دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روانشناسی رنگ سرمه ای و آشنایی با ویژگی ها و خصوصیات علاقه مندان به این رنگ

  • مریم صبوری
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

روانشناسی رنگ سرمه ای بسیار دلنشین است که در ادامه مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

رنگ ها سراسر زندگی ما را در اختیار دارند و غیر قابل اجتناب هستند. هر رنگی داستان خودش را دارد که نشان دهنده فرهنگ و حس خودش است پس باید رنگ ها را بشناسیم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم و از وجود آن ها استفاده کنیم این همان مفهوم روان شناسی رنگ ها می شود در ادامه مطلب به روان شناسی رنگ سرمه ای می رویم که در خصوص استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل و لباس پوشیدن در محیط محیط کار می رویم.

ترکیب رنگ سرمه ای

روانشناسی رنگ سرمه ای

رنگ سرمه ای جزو دسته رنگ های سرد است که افراد احساس اعتماد و صمیمیت بیشتر می کنند. سرمه ای رنگ با اصالت و شیکی است که استفاده از آن در فضا می تواند نشان دهنده قدرت و ثبات شود فضایی که با این رنگ دکور چیدمان شده باشد حس اطمینان را به بیننده می دهد که چشم را به خود خیره می کند. این رنگ خلاقیت و اطمینان درونی را افزایش داده و برای افرادی که این رنگ را دوست دارند حس هوش و مستقل و مسئولیت می دهد. از ویژگی های افرادی که به این رنگ در دکوراسیون منزل علاقه دارند می توان بشر دوستی و وضوح در احساسات و صداقت و درستکاری اشاره کرد. این رنگ مناسب برای مهمانداران و معلمان و پلیس است که استفاده از این رنگ باعث حس اقتدار که در نتیجه اعتماد به نفس است را ایجاد می کند. بسیاری از افراد رنگ سرمه ای را رنگ مردانه می دانند در صورتی که این موضوع اصلا صحیح نمی باشد نمی توان گفت که متعلق به یک جنسیت خاص است.

ترکیب سرمه ای در خانه

ترکیب رنگ سرمه ای

روانشناسی رنگ سرمه ای؛ اگر این رنگ را همراه با رنگ های سفید، طلایی، زرد، سبز و رنگ های روشن دیگر استفاده کنید ترکیب بسیار زیبا و چشمگیری خواهد شد. همچنین از رنگ سرمه ای در کنار رنگ قهوه ای و نارنجی و دیگر رنگ های روشن می توان استفاده کرد که تنها باید این نکته را به درستی توجه کنید که اگر به درستی ترکیب نشود تاثیرات روحی و روانی بدی بر روی فرد می گذارد در صورتی که می تواند بسیار دلنشین باشد.

استفاده از رنگ سرمه ای در دیوار و کف

اگر این رنگ را می خواهید به عنوان رنگ اصلی در دیوار ها بزنید باید مراقب باشید زیرا مقدار پوشش بصری این رنگ بالاست و ممکن است روی رنگ های دیگر قالب شود برای اتاق نشیمن بهتر است از این رنگ برای یک یا دو دیوار زده شود زیرا فضایی را هم برای نور گیر بگذاریم تا از تیرگی کامل درآید. همچنین برای کف منزل در دکوراسیون که اهمیت زیادی دارد در استفاده از فرش با این رنگ استفاده کرد در روان شناسی رنگ سرمه ای تاثیر دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بهترین ترکیب ها در دکوراسیون

همان طور که می دانید سفید بهترین ترکیب با سرمه ای می باشد که می توان در پایه های مبل و پوشش کف و اکسوری های همچون گلدان و قاب عکس و تابلو و پرده ها استفاده کرد که ترکیب این دو رنگ با هم فظای منزل را از حالت رسمی و جدی خارج کرده و لطافت به آن می دهد. اگر می خواهید کلاسیک تر جلوه دهد می توانید این رنگ را با رنگ طلایی ترکیب کرده تا بزرگی و عظمت به سرمه ای ببخشد این ترکیب رنگ زیبا در فرانسوی ها و ویکتوریایی دیده می شود که بسیار لوکس و شیک تر به نظر می رسد.

روانشناسی رنگ سرمه ای

نکته درباره رنگ سرمه ای

روانشناسی رنگ سرمه ای؛ برای استفاده از این رنگ از رنگ های متضاد نیز استفاده می شود که در دراز مدت احساس درماندگی در فرد ایجاد می کند. به طور کلی برای استفاده از این رنگ برای گرما بهتر است پیراهن سفید بپوشید تا نور را برگرداند و کمتر احساس گرما کنید همچنین برای استفاده از این رنگ در اتاق ها آن اتاقی که از رنگ گرم استفاده شده احساس گرمای بیشتری می کنید تا رنگ سرد با این حال زیاد از رنگ های تیره استفاده نکنید که ممکن است رفتار طرف مقابل با شما را غم انگیز و دلسرد کند و احساس افسردگی در فرد به وجود آورد.

رنگ سرمه ای و ترکیب رنگ

امیدواریم شما عزیزان را با روانشناسی رنگ سرمه ای آشنا کرده باشیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *