دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تغییر رنگ عکس در فتوشاپ با آموزش ساده و گام به گام

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

هر گونه ایجاد تغییر در عکس اصلی را ویرایش می نامند. در نرم افزار فتوشاپ می توان تغییرات مختلفی جهت ویرایش تصویر اعمال نمود. در این مقاله به نحوه تغییر رنگ عکس در نرم افزار فتوشاپ پرداخته می شود.

با توجه به این که فتوشاپ نرم افزار کاملی است، بنابراین روشهای مختلفی جهت ویرایش تصاویر در آن وجود دارد. اگر قصد دارید تا رنگ عکس موردنظرتان را در فتوشاپ تغییر دهید. در این مقاله شما با یکی از روشهای تغییر رنگ عکس در فتوشاپ آشنا خواهید شد.

روش آسان تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

هر گونه ایجاد تغییر در عکس اصلی را ویرایش عکس یا تصویر می نامند که این کار توسط نرم افزار قدرتمند فتوشاپ، صورت می گیرد. فرایند ویرایش شامل مراحل مختلفی می باشد. ابتدا باید بخشهایی از عکس مورد نظر را انتخاب نموده، سپس با استفاده از لایه ها بدون تاثیر بر لایه دیگر تصویر می توان تغییرات را اعمال نمود. مرحله بعدی ایجاد تغییر در اندازه عکس است. سپس به مرحله برش تصویر می رسیم. اگر بخشی از تصویر موردنظر را لازم داشته باشیم می توانیم در این مرحله آن را جدا نماییم که بهترین نتایج در این مرحله از عکسهای با کیفیت بالا به دست می آید. در نهایت مراحل بعدی شامل اعمال جلوه های ویژه، تغییر کنتراست و روشنایی تصویر و همچنین تغییر رنگ عکس، می باشند که تغییر رنگ یکی از مهمترین مراحل در ویرایش تصویر است. البته همیشه نیاز نیست تا به طور کامل رنگ چیزی را تغییر دهید و ممکن است نیاز باشد تا در رنگهای کنونی تغییراتی مانند تیرگی یا روشنی اعمال کنید. به هر حال تغییر رنگ عکس در نرم افزار فتوشاپ، با روش های مختلفی امکان پذیر است. در این مقاله شما با یکی از این روش ها آشنا خواهید شد.

تغییر رنگ عکس در فتوشاپ توسط Blend Mode

Blend Mode به معنای حالت ترکیب یا مخلوط می باشد. در نرم افزار فتوشاپ، لایه ها ابزارهای قدرتمندی جهت ویرایش تصویر هستند کاربر می تواند ترتیب قرارگیری آن ها را تغییر داده یا با اضافه کردن آیتم هایی به آن ها بی نهایت نتایج مختلف داشته باشد. در فتوشاپ ۲۷ حالت ترکیب وجود دارد که در روش تغییر رنگ عکس تنها به یکی از این حالت ها یعنی Color Blend Mode یا «حالت ترکیب رنگ» می پردازیم. در این حالت ابزار فتوشاپ، رنگی که توسط آن به طراحی پرداخته اید را در لایه بالایی نگه می دارد اما روشنی و درخشندگی خود را از لایه پایینی می گیرد. بنابراین، به راحتی می توان برای هر شیء، تغییر رنگ را اعمال نمود. زیرا که رنگ هر شی با رنگ زدن مجدد بر روی همان، تغییر می یابد بدون این که در بافت تصویر مشکلی ایجاد شود و بقیه قسمت ها طبیعی باقی می مانند. در ادامه با مراحل تغییر رنگ عکس با ما همراه باشید.

۱- ابتدا فایل عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید. به طور مثال می خواهیم رنگ خاکستری روی شاسی خودور را به رنگ سبزی که روی درب دیده می شود، تغییر دهیم.

روش عوض کردن رنگ تصویر در فتوشاپ

۲- سپس یک لایه خالی بر روی عکس مورد نظر ایجاد کرده و حالت Blend Mode لایه را بر روی Color تنظیم کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نحوه عوض کردن رنگ عکس در فتوشاپ

۳- از پالت ابزارهای موجود، ابزار Brush Tool را انتخاب کنید. سپس درجه سختی قلم را تعیین کنید. حالا یک رنگ از پالت رنگ ها(colors) انتخاب کنید. بعد با انتخاب لایه خالی ساخته شده از قبل، به رنگ آمیزی قسمتی که مایل به تغییر رنگ آن هستید بپردازید.

ویرایش رنگ عکس در فتوشاپ

۴-  تصویر زیر نتیجه تغییر رنگ عکس را نشان می دهد.

تغییر رنگ تصویر در فتوشاپ

نکته: میتوان حالت Blend Mode را قبل و یا بعد از آغاز رنگ آمیزی بر روی Color  قرار دهید. در هر صورت نتیجه یکسانی به دست می آید.

۵- بعد از اتمام کار از گزینه save as جهت ذخیره عکس جدید ایجاد شده استفاده کنید.

نکته: حالت ترکیب رنگ، روشنایی شیء را تغییر نمی دهد و به همین خاطر در زمان کار با اشیاء براق نتیجه خوبی ایجاد می شود. بعد از تغییر رنگ عکس همچنان می توان مناطق تیره و روشن موجود در عکس اصلی را مشاهده نمود. کلام آخر این که در فرایند تغییر رنگ عکس، فایل اصلی از بین نمی رود و همیشه امکان بازگشت به مرحله اول وجود دارد.

همچنین می توانید برای مشاهده آموزش تغییر سایز عکس در فتوشاپ و نیز تنظیم تایپ فارسی به فتوشاپ کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *