دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت تمشک با طعم و مزه فوق العاده عالی

  • مینا سعادتی
  • ۱ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

شربت تمشک خوش مزه و مفید می باشدکه دارای خواص زیادی است و بیشتر مردم از این شربت خوش مزه در تابستان استفاده فراوانی می کنند در ادامه مطلب با طرز تهیه شربت تمشک ما را دنبال کنید.

طریقه ساخت شربت تمشک خانگی ساده و خوش مزه می باشد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در تابستان بهترین انتخاب برای گرمازدگی و سرحال آمدن نوشیدن شربت تمشک و دیگر شربت ها می باشد. برای خوردن شربت تمشک که فایده های بسیاری برای بدن دارد و مفید می باشد با خوردن این شربت راه ورود میکروبها را به عروق می بندد و از خونریزی و فاسد شدن خون جلو گیری می کند و باعث بهبود و درمان خون می شود، تمشک ضدعفونی کننده بدن می باشد و اوره و فشار خون را کنترل کرده و کاهش می دهد.

ساخت شربت تمشک عالی

شربت تمشک همچون شربت آلبالو و شربت آلو یکی از خوش مزه ترین شربت ها می باشد که بسیاری از افراد با درست کردن و خوردن آن احساس لذت می برند مخصوصا اگر در هوای گرم تابستان باشد یک شربت خنک حسابی می چسبد.

روشی جالب برای شربت تمشک

مواد لازم برای تهیه شربت تمشک

  •  ۵۰۰ گرم تمشک
  •  ۵۰۰ گرم شکر
  •  ۱ لیوان آب

طرز تهیه شربت تمشک

برای طرز تهیه شربت تمشک ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و سپس شکر را درون آب خوب هم بزنید تا حل شود، بعد اجازه بدهید تا آب به جوش بیاید وقتی که به جوش آمد و یکی دو قل خورد تمشک ها را به آن اضافه کنید اجازه دهید تمشک ها درون آب ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خوب بجوشد تا کامل به آب، رنگ و مزه بدهد در این مدت زمان مخلوط را در آبکش ریخته و به خوبی صاف می کنیم تا شربت از تمشک ها جدا شود سپس از تمشک استفاده های زیادی می توانید بکنید از جمله تهیه مارمالاد و … شربت حاضر است اگر دوست داشتید که شربت شما غلیظ تر شود دوباره آن را روی شعله قرار دهید سپس فراموش نشود که اجازه دهید تا شربت خوب خنک شود و در ظرف را به خوبی ببندید تا کپک نزند سپس می توانید در یخچال قرار دهید.

تهیه شربت تمشک خوش مزه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خواص و فواید تمشک

تمشک در جنگلهای شمال کشور ازجمله گرگان، آستارا و همچنین در آذربایجان و کردستان و بختیاری و لرستان و کرمان و خراسان در دامنه های جنوبی البرز می باشد. همچنین خوردن تمشک دارای خواص و فواید بسیاری می باشد ازجمله برای تناسب اندام، سلامت بدن، لاغری و پوست و مو… مفید می باشد. تمشک سرشار از الاگیک اسید می باشد که توانایی جلوگیری از انواع سرطان مختلف را دارد از جمله سرطان ریه، پوست، مثانه سینه، مری و …می باشد.  همچنین از خواص تمشک سیاه را که می توتن نام برد تومورهای بدخیم را مداوا و سرکوب می کند. اسید الاگیک یک آنتی اکسیدان خاص است که باعث می شود سلول های ی سرطانی را نیز کاهش دهد.

روشی ساده برای شربت تمشک

  •  تمشک دارای خواص ضدعفونی کننده است .
  •  خوردن شربت تمشک برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است.
  •  تمشک به دلیل ویتامینهای c و k که دارد برای درمان فشار خون مفید می باشد
  •  تمشک خون را تصفیه می کنند و برای کسانی که مبتلا به روماتیسم هستند بسیار مفید می باشد.

طرز تهیه شربت تمشک

امیدوار هستیم با دیدن این مطالب و طرز تهیه شربت تمشک و خواص آن نهایت لذت را برده باشید و بتوانید خوش مزه ترین شربت تمشک را درست کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *