماهنگ کنید.

انتخاب کت تک با فیت گشاد گزینه مناسبی نیست و نیز رنگ آن نباید نزدیک و یا مشابه رنگ شلوار جین باشد؛ توجه داشته باشید که هیچگاه کت جین را به همراه شلوار جین نپوشید.

ست کردن شلوار جین آقایان

در صورتی که می خواهید کت رسمی را با شلوار جین بپوشید، در این صورت نباید اصل تعادل رسمی بودن را فراموش کنید، در این موارد به جای استفاده از پیراهن رسمی، تیشرت بپوشید تا شلوار جین تنها بخش غیر رسمی پوششی که برگزیده اید، نباشد.

اکسسوری ها، ساعت مچی و کمبربند از جمله اکسسوری هایی هستند که برای ست کردن با شلوار جین مردانه و نیز دیگر لباس ها ضروری می باشند. همچنین آقایان در صورت علاقه می توانند از یک کراوات غیر رسمی نیز استفاده کنند.

هماهنگی شلوار جین مردانه با بقیه لباس ها

حال برای انتخاب مناسب کمربند، استفاده از یک کمربند ساده تک رنگ و غیر رسمی در مدل های بافته شده گزینه بهتری است. همچنین انتخاب ساعت مچی با کیفیت و دارای بند چرم و یا جدیدترین مدل های فلزی ساعت، ترکیب جذابی را با شلوار جین مردانه ایجاد خواهد کرد.

در پایان امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و در صورت تمایل برای مطالعه مطالب قبلی ارائه شده در این زمینه می توانید به قسمت دنیای مد مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *