دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بستن کراوات دامادی با چند شیوه خاص و جدید

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب با نحوه بستن کراوات دامادی با ۷ گره شیک و خاص آشنا خواهید شد همچنین نکاتی برای انتخاب کراوات داماد را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

کراوات از انواع اکسسوری های ضروری برای داماد در روز عروسی محسوب می شود که برای بستن کراوات دامادی از گره های مختلفی استفاده می شود و شما می توانید به کمک انتخاب گره ای شیک و مناسب به زیبایی طرح و رنگ کراوات خود بیفزایید.

نحوه بستن کراوات دامادی

کراوات و پاپیون از انواع اکسسوری های مناسب و محبوب برای دامادها هستند که اگر بدرستی بسته شوند باعث ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر می شوند. در مطالب قبلی با نحوه بستن پاپیون آشنا شدید در ادامه با نحوه گره زدن کراوات دامادی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود.

بستن کراوات دامادی

بستن کراوات با گره های مختلف

  •  گره ساده 

۱. برای بستن کراوات با این گره از ۶ مرحله استفاده می شود.

بستن کراوات با گره ساده

۲. اگر خودتان تمایل دارید کراوات را به کمک این گره ببندید باید توجه داشته باشید که پشت کراوات به سمت آینه باشد و قسمت پهن آن نیز در زیر قسمت باریک برود و قسمت باریک باید ثابت نگه داشته شود سپس قسمت پهن از روی قسمت باریک به سمت دیگر عبور داده شود.

۳. قسمت پهن کراوات را از قسمت پشت وارد حلقه ای کنید که در قسمت جلو ایجاد شده است تا گره کراوات ایجاد شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴. در این مرحله از بستن کراوات دومادی قسمت پهن تر کراوات را رو به سمت پایین بکشید تا گره محکم تر شود سپس کراوات را در گردن خود تنظیم کنید.

آموزش بستن گره ساده کراوات

  • گره زدن کراوات دامادی به سبک پرنس آلبرت

۱. در این مدل بستن گره کراوات  باید از قسمت پهن کراوات شروع نمایید و کراوات را دور گردن خود قرار دهید.

آموزش بستن کراوات دامادی

۲. توجه داشته باشید که قسمت باریک تر کراوات باید کمی بالاتر از دکمه شکم قرار بگیرد.

۳. قسمت باریک در این مدل گره ثابت می ماند و فقط قسمت پهن تر حرکت می کند.

۴. در این مدل گره قسمت پهن کراوات دو بار به دور قسمت باریک باید پیچیده شود.

۵. توجه داشته باشید که برای بستن گره کراوات به سبک پرنس آلبرت اولین حلقه ای که ایجاد می شود باید کمی از زیر حلقه دوم بیرون بیاید.

گره کراوات پرنس آلبرت

  • گره کراوات پرات 

۱. کراوات را دور گردن خود بیندازید به صورتی که پشت کراوات به رو باشد و قسمت باریک تر کراوات نیز از دکمه شکم بالاتر قرار بگیرد.

گره کراوات پرات

۲. قسمت پهن تر کراوات را به زیر قسمت باریک آن ببرید سپس قسمت پهن کراوات را از وسط کراوات به قسمت حلقه گردن رو به سمت بالا هدایت نمایید و آن را از حلقه گردن عبور دهید سپس قسمت پهن را ابتدا به سمت پایین و سپس به سمت راست بکشید.

۳. قسمت پهن را از روی قسمت باریک عبور بدهید و آن را به سمت چپ ببرید.

۴. لبه پهن کراوات را از پشت حلقه گردن عبور دهید و آن را به سمت بالا ببرید سپس از بین حلقه ای که ایجاد می شود آن را به سمت جلو عبور دهید.

۵. قسمت پهن تر را به سمت پایین بکشید و گره را تنظیم و محکم نمایید.

گره کراوات پرات

  • گره کراوات الدریج 

۱. ابتدا کراوات را دور گردن خود بیندازید توجه داشته باشید که در این مدل بستن ک قسمت پهن به صورت ثابت می ماند و گره توسط قسمت باریک ایجاد می شود.

گره کراوات الدریج

۲. قسمت پهن باید در بالای سگک کمربند و به صورت ثابت نگه داشته شود.

۳. و می توانید برای بستن این مدل گره کراوات از روی تصویر آموزشی زیر پیش بروید.

۴. توجه داشته باشید که در این مدل گره کراوات قسمت باریک مقداری اضافه می ماند که باید در پشت حلقه کراوات مخفی بماند.

گره کراوات الدریج

  • گره کراوات ترینتی 

۱. در این مدل گره کراوات قسمت پهن به صورت ثابت می ماند و این قسمت باید تا بالای سگک کمربند قرار بگیرد و قسمت باریک است که حرکت داده می شود.

مدل گره کراوات ترینتی

۲. برای بستن کراوات به صورت ترینتی می توانید مطابق مراحلی که در تصویر زیر است پیش بروید. توجه داشته باشید که فلش های آبی روی تصاویر را باید جدی بگیرید زیرا این فلش ها جهت حرکت کراوات برای ایجاد گره را نشان می دهند.

۳. در انتهای کار نیز لبه باریک کراوات در قسمت پشت حلقه مخفی می شود.

آموزش بستن گره کراوات ترینتی

  • گره کراوات مورل 

گره کراوات مورل

۱. در این مدل گره قسمت باریک کراوات در بالا قرار می گیرد و قسمت پهن آن نیز در زیر قرار می گیرد.

۲. در این مدل گره قسمت پهن آن ثابت می باشد و در بالای سگک کمربند قرار می گیرد و قسمت باریک کراوات نیز باعث ایجاد گره می شود.

۳. برای بستن گره مورل کراوات دامادی باید مراحلی که در تصویر زیر قرار داده شده اند را دنبال کنید تا بتوانید این گره را ایجاد نمایید سپس آن را محکم و تنظیم کنید.

گره کراوات مورل برای داماد

  • گره کراوات ون ویجک 

گره کراوات ون ویجک

۱. ابتدا کراوات را دور گردن خود قرار دهید.

۲. توجه داشته باشید که قسمت باریک کراوات باید ثابت بماند و بالاتر از دکمه شکم قرار بگیرد.

۳. قسمت پهن تر کراوات شروع به حرکت می کند و با سه چرخش این گره تشکیل می شود.

۴. این گره به صورت سه لایه می باشد.

۵. برای بستن کراوات دامادی به کمک گره ون ویجک باید مراحلی که در تصویر زیر ارائه شده است را طی کنید تا بتوانید این گره را بدون هیچ عیبی ایجاد کنید.

گره کراوات ون ویجک

اندازه و عرض کراوات داماد

مدلهای متنوعی برای گره زدن کراوات وجود دارد و شما تنها با یاد گرفتن یک گره از بین آنها می توانید بدون کمک از دیگران کار خود را راه بیندازید، گره ساده « four in hand » که در این مطلب روش بستن آن را یاد گرفته اید، یکی از ساده ترین مدلهای بستن کراوات است، حال با استفاده از این نوع گره می توانید استایلی زیبا داشته باشید و بدرخشید، جالب است بدانید که این نوع گره با همه یقه ها هماهنگ بوده و مناسب ترین گره به لحاظ اندازه می باشد.

بستن کراوات برای داماد

اندازه کراوات اهمیت زیادی دارد و می تواند در ظاهر داماد تاثیر زیادی داشته باشد، حتی در صورت بستن صحیح گره کراوات، اگر که کراوات شما خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد، نامرتب به نظر می رسد، حال برای اطمینان از اینکه طول کراوات شما مناسب است، می توانید از کمربند خود کمک گرفته و آن را به عنوان خط راهنما در نظر بگیرید به این صورت که نه چند سانتیمتر بالا باشد و نه چند سانتیمتر پایین تر از آن. این نکته اگرچه بسیار جرئی بوده، اما از اهمیت زیادی برخوردار است.

گره زدن کراوات دامادی

اکنون که صحبت از نسبت های کراوات شده است، لازم است از عرض کراوات نیز سخن بگوییم، با توجه به یک قانون کلی نباید هیچگاه اجازه دهید که کراوات شما خیلی عریض باشد. اندازه عرض کراوات باید بین ۴.۵ تا ۶ سانتیمتر باشد، زیرا هر چقدر کراوات تان باریک تر باشد، می توانید برای بازی با رنگ، جنس پارچه و نقش و طرح آن گزینه های بیشتری به کار بگیرید، این کارها را می توانید بدون اینکه کراوات بر تیپ شما غالب شود و توی ذوق تان بزند انجام دهید، ضمن اینکه توجه داشته باشید؛ پهنای کراوات داماد باید متناسب با پهنای یقه کت وی باشد.

نکاتی دیگر برای گره کراوات دامادی

۱. اگر تمایل دارید از سنجاق کراوات استفاده کنید باید آن را مابین دکمه سوم و چهارم پیراهن خود قرار دهید.

۲. از سنجاق کراوات می توانید برای متصل کردن قسمت رویی و زیری کراوات به لبه پیراهن خود استفاده نمایید.

۳. پهنای سنجاق کراوات باید با پهنای کراوات مطابقت و همخوانی داشته باشد.

سنجاق کراوات

۴. اگر عروسی شما در فصل زمستان برگزار می شود بهتر است از مدل کراوات پشمی استفاده نمایید تا ظاهر و استایلی متفاوت داشته باشید،  لازم است مدل کراوات خود را متناسب و هماهنگ با فصل انتخاب کنید.

۵. اگر شما نمی توانید بدرستی کراوات های طرح دار را با کت و شلوار دامادی تان ست نمایید می توانید از کراواتی ساده استفاده نمایید.

۶. اگر کت و شلوار شما ساده است و تمایل دارید ظاهری متفاوت در جشن عروسی تان داشته باشید می توانید از کراوات های طرح دار و زیبا استفاده نمایید توجه داشته باشید که در این صورت رنگ های به کار برده شده در طرح کراوات باید با رنگ کت و شلوار و پیراهن تان مطابقت و همخوانی داشته باشند.

 

مدل کراوات داماد

در این بخش از دنیای مد مجله آرگا آموزش بستن کراوات دامادی با ۷ گره مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید در بستن کراوات با گره دلخواه خود تبحر لازم را بدست آورید و در جشن عروسی تان خوش استایل تر به نظر برسید.

در صورت تمایل برای آشنایی با آموزش بستن دستمال گردن و نیز با مدل بستن شال گردن می توانید از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *