دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷ دلیل برتری سفر با هواپیما نسبت به قطار و اتوبوس

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

وقتی که قصد مسافرت دارید یا می‌خواهید به یک سفر کاری بروید فاکتورهای مختلفی مانند هزینه و شرایط مکان و زمان را در نظر می‌گیرید و به سفر با هواپیما و قطار و اتوبوس یک مورد را انتخاب می‌کنید. چیزی که در عرف در حال حاضر وجود دارد این است که قیمت بلیط هواپیما بالاست اما سریع است، قیمت بلیط اتوبوس ارزان اما خسته کننده است و قیمت بلیط قطار متوسط اما سفر با آن محدودیت بیشتری دارد.

اما در هر صورت سفر با هواپیما مزایای جالب و قابل توجهی دارد که حتی انتخاب آن به جای قطار و اتوبوس قابل توضیح است و حتی از لحاظ اقتصادی هم هزینه چندانی ندارد. از جمله این برتری‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سفر با هواپیما

سفر با هواپیما سریع‌تر است

برای درک این موضوع شما می‌توانید مسافرت با قطار و اتوبوس از تهران به مشهد را با پرواز هواپیما تهران به مشهد مقایسه کنید. مسافت این دو شهر بزرگ در حدود ۸۰۰ کیلومتر است که امکان سفر با همه گزینه‌ها به آن وجود دارد. معمولاً مسافرت با اتوبوس در این مسیر بین ۱۰ تا ۱۲، مسافرت با قطار بین ۸ تا ۱۰ ساعت و سفر با هواپیما از یک تا دو ساعت زمان می‌برد. همین وضعیت برای مسافت‌های طولانی‌تر هم وجود دارد و به همین دلیل شکی نیست که پرواز با هواپیما بهترین انتخاب است.

هواپیما برای گزینه‌های فوری بهترین انتخاب است

برای کسانی که قصد سفر کاری سریع یا مسافرت‌های فوری را دارند انتخاب هواپیما نسبت به گزینه‌های دیگر ارجحیت دارد. اگر از همه موارد احتمالی در طول مسافرت با قطار و مسافرت با اتوبوس چشم‌پوشی کنیم باز هم مسافت طی شده توسط آنها و سرعت مسافرت در این سه گزینه با یکدیگر تفاوت چشمگیری دارد. به عنوان مثال شما اگر قصد سفر به مشهد و کیش را داشته باشید با کمک خرید بلیط لحظه آخری مشهد و خرید بلیط لحظه آخری کیش به راحتی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسید.

هواپیما برای مسافت‌های دور بهترین انتخاب است

این برای کسانی که عاشق سفرهای طولانی و بلند مدت هستند صدق می‌کند. رفتن از تهران به جزیره کیش در حدود ۳۰ ساعت مسافرت با اتوبوس و در حدود ۲۰ ساعت مسافرت با قطار نیاز دارد. اما شما به کمک این سفر با هواپیما به راحتی می‌توانید این مسافت را در حدود دو ساعت طی کنید و اگر موارد جانبی آن را هم در نظر بگیریم نهایتاً به ۳ ساعت می‌کشد. بنابراین شما زمانی که در داخل اتوبوس و قطار هدر می‌دهید می‌توانید به انجام کارهای دیگر بپردازید.

سفر با هواپیما

هواپیما برای سفر ماه عسل بهترین انتخاب است

هیچ گزینه‌ای حتی در حد یک درصد نمی‌تواند به اندازه بلیط هواپیما برای سفر ماه عسل رقابت کند. می‌توانیم این سفر ماه عسل را به عنوان جذاب‌ترین و بهترین سفر زوجین معرفی کنیم که شرایط خاص و متفاوتی دارد. اگرچه هم قطار و هم اتوبوس شرایط انجام چنین مسافرتی را دارند اما باید قبول کنید که هیچ کدام از آنها به اندازه هواپیما کاربردی نیست و سرعت مسافرت با هواپیما نسبت به گزینه‌های دیگر اولویت دارد.

امکان گرفتن بلیط ارزان هواپیما وجود دارد

برای همه کسانی که از گران بودن قیمت بلیط هواپیما صحبت می‌کنند فقط به این نکته اشاره کنیم که امروزه امکان گرفتن بلیط ارزان هواپیما وجود دارد. در حقیقت گزینه‌هایی مانند بلیط چارتر هواپیما و بلیط لحظه آخری راه‌های خوبی هستند که شما را صاحب یک بلیط ارزان قیمت می‌کنند. برای درک این موضوع توصیه می‌کنم که حتماً از صفحه ارزانترین قیمت بلیط هواپیما در سایت چارتر دیدن کنید که حتی شما می‌توانید بلیت هواپیما تا قیمت ۳۰ هزار تومان را در آن پیدا کنید.

در برخی موارد شما می‌توانید با انتخاب زمان بندی مناسب به سراغ گزینه‌هایی بروید که امکان استفاده سایر مسافران از هواپیما کمتر بوده و در نتیجه تقاضا برای بلیط هواپیما کمتر می‌شود. به عنوان مثال واگذار کردن زمان مسافرت به روزهای میانی هفته یا حتی واگذار کردن آن به فصل زمستان یا فصل تابستان شرایطی را به وجود می‌آورد که افراد دیگر تمایل چندانی به سفرهای کوتاه و بلند ندارند و به همین دلیل تقاضا برای آن کمتر می‌شود. در این صورت شما هم می‌توانید بلیط چارتر هواپیما و هم می‌توانید بلیط لحظه آخری هواپیما را با قیمتی پایین‌تر از حد تصورتان پیدا کنید.

سفر با هواپیما امکان استفاده بیشتر از مقصد را به ما می‌دهد

در بندهای قبلاً اشاره کردیم که شما همان زمانی که در طول سفر با اتوبوس و قطار هدر می‌دهید می‌توانید به انجام کارهای دیگر بپردازید. حالا فرض بگیرید که شما خودتان را با بلیط لحظه آخری کیش یا بلیط چارتر کیش به این جزیره رسانده‌اید و می‌توانید مدت زمان باقی مانده را به گردش در جزیره و استراحت بپردازید. این در حالی است که افرادی که همزمان با شما سفر کرده‌اند هنوز در اتوبوس یا در قطار هستند و ممکن است بعد از زمان برگشت شما تازه آنها به جزیره برسند.

مسافرت با هواپیما خستگی کمتری دارد

این مورد هم یک موضوع طبیعی و بدیهی است. هم قطار، هم اتوبوس و هم هواپیما فضای بسته و تنگی دارد که شما نمی‌توانید از آن لذت ببرید. در حقیقت ماندن زیاد در این وسایل حوصله شما را سر می‌برد و به نوعی کسل کننده است. این در حالی است که اگر شما گزینه هواپیما را انتخاب کرده باشید زمان مسافرت شما آنقدر کوتاه است که به بی حوصلگی نمی‌رسید و کمتر خسته می‌شوید. از این لحاظ اتوبوس بدترین گزینه ممکن است اگر چه امروزه با وجود اتوبوس‌های vip این موضوع کمی متعادل‌تر شده است.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که شما با کمی حساسیت و دقت در انتخاب بلیط و همچنین زمانبندی خرید بلیط هواپیما به راحتی می‌توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید و از سفر با هواپیما لذت ببرید. با این وجود ممکن است برخی از اشتباهات برای شما گران تمام شود و با بلیط های گران قیمت مواجه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *