دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

 ۵ قانون کارآمد برای خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

با وجود قیمت بالای بلیط هواپیما در چند وقت اخیر، خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما به نوعی می‌تواند تسکین دهنده نگرانی و ناراحتی ما باشد. در هر صورت از یک پرواز در طول سال به هر اندازه‌ای که باشد چندان مهم نیست. اما اگر شما دائماً در حال سفر هستید و مجبور به استفاده از سفر هوایی هستید، باید به دنبال ارزانترین قیمت بلیط هواپیما بگردید تا از لحاظ اقتصادی برای شما توجیه پذیر باشد. به همین دلیل اکثر این افراد سعی می‌کنند که به دنبال بلیط ارزان چارتر‌ هواپیما باشند.

خوشبختانه با وجود نکات ساده و معمولی، خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما چندان هم سخت نیست و می‌توان تغییراتی در زمان خرید بلیط یا زمان پرواز به وجود آورد تا مناسب‌ترین گزینه را پیدا کرد.

انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما

 اولین و مهمترین قانون، پیدا کردن زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیماست. شاید مشخص کردن یک بازه زمانی خاص سخت باشد و حتی شرایط برای شهرها و کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی دو قانون برای خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما وجود دارد:

  • خیلی دیر نخرید: اگر قرار باشد که شما هفته آینده پرواز داشته باشید و هنوز بلیط نخریده باشید، احتمالاً افراد زیادی هستند که شرایط شما را دارند و این می‌تواند قیمت بلیط هواپیما را بالا ببرد. البته اگر به فکر استفاده از بلیط چارتر هواپیما و بلیط لحظه آخری هواپیما هستید، باید این انتخاب را با توجه به شرایط فصلی و همچنین روزهای هفته انجام دهید.
  • خیلی زود نخرید: در طرف مقابل ممکن است این نگرانی برای شما وجود داشته باشد که بلیط را از دست بدهید و به هواپیما نرسید. این که شما ما ۶ ماه قبل برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید، چندان معقولانه نیست و مطمئناً گزینه ارزان قیمتی گیر نخواهید آورد. در حقیقت بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما اقدام برای خرید بین ۳ تا ۱۲ هفته قبل از پرواز است.

انتخاب زمان مناسب پرواز به هنگام رزرو بلیط هواپیما

هنوز صبر کنید و دکمه خرید را نزنید. یکی دیگر از کارهایی که برای خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما باید انجام دهید، انتخاب زمان مناسب برای پرواز است. در وهله اول شما باید زمان را از لحاظ روز و تاریخ مشخص کنید. در این مورد توصیه ما این است که فصل‌هایی را برای پرواز و سفر هوایی انتخاب کنید که پیک پرواز نیستند. همه ما میدانیم که پرواز تهران به کیش در ایام زمستان و در نزدیکی ایام نوروز چقدر شلوغ است. همین وضعیت هم برای قیمت پرواز تهران به مشهد وجود دارد. پس در وهله اول سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که مسافرت‌ها به انتها رسیده باشند.

 اما در مورد انتخاب روز و انتخاب ساعت دو گزینه دارید. اگر به دنبال انتخاب یک روز مشخص هستید، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه معمولاً ارزانترین قیمت بلیط هواپیما را می‌توانید پیدا کنید. اگر هم به دنبال ساعت خاصی می‌گردید، سعی کنید ساعت‌های اول روز مانند ۴، پنج یا شش صبح را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه‌ها در خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما به شما کمک می‌کند.

خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما

مقایسه قیمت بلیط به صورت مداوم و همیشگی

خرید بلیط هواپیما مانند خرید هر کالای دیگری است و احتمالاً شرکت‌ها برای به دست آوردن مسافر بیشتر رقابت تنگاتنگی دارند. این فرصت خوبی برای شماست تا بتوانید ارزانترین گزینه‌های بازار را انتخاب کنید. حالا شما نمی‌توانید که ۲۴ ساعته در فرودگاه یا در شرکت‌های فروش بمانید و قیمت آنها را مقایسه کنید. در اینجا بهترین راهکار، سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما هستند.

گزینه خرید اینترنتی بلیط هواپیما این فرصت را به شما می‌دهد که تمامی پروازهای به مقصد مورد نظر خود را به صورت لحظه‌ای چک کنید و ببینید که هر کدام از شرکت‌ها چه گزینه‌هایی برای شما در اختیار قرار دادند. این فرصت فوق العاده ای برای شما خواهد بود تا قیمت بلیط را به صورت لحظه‌ای و در طول روز با هم مقایسه کنید و بعد از مشخص شدن ارزان‌ترین گزینه، خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما را انجام دهید.

انتخاب صندلی مناسب

اصولاً انتخاب صندلی هم به طور مستقیم بر روی قیمت بلیط تأثیر گذار است. اگر صندلی‌های یک هواپیما را به سه قسمت تقسیم کنیم، قسمت جلوی هواپیما به عنوان فرست کلاس شناخته می‌شود و بالاترین قیمت بلیط را به خود اختصاص می‌دهد. قسمت بالا و میانی هواپیما تجربه‌های راحت و دلنشین دارد و معمولاً اکثر مسافران با قیمت متعادل به دنبال این صندلی‌ها هستند. قسمت دنباله هواپیما و همچنین قسمت نزدیک به موتور طرفدار چندانی ندارد بنابراین تقاضا برای آن کم است. حالا اگر شما به هر دلیلی به دنبال خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما هستید، توصیه ما این است که به سراغ صندلی‌های نزدیک به موتور هواپیما بروید تا با قیمت پایین‌تری نصیب شما شود.

 خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما

بررسی آپشن های اضافی

 آپشن ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آنها ممکن است غذاهای متفاوت و منوهای خوراکی خاص داشته باشند که طبیعتاً قیمت آنها به قیمت بلیط هواپیما اضافه می‌شود. از طرف دیگر هر کدام از این شرکت‌ها باید خدمات پایه‌ای را به مشتریان خود ارائه دهند که توسط مقررات هواپیمایی مشخص می‌شود. با این تفاسیر، توصیه می‌کنیم که حتماً در جریان خرید یا رزرو بلیط هواپیما به قوانین نوشته شده توجه کنید و شرایط بلیط را به طور کامل مطالعه کنید. این به شما کمک می‌کند که بخش اصلی و مهم هزینه‌های خود را کنترل کنید.

در انتها بد نیست که به وب سایت چارتر  در کنار سایت های مثل علی بابا و مستر بلیط به عنوان یکی از وب سایت‌های معروف و معتبر در زمینه فروش اینترنتی بلیط هواپیما اشاره کنیم . گروه چارتر از یک وب سایت با طراحی کاربری فوق العاده بهره می‌برند که روند خرید بلیط هواپیما را بسیار ساده و جذاب می‌کند. ضمن اینکه در این وبسایت پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته فعال است و شما در گام به گام خرید و خود می‌توانید از آنها کمک بگیرید. در نهایت یک صفحه تحت عنوان ارزانترین قیمت بلیط هواپیما را دارند تا امکان خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما را برای شما فراهم کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنم که حتماً حتی برای یکبار هم شده روند خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط اتوبوس را از سایت چارتر امتحان کنید تا نتیجه آن را ببینید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *