دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بالا بردن انگیزه را با این تکنیک ها تجربه خواهید کرد

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

شاید برای شما هم پیش آمده است که در مراحل زندگی خود دچار بی حوصلگی و بی انگیزگی می شوید و به دنبال روش هایی جهت افزایش انگیز در وجود خود هستید که با کمک روش هایی جهت بالا بردن انگیزه می توانید به اهداف مورد نظر خود برسید و پله های ترقی را طی نمایید.

انگیزه محرک انسان برای انجام کار و رسیدن به اهداف می باشد اما گاهی اوقات برای رسیدن به اهدافی که در حال تلاش و تکاپو هستید در مسیر راه دچار یأس و نا امیدی می شوید اما در این مواقع تنها کاری که می توانید انجام دهید ادامه دادن به تلاش برای رسیدن به اهداف پیش رو می باشد و باید به دنبال روش هایی برای افزایش انگیزه در وجودتان باشید و این موضوع را به خاطر داشته باشید که دل سری و کسالت امری طبیعی می باشد که با انجام یک سری ترفندهای ساده می توانید انگیزه وجود تان را پرورش دهید، در ادامه مطلب به انجام تکنیک هایی جهت افزایش انگیزه می پردازیم.

افزایش انگیزه با انجام چند روش

بالا بردن انگیزه با انجام چند ترفند ساده

تنها خود انسان می توانید انگیزه زیادی را به منظور رسیدن به هدف مورد نظر در وجود خود پرورش دهد در ادامه شما عزیزان را با چند تکنیک ساده جهت افزایش انگیزه آشنا خواهیم کرد.

چک کردن پیشرفت خود در هر هفته

زمانی که پیشرفته تان را چک می کنید اگر متوجه شوید که هر بار پیشرفت داشته اید سبب بالا بردن انگیزه در وجودتان می شود و از رسیدن به هدف تان بسیار خوشحال می شوید همچنین در صورت تعلل در رسیدن به هدف تلنگری به شما وارد می شوید که مجددا مسیر اصلی را ادامه دهید.

استراحت کردن

شاید به این دلیل در ادامه راه دچار بی حوصلگی شده اید که به میزان کافی استراحت نداشته اید، حتی با اراده ترین افراد نیز گاهی دچار احساس یاس و نا امیدی می شوند و اگر هدف شما رسیدن به تناسب اندام می باشد سه چهار روز در هفته به خودتان استراحت دهید.

ارتقای انگیزه با انجام چند ترفند

یافتن ساعت اوج بازدهی

 هر چند برخی مقالات زود بیدار شدن را به شما می گویند اما شاید شما در شب بهتر کار می کنید بنابراین به جای اینکه با قوانین متداول منطبق شوید به منظور افزایش انگیزه بهتر است بدانید که چه زمانی از روز بهتر کار می کنید و با یافتن اوج بازدهی تان از آن استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تقسیم بندی کردن کار

فکر کردن به کارهای بزرگ و به ظاهر غیر ممکن سبب از بین رفتن انگیزه می شود بنابراین کارهایتان را تقسیم بندی کنید و به کارهای کوچک تری تقسیم کنید، با کمک این روش خیلی راحت و ساده می توانید کارهایتان را با موفقیت انجام دهید.

بالا بردن انگیزه با چند تکنیک ساده

مطالعه کتاب های ایجاد انگیزه

به هیچ وجه اجازه ندهید انگیزه شما از بین برود انگیزه نیاز به تجدید دارد که به منظور افزایش انگیزه می توانید هر هفته کتاب های ایجاد انگیزه را مطالعه کنید و انگیزه لازم را جهت رسیدن به اهداف تان کسب نمایید.

داشتن فعالیت زیاد

سعی کنید انگیزه تان را با جنب و جوش کردن افزایش دهید و اجازه دهید بدن تان هورمون های شادی آور ترشح کند برای انجام این کار نیاز به رفتن به باشگاه های ورزشی نمی باشد با انجام ورزش های ساده در منزل می توانید خیلی راحت به بالا بردن انگیزه در خودتان کمک کنید.

راهکارهای عملی برای بالا بردن انگیزه

رفتار کردن مانند یک انسان با انگیزه

اگر در مسیر رسیدن به اهداف تان بی انگیزه شده اید و حوصله ادامه آن را ندارید تصور کنید که دارای انگیزه فراوانی هستید این کار باعث می شود که کم کم احساس کنید شوق و علاقه در وجودتان مجددا پرورش داده می شود.

یاد داشت کردن موفقیت ها

به جای اینکه به شکست هایتان فکر کنید همیشه به موفقیت هایتان فکر کنید و بهترین موفقیت های خود را با جزییات یاد داشت کنید تا زمانی که به نوشته هایتان نگاه می کنید انگیزه کار در وجودتان تازه و خاطرات خوبی را در شما زنده شود.

تکنیک های ایجاد انگیزه در زندگی

برنامه ریزی کردن

پس از مشخص کردن اهداف تان به منظور رسیدن به آن یک برنامه ریزی دقیق با جزئیات داشته باشید استفاده از این روش علاوه بر بالا بردن انگیزه باعث می شود که خیلی منظم به انجام کارهایتان بپردازید، در این برنامه ریزی زمانی را مختص تفریحات مورد علاقه تان قرار دهید.

تمرکز بر روی پیشرفت

برای افزایش انگیزه بر روی پیشرفت تان تمرکز کنید، در برخی موارد مشاهده آنچه پیش روی شماست ممکن است به نظر خسته کننده بیایید بنابراین گاهی به آنچه که انجام داده اید فکر کنید و ببینید که چقد پیشرفت کرده اید این کار انگیزه را در شما برای رسیدن به هدف بیشتر می کند.

راه های ساده برای بالا بردن انگیزه

تمرکز کردن بر روی هدف

از دیگر تکنیک های مهم به منظور افزایش انگیزه این است که همیشه به این فکر کنید که چرا این کار را انجام می دهید و اگر کارت باب میل تان نمی باشد به این فکر کنید شاید انجام این کار گامی جهت رسیدن به موفقیت های بعدی باشد.

الگو گرفتن از موفقیت های دیگران

اینکه دیگران راهی که شما در حال رفتن هستید را رفته اند و به موفقیت دست پیدا کرده ند سبب افزایش انگیز در شما می شود بنابراین سعی کنید که از موفقیت های دیگان الگو بگیرید تا خیلی راحت و ساده مسیر موفقیت را طی کنید.

راه های دست یابی به انگیزه

یافتن علت ناامیدی

از دیگر روش های افزایش انگیزه پیدا کردن علت نا امیدی می باشد که ممکن است از انجام آن کار وحشت دارید یا تغذیه مناسب و خواب کافی ندارید و… بنابراین در ابتدا علت آن را بیابید تا خیلی راحت بتوانید برای رسیدن به اهداف پیش رو تلاش کنید.

تقسیم مسئولیت با همکاران

گاهی بهتر است وظایفی را که به انجام دادن آن علاقه زیادی ندارید را به همکاران تان واگذار کنید و اطمینان حاصل فرمایید که او با این قضییه مشکل ندارد و به جای آن بعضی از مسئولیت های او را که انجام دادن  آن برای شما لذت بخش می باشد را انجام دهید.

راه های ساده برای ایجاد انگیزه

در این مقاله قصد داشتیم شما عزیزان را با ترفندهایی جهت بالا بردن انگیزه آشنا کنیم تا اگر در مسیر رسیدن به اهداف دچار بی حوصلگی و ناامیدی شدید با انجام تکنیک های گفته شده به هدف مورد نظرتان برسید و موفقیت زیادی را کسب نمایید در صورتی که هیچ کدام از روش های گفته شده به شما کمی نکرد می توانید نزد مشاورتان بروید و از او کمک بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله گذشته ما در رابطه با افزایش انگیزه برای کنکور و افزایش انگیزه برای ترک اعتیاد را مطالعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *