دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکاتی مهم که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید

  • فاطمه میرزایی
  • ۷ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

اگر می خواهید در مورد خرید بلیط هواپیما برای پرواز های داخلی و خارجی اطلاعاتی کسب نمایید و نیز به دنبال خرید بلیط با روشهایی سریع و آسان هستید، در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

سفر با هواپیما به دلیل راحتی بیشتر و زودتر رسیدن به مقصد، برای خیلی از افرادی که قصد مسافرت دارند، با وجود هزینه بیشتر از دیگر وسایل نقلیه از محبوبیت بیشتری برخوردار است، حال در این مطلب به ارائه نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما برای کسانی که قصد سفر با هواپیما را دارند، می پردازیم.

نکاتی برای خرید بلیط هواپیما

امروزه به دلیل تکنولوژی و پیشرفت سریع دنیای اینترنت برای رزرو یا خرید بلیط برای هواپیما تحولات زیادی صورت گرفته و با کاهش فعالیت های فیزیکی، این فرایند به صورت اینترنتی و به سرعت قابل انجام است، به طوری که در کوتاهترین زمان و تنها با چند کلیک می توان اقدام به رزرو اینترنتی بلیط هواپیما برای مقصد های داخلی و خارجی کرد.

خرید بلیط هواپیما

بعد از مشخص شدن مقصد، بهتر است به بررسی بلیط های موجود از نظر ایرلاین، قیمت، ساعت پرواز و … پرداخته، سپس با پرداخت الکترونیکی با استفاده از کارت های عضو شتاب، در کمترین زمان ممکن رزرو بلیط هواپیما را به صورت آنلاین انجام دهید. حال خرید بلیط هواپیما می تواند به صورت سیستمی و یا چارتری باشد، در ادامه با تفاوت این دو بیشتر آشنا می شوید.

با استفاده از خرید اینترنتی مطمئن، می توان در زمان و هزینه ها صرفه جویی کرد، بنابراین قبل از تهیه بلیط بهتر است، در مورد سابقه سامانه های فروش آنلاین بلیط تحقیق کنید، به خصوص این مساله در مورد پرواز های خارجی اهمیت بیشتری پیدا می کند، به این دلیل که این پرواز ها طولانی تر از پرواز های داخلی می باشند.

خرید بلیط هواپیما+عکس

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برای شروع می توانید، عنوان رزرو بلیط هواپیما، بلیط چارتر، خرید بلیط ارزان چارتر و یا موارد مانند اینها را در اینترنت جستجو کرده و به این ترتیب به آسانی و کمتر از چند ثانیه، وبسایت هایی را ملاحظه خواهید کرد که خدماتی در این زمینه ارائه می دهند، بهتر است به هنگام جستجو در هریک از این وب سایت ها، به نظرات و بازخورد مشتریانی که از آنها بلیط خریداری کرده اند، توجه نمایید، در این خصوص شبکه های اجتماعی ابزار مناسبی هستند.

تفاوت بلیط سیستمی و چارتری

رفت و آمد به وسیله هواپیما در مسیر های پروازی بین المللی و داخلی در انواع بلیط سیستمی و بلیط چارتری عرضه می شود؛ بلیط های سیستمی دارای قیمت های یکسانی می باشند و تنها تفاوت قیمت آنها مربوط به سن افراد است که بلیط سیستمی برای افراد بزرگسال به نسبت بلیط سیستمی کودکان قیمت بیشتری دارد.

خرید و رزرو بلیط هواپیما

اما بلیط های چارتری که معمولا ارزان تر از بلیط های سیستمی می باشند، برای پرواز های چارتری که اغلب در مسیر های پر رفت و آمد مثلا در پرواز های داخلی مانند مشهد، زاهدان و کیش استفاده شده و یا به تورهای گردشگری و نیز به صورت مستقل فروخته می شود، بنابراین صاحبان آژانس مسافربری همه صندلی های هواپیما و یا تعدادی از آنها را در اختیار مشتریان قرار می دهند، از این رو تعیین قیمت بلیط به عهده خود این نوع آژانس ها بوده و در صورت پر نشدن ظرفیت، هزینه بلیط های اضافی را خود آژانس باید بپردازد، بنابراین اگر صندلی خالی وجود داشته باشد، با ارزانتر کردن بلیط، می تواند سریع تر آن را بفروشد، در این صورت اگر خوش شانس باشید می توانید با هزینه کمتری بلیط را تهیه نمایید.

همچنین در صورت خرید بلیط سیستمی، امکان پس دادن و استرداد آن وجود دارد و می توانید، بخشی از هزینه خرید بلیط هواپیما را دریافت کنید. اما اگر بلیط چارتر باشد، امکان پس دادن آن وجود ندارد، بنابراین کسانی که اقدام به تهیه بلیط چارتر می کنند، لازم است قبل از تهیه آن از برنامه مسافرت خود اطمینان حاصل کنند. ضمن اینکه توجه داشته باشید که آژانس چارتری که به آن مراجعه می کنید، معتبر باشد، زیرا ممکن است بعد از خرید بلیط از آنها، دچار مشکل شوید، بنابراین با مراجعه به مراکز معتبر دغدغه ای نیز بابت جعلی بودن و یا کنسلی بلیط نخواهید داشت.

رزرو بلیط هواپیما

در زمانی که می خواهید، خرید بلیط هواپیما انجام دهید، باید به زمان بندی و تفاوت بین پرواز ها توجه داشته باشید، در این صورت از اتلاف وقت هم جلوگیری شده و در برنامه ریزی سفر تان دچار مشکل نخواهید شد. برای خرید بلیط خارجی، بهترین موقع زمانی است که فکر سفر به ذهنتان می آید، اما برای سفر های داخلی می تواند متفاوت باشد، زیرا با ازدیاد بلیط های چارتر حتی می توان برای خرید بلیط در آخرین ساعات نیز اقدام کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *