دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کرم بروله با طعم عالی مناسب برای دورهمی و مهمانی ها

  • محدثه خاکشور
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

در این متن آموزش آشپزی ما به یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین دسرها، طرز تهیه کرم بروله پرداختیم که فرانسوی بوده و با لایه ای کاراملی و شیرین با هر ذائقه ای سازگار می باشد. امیدواریم همیشه شیرین کام باشید.

کرم بروله از دسرهای خوشمزه و خوش طعم محسوب می شود که فرانسوی می باشد و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، شاید به نظر تهیه آن سخت به نظر بیاید ولی چنین نیست، این دسر فوق العاده خوش طعم می باشد که لذت خوردن آن به خصوص شکستن لایه رویه آن  هرکسی را به وجد می آورد، با دستور تهیه کرم بروله دسر خوشمزه همراه ما باشید.

کرم بروله دسری فرانسوی با طعمی بینظیر است که همچون دسر گرانیتا ،دسر هانیسکو و دسر پان اسپانیا برای پیش غذا، مهمانی و جشن، و عصرانه های دوستانه و دورهمی مورد استفاده قرار می گیرد که به راحتی تهیه می گردد و علت خاص بودن آن نرم و کرم بودن لایه میانی و ترد و شکننده بودن لایه کاراملی روی دسر است که رنگ سوخته دارا می باشد، بروله ( brulee) معنی سوخته دارد، در ادامه با دستور تهیه کرم بروله کنار ما بمانید.

طرز تهیه کرم بروله با طعمی استثنایی و بی نظیر

دستور ساخت کرم بروله حاوی سه مرحله : مهیا ساختن کاستارد، پخت کاستارد و کاراملی کردن روی دسر می باشد، که بر خلاف آنکه شاید در نگاه آول سخت به نظر برسد اما بسیار هم آسان باشد و فقط با رعایت تکنیک هایی که در تهیه آن ضروری است، و هنگامی که آماده شد و میل نمودید خستگی تهیه آن کلا از بین می رود.

مواد مورد نیاز

  • یک چهارم پیمانه شکر دانه ریز
  • ۶ عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری اسانس وانیل
  • ۵۰۰ میلی گرم خامه فرادما
  • یک سوم پیمانه شکر پودر شده

طرز تهیه کرم بروله خوش طعم

در چند مرحله می توان این دسر را با طعم جادویی و بینظیر تهیه نمود: اولین اقدام روشن کردن فر و تنظیم درجه حرارت آن بر روی ۵۰ سانتی گراد می باشد، سپس ۳ پیمانه آب را بگذارید تا بجوشد.

در مرحله سوم زرده های تخم مرغ و وانیل و پودر شکر را درون ظرفی ریخته و خوب هم می زنید( همزن برقی) خامه را نیز درون کاسه ای دیگر بریزید و با حرارت ملایم اجازه دهید ذوب شود، پس از به حباب افتادن اطراف خامه ظرف خامه را از روی حرارت برداشته شود، نباید به جوش بیاید و کم کم به مخلوط پودر شکر و زرده تخم مرغ خود می افزاییم و با هم ترکیب می کنیم.

روش تهیه کرم بروله خوش طعم و خوشمزه

  •  آرون گروپس
کرم را درون قالب های مورد نظر ریخته و آنها را درون سینی در طبقه میانی فر بگذارید، آب جوشیده را درون سینی نامبرده نیز بریزید، فقط دقت داشته باشید آب بر روی قالب های چیده شده در سینی نپاشد.
 اما مدتی که برای پخته شدن این دسر نیاز است بسته به سایز قالب هایی که انتخاب نموده اید متفاوت می باشد، مثلا قالبی با عمق ۳ سانتی متر به ۳۰ دقیقه، و برای قالبی با عمق زیادتر به مدت زمان ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد. نشانه ی پخته شدن کرم بروله سفت شدن کرم دورتادور قالب است، نباید کرم زیادی پخته شود و میان آن حالت نرم و ژله داشته باشد.
مجموعه طریقه تهیه کرم بروله ساده و مرحله ای

در این مرحله از طرز تهیه کرم بروله قالب های درون سینی را از آب خارج ساخته بگذارید پنج دقیقه سرد شود و بعد به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید، پس از گذشت ۳ ساعت دسرها خارج نمایید و لایه ای نازک از شکر روی تک تک آن ها بپاشید، که البته سعی کنید شکر مورد استفاده شما دانه ریز باشد.

طرز تهیه کرم بروله با طعمی جادویی و بی نظیر

دوباره حرارت بالای فر را روشن نموده و قالب ها را نیز درون سینی قرار دهید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر بگذارید، پس از ذوب شدن کامل شکرهای روی آن از فر بیرون می آورید به طوریکه که فقط لایه شکر رویی کاراملی شود و کرم نباید حالت خود را از دست دهد و آب گردد.

اکنون در آخرین مرحله مجددا در یخچال برای زمان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در یخچال گذاشته می شود، که لایه شکری روی دسر شکننده شود.

طرز پخت کرم بروله خوش طعم برای پیش غذا و دسر

کرم بروله دسری فرانسوی می باشد، که می توانید با داشتن کمی حوصله و رعایت دقت در تمامی مراحل پخت، یک دسر عالی آماده نموده و از خوردن آن به همراه خانواده در یک عصر زیبا، یا میزبانی بینظیر خود در یک مهمانی به عنوان پیش غذا بهترین میزبانی را داشته باشید، امیدواریم از آموزش طرز تهیه کرم بروله در این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *