دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی y7 prime 2019 محصول اقتصادی هواوی

  • رسول پنق
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

شرکت چینی هواوی نسل جدید گوشی خود از سری گوشی های Y را با کیفتی خوب و قیمتی مناسب عرضه کرده است. ما در این مقاله به بررسی این گوشی یعنی بررسی گوشی y7 prime 2019 خواهیم پرداخت.

شرکت چینی هواوی مدل جدیدی از سری گوشی های Y را با قیمتی مقرون به صرفه برای مردم عرضه کرده است. این شرکت خریداران جوان را هدف قرار داده و سعی کرده است با قیمت گذاری مناسب و طراحی ظاهری توجه جوانان را به این سری از گوشی جلب کند. ما در این مقاله به بررسی گوشی Y7 Prime 2019 پرداخته ایم.

بررسی گوشی y7 prime 2019

شرکت چینی هواوی با طراحی گوشی Huawei Y7 Prime 2019 زیبایی و سادگی آن را به جهانیان نشان داده است. طراحی خمیده قاب پشت آن با بافتی صیقلی، احساس راحتی و منحصر به فردی را را به دست شما القا می کند. با وجود اینکه قاب پشتی دستگاه جنسی صیقلی دارد اما می توان آن را به راحتی در دست نگه داشت بدون آن که از دست لیز بخورد.

گوشی جدید شرکت هواوی را بهتر بشناسید

شرکت هواوی این گوشی را در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز تولید می کند. از مشخصه های دیگر  این گوشی می توان به صفحه نمایش ۶.۲۶ اینچی، دوربین پشت ۱۳ و سلفی ۱۶، حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری آن اشاره کرد. همچنین این گگوشی از فناوری ارتباطی نسل چهار یعنی ۴G پشتیبانی می کند.

بررسی ظاهری گوشی y7 prime 2019

این گوشی صفحه نمایشی ۶.۲۶ اینچی دارد که به صورت تقریبا تمام صفحه بوده و حاشیه زیادی ندارد. همچنین در بالای صفحه نمایش ۶.۲۶ اینچی این دستگاه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد.در پشت این دستگاه دو دوربین یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی که به عنوان دوربین اصلی عمل کرده و دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق به کار میرود. و همچنین حسگر اثر انگشت قرار داده شده است.

Y7 prime 2019 را بشناسید

  •  آرون گروپس

جایگذاری حسگر اثر انگشت این دستگاه به نحوی است که به راحتی قابل دسترس است و بدون نگاه کردن به پشت دستگاه می توان آن را پیدا کرد. در لبه پایین این دستگاه سوراخ هایی وجود دارد که یکی از آن ردیف ها مربوط به اسپیکر و دیگری مربوط به میکروفن دستگاه است. در لبه ی بالای دستگاه نیز خروجی صدای ۳.۵ میلیمتری و میکروفن دوم است. در لبه سمت  چپ دستگاه ورودی سیم کارت و مموری کارت وجود دارد که با خارج کردن اسلات آن می توانید سیم کارت و مموری کارت خود را که قابلیت پشتیبانی تا ۵۱۲ گیگابایت را دارد در داخل دستگاه قرار دهید.

بررسی صفحه نمایش y7 prime 2019

شرکت هواوی برای صفحه نمایش گوشی y7 prime 2019 اندازه ۶.۲۶ اینچی را در نظر گرفته است. همچنین حاشیه های به نسبت کم این صفحه نمایش توانسته حدود ۸۰ درصد فضای جلویی دستگاه را به خود اختصاص دهد. صفحه نمایش این دستگاه نسبت به قیمت ارزان آن کیفیت مطلوبی ندارد و حداکثر رزولیشنی که می توان از صفحه گرفت HD است.

نمایشگر گوشی هواوی وای پرایم

با وجود این رنگ های تصاویری که از دستگاه دیده می شود زنده و پویا هستند و پیکسل های آن به چشم نمی آیند.در بررسی گوشی y7 prime 2019 که بر صفحه نمایش آن انجام شد، تصاویر هیچ لرزشی نداشتند. شرکت سازنده با نصب صفحه نمایش با وضوح بالاتر می توانست این گوشی را از بسیاری از رقبای خود متمایز کند. در بررسی دیگری که در صفحه نمایش این دستگاه انجام شده است مشخص شده است که این صفحه نمایش برای افرادی که چشم های حساسی دارند نیز مناسب است. در تنظیماتی که برای کنترل صفحه نمایش این دستگاه گذاشته شده است می توان نور صفحه را نسبت به نور محیط اطراف تغییر داد تا چشم ها اذیت نشوند و محتواهای در حال نمایش به راحتی قابل مشاهده باشند.

بررسی سخت افزاری y7 prime 2019

در بررسی گوشی y7 prime 2019 به بخش مهم آن یعنی سخت افزار می رسیم. پردازنده y7 prime 2019 ساخت شرکت کوالکام است. این دستگاه دارای پرذازنده هشت هسته ای Snapdragon 450 SoC با پردازنده ۱.۸ گیگاهرتزی و رم ۳ گیگابایتی است که عملکرد نسبتا خوبی دارد. y7 prime 2019  به طور معمول روان کار می کند اما در کار های سنگین مانند بازی های نسبتا با گرافیک بالا دارای تیک و تاخیر در اجرا می شود . اگر چه این گوشی در کار های سنگین داراز تیک است اما در استفاده روزانه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. این دستگاه دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است که دارای سرعت نسبتا خوبی است. حافظه این دستگاه با رم ۳ گیگابایتی دارای سرعت خواندن خوبی است و قابلیت خواندن پی در پی را نیز دارد اما سرعت نوشتن آن زیاد مطلوب نیست.

مشخصات نرم افزاری گوشی y7 prime 2019

در بررسی گوشی y7 prime 2019 بخش نرم افزاری این دستگاه را نیز بررسی می کنیم. این دستگاه با سیستم عامل اندرویدی ۸.۱ اورید به بازار عرضه شده است. رابط کاربری برنامه ریزی شده در سیستم عامل y7 prime 2019، ساده، روان و سریع و همچنین دارای امکانات کاربردی متنوعی است.

بررسی دوربین های y7 prime 2019

در بررسی گوشی y7 prime 2019، این دستگاه شامل دو دوربین در پشت دستگاه یکی ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و دیگری دو مگاپیکسل به عنوان دوربین تشخیص عمق است. همچنین این دستگاه شامل دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه نیز هست. دوربین های Y7 prime 2019  در روز و یا در روشنایی عکس های بسیار مناسببی میگیرد.

دوربین گوشی y7 prime 2019

اگرچه در شب و یا در نور کم کارایی دوربین های این دستگاه پاسین می آید ولی باز هم عکس های مطلوبی می توان با این دستگاه گرفت. دوربین سلفی این دستگاه نیز بسیار بهتر از چیزی عمل می کند که از آن انتظار میرود. هوش مصنوعی به کار گرفته شده در دوربین های این دستگاه کمک می کند که صحنه های بیشتری را تشخیص دهد و فضای عکاسی بیبشتری را در اختیار قرار می دهد.

بررسی باتری گوشی y7 prime 2019

در بررسی گوشی y7 prime 2019، به بررسی باتری این دستگاه می رسیم.باتری این دستگاه حجمی برابر ۴۰۰۰ میلی آمپر دارد که نسبت به عملکرد گوشی باتری خوبی است. باتری این دستگاه بسیار خوب عمل می کند. در استفاده های نسبتا سنگین تا دو روز می توانید از آن استفاده کنید بدون اینکه باتری را شارژ کنید. این میزان در استفاده های معمولی و روزمره به سه روز خواهد رسید. در صورت اینکه گوشی به شارژ نیاز داشته باشد می توانید باتری این دستگاه را که از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می کند در عرض کمتر از ۲ ساعت شارژ کنید.

امنیت گوشی y7 prime 2019

در بررسی امنیت گوشی y7 prime 2019 دو روش امنیتی ورود برای این گوشی در نظر گرفته شده است، تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره. اما از گوشی هایی با این قیمت نمی توان انتظار زیادی داشنه باشید.

بررسی گوشی y7 prime 2019 از لحاظ امنیت

تشخیص اثر انگشت

سنسور تشخیص اثر انگشت این گوشی در پشت قاب قرار گرفته است که محل مناسبی است. سرعت شناسایی اثر انگشت در این حسگر بسیار بالا و دقیق است. از این سنسور برای کار های دیگری همچون عکس گرفتن و باز و بسته کردن نوتیفکیشن استفاده کرد.

تشخیص چهره

شناختن چهره کاربر بر عهده دوربین سلفی این دستگاه است. شرکت هواوی در این بخش برای گوشی y7 prime 2019 خوب عمل کرده است اما کیفیت تشخیص چهره ی این دستگاه نسبتا پایین است و همچنین نمی توان از این سنسور در نور کم استفاده کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *