دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی ایسوس زنفون ۵ لایت و شناخت قابلیت های جذاب آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸
  • ۰

ایسوس زنفون ۵ لایت گوشی میان رده بسیار زیبا با صفحه نمایش ۶.۰ اینچی بوده که دارای قابلیت های متعددی می باشد. در این مقاله به بررسی این اسمارتفون قدرتمند می پردازیم.

شرکت ایسوس گوشی میان رده خود را با نام زنفون ۵ لایت در MWC 2018 معرفی و روانه بازار کرد. این اسمارتفون شیک، ۶ اینچی با ویژگی های جهانی دارای ۴ دوربین با وضوح بالا و زاویه دید کاملاً مستقل در جلو و عقب می باشد و گزینه ای مناسب برای دوستداران واقعی عکاسی در یک جمع شلوغ است. همچنین داده های ارزشمند شما در این گوشی هوشمند دو سیم کارته  ایمن نگهداری می شود.

گوشی قدرتمند ایسوس زنفون ۵ لایت

این گوشی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی فضای کافی را برای نیازهای روزانه ذخیره اطلاعات شما فراهم می کند. همچنین به راحتی می توانید با کمک کارت microSD آن را تا ۲ ترابایت گسترش دهید. گوشی هوشمند زنفون ۵ لایت توسط پردازنده Qualcomm Snapdragon 630 هدایت می شود که اجرای نرم افزارها و بازی ها را فوق العاده روان و بی عیب و نقص می کند در حالی که رم ۴ گیگابایتی شما را از عملکردی روان و فوق العاده سریع اطمینان می دهد.

ایسوس زنفون 5 لایت

این اسمارت فون از صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰* ۱۰۸۰P استفاده می کند که ظاهری بصری عالی را برای شما فراهم می کند.  زنفون ۵ لایت به باتری با ماندگاری ۳۳۰۰mAh مجهز است که با تضمین استفاده طولانی مدت این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از تماشای فیلم یا برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود لذت ببرید. پشتیبانی شبکه ۴G LTE در این گوشی هوشمند باعث می شود از یک سرعت اینترنت سریع برای اهدافی مانند بارگیری مطالب یا وبگردی لذت ببرید.

این تلفن همراه همچنین به دو دوربین فوق العاده قدرتمند مجهز شده است که عکاسی گوشی شما را در سطح بالایی قرار می دهد. زنفون ۵ لایت محدودیت های خلاقیت عکاسی را با یک دوربین اصلی با وضوح بالای ۲۰ مگاپیکسل در جلو، ۱۶ مگاپیکسل در عقب به همراه یک زاویه ثانویه ۱۲۰ درجه منحصر به فرد از بین می برد. در ادامه با بررسی بیشتر گوشی ایسوس زنفون ۵ لایت با ما همراه باشید.

 

طراحی شیک

رنگهای ایسوس زنفون 5 لایت

  •  آرون گروپس

زنفون ۵ لایت از طراحی شیک و مدرن ۲.۵D بهره می برد. این اسمارت فون با وزن ۱۵۵ گرم و ابعادی در حدود ۷.۸*۷۶.۲*۱۶۰.۶ میلی متر بسیار خوش دست بوده و به راحتی در دست قرار می گرد. قاب پشت و جلو گوشی از جنس شیشه ساخته شده است که آن را بسیار لوکس و تماشایی جلوه می دهد. به خاطر شیشه ای بودن صفحه پشتی، اثر انگشت دست روی آن باقی می ماند. ولی این قاب شیشه ای به همراه کمربند آلومنیومی خود، درخشندگی و جلوه ای خاص را برای گوشی به ارمغان اورده است.

کاور محافظ ژله ای موجود در کارتن این اسمارت فون علاوه بر محافظت از گوشی به شما در خلاص شدن از شر لک های مزاحم نیز کمک می کند. نمای دل انگیز این گوشی با پوشش اپتیکال سبب درخشش بیشتر رنگهای زیبای این گوشی می گردد. این اسمارت فون در سه رنگ قرمز، سفید و مشکی به بازار عرضه می شود. از ویژگی های جذاب دیگر این تلفن همراه کناره های بسیار باریک جلوی گوشی است به طوری که نسبت صفحه نمایش به بدنه در حدود ۸۰.۳ می باشد. نکته آخر در این بخش این است که حسگر اثر انگشت نیز در پنل پشتی دستگاه تعبیه شده است.

 عکاسی حرفه ای

این تلفن همراه هوشمند بهترین راه برای تجربه عکاسی سطح بالا با گوشی های هوشمند است. اصلی ترین نقطه قوت این اسمارت فون را می توان در دوربین های دوگانه با کیفیت آن مشاهده  کرد. این گوشی مجموعا ۴ دوربین دارد که هر کدام برای اهداف خاصی طراحی شده اند و  دارای لنزهایی با زاویه وسیع بوده که می توانید با این دوربین ها تصاویر منحصر به فرد در هر محیط و شرایط  جوی را به ثبت برسانید.

بررسی دوربین گوشی هوشمند

دوربین های قاب پشتی که شامل یک دوربین  ۱۶ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۶ میلی متر به همراه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۳ میلی متر بوده که به شما این امکان را می دهد تا تصاویر درخشان را در حال حرکت(بدون لرزش) ضبط کنید که این قابلیت را لرزشگیر الکترونیکی به کار رفته در این اسمارت فون به ارمغان آورده است. از دیگر قابلیت های ایسوس زنفون ۵ لایت تکنولوژی فوکوس خودکار است که از طریق آن می توانید تصاویر را با نهایت وضوح به ثبت برسانید.

دوربین جلو نیز از دو دوربین۲۰ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسل(با لنزهای دارای زاویه دید ۱۲۰ درجه) برخوردار است که برای شما امکان پذیرایی بیشتری از دوستان و مناظر را در قاب عکاسی فراهم می کند. این دوربین نیز دارای فلش LED و لرزشگیر الکترونیکی بوده که به ثبت هرچه بهتر تصاویر به شما کمک می کند. همچنین می توانید فیلم های ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را با این گوشی هوشمند ضبط کنید.

صفحه نمایش درخشان و خیره کننده

ایسوس زنفون 5 لایت

گوشی هوشمند ایسوس زنفون ۵ لایت یک انتخاب عالی برای سرگرمی های روزمره شما خواهد بود. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶ اینچی است که تصاویر را با رزولوشن چشمگیر  ۲۱۶۰*۱۰۸۰ پیکسل نمایش می دهد که تجربه یک مشاهده بهینه را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش گوشی دارای حاشیه کمی بوده و فناوری ساخت این نمایشگر مهیج، فناوری IPS رایج در گوشی های میان رده است.

نمایشگر LCD این اسمارت فون با رزولوشن بالا به نمایش زنده رنگ ها و تصاویر بسیار واقعی و خیره کننده می پردازد. صفحه نمایش FHD+ با زوایای وسیع و نسبت تصویر ۱۸:۹ دارای قابلیت هایی چون فوکوس بر روی فیلم  و ویدئوها بوده که به راحتی می توانید به تماشای فیلم و ویدئو بپردازید. همچنین به خاطر نور پس زمینه قوی در صفحه نمایش این گوشی، می توانید در نور مستقیم خورشید نیز به مشاهده محتوا در نمایشگر بپردازید.

عملکرد قابل توجه

این گوشی با عملکرد قابل توجه خود شما را متحیر خواهد کرد. این اسمارت فون در دو نسخه سخت افزاری به بازراهای جهان عرضه شده است. گوشی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 630 Octa-core بهره می برد و هر بار عملکرد سریع و روان را ارائه می دهد. رم ۴ گیگابایتی تضمین می کند که در هنگام استفاده چند منظوره، هیچ گونه کندی عملکردی را تجربه نکنید. حافظه داخلی تعبیه شده در اسنپ دراگون ۶۳۰ ، ۶۴ گیگا بایت است و در صورت لزوم می توان با قرار دادن حافظه جانبی میکرو اس دی ان را تا ۲ ترا بایت ارتقا داد. سرعت عمل گوشی در اجرای برنامه های مختلف و حتی بازی های سنگین نمره قابل قبولی می گیرد به نحوی که هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد.

ایسوس زنفون 5 لایت

  این تلفن همراه دارای جک ۳.۵ میلی متری بوده و صداهای متحرک،غنی و قدرتمند ایجاد شده از اسپیکر داخلی این گوشی برای شما سرگرمی همه جانبه ای را به ارمغان می آورد. همچنین این اسمارت فون دارای پشتیبانی ۴G LTE است که سرعت بارگیری و گشت و گذار در فضای مجازی را بیشتر می کند. علاوه بر این، گوشی با قابلیت دو سیم کارت، نیازهای مسافرتی شما را کامل می کند.

دوربین ایسوس زنفون 5 لایت

سیستم عامل جذاب

این گوشی هوشمند با اجرای سیستم عامل بسیار جذاب و بصری اندروید ۸.۰ Oreo دارای تعداد زیادی ویژگی کاربر پسند است که تجربه ای دلپذیر را برای شما به ارمغان می آورد. رابط کاربری به کار رفته در این اسمارت فون ZenUI 58 است که با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت های متنوع و بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. حالت نمایش کودکان، اجرای سریع برنامه ها و همچنین ضبط صدای مکالمات نمونه ای از نرم افزار های پیش فرض نصب شده بر روی زنفون ۵ لایت هستند.

بررسی سیستم ایمنی متنوع

داده های ارزشمند شما در این گوشی هوشمند دو سیم کارته، ایمن نگهداری می شود. سیستم های امنیتی متنوع، از جمله ویژگی های منحصر به فرد این تلفن همراه هستند. این اسمارتفون با استفاده از روش های امنیتی بیومتریک، امنیت کامل گوشی را تضمین می نماید. به کمک سیستم تشخیص چهره می توانید به بازگشایی قفل گوشی بپردازید. علاوه بر این اگر این سیستم چهره فرد دیگری را تشخیص دهد اعلانات و محتویات شخصی شما را پنهان خواهد کرد. گزینه امنیتی دیگر سنسور اثر انگشت تعبیه شده در پنل پشتی است که در کمتر از ۰.۳ ثانیه حتی با انگشت مرطوب نیز می توان قفل صفحه گوشی را باز کرد. با این روش های مطمئن نگرانی خاصی برای امنیت گوشی وجود ندارد.

اسمارتفون جذاب

بررسی باتری

این گوشی ایسوس به یک باتری ۳۳۰۰mAh مجهز شده است که ساعت های طولانی استفاده مداوم از گوشی را به شما هدیه می دهد، بنابراین نیازی نیست برای شارژ آن در وسط روز عجله کنید. این گوشی با تنظیم میزان شارژ در زمان های مختلف عملیات صورت گرفته توسط باتری را پایین می آورد. این اسمارت فون با استفاده از هوش مصنوعی و با توجه به میزان فعالیت گوشی در طی شبانه روز، زمان ایده آلی را برای شارژ باتری گوشی تعیین خواهد کرد.

همچنین در لینک های مقابل می توانید نقد و بررسی گوشی ایسوس زنفون ۶ و بررسی گوشی سامسونگ a90 را مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *