دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مزایا و معایب دنا پلاس

  • محسن محمدی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

خودرو دنا پلاس که یکی از محصولات شرکت خودرو سازی ایران خودرو می باشد دارای مزایای و معایبی می باشد که ما قصد داریم در این مقاله به برخی از مهمترین مزایا و معایب دنا پلاس بپردازیم تا علاقه مندان به این خودرو با آگاهی کامل به خرید خود اقدام کنند.

دنا پلاس یکی از خودروهای وطنی به حساب می آید که توسط شرکت خودرو سازی ایران خودرو در ابتدا می خواست با نام NX7 به بازار عرضه شود. اما پس از تکمیل شدن و رونمایی از این خودرو نام آن به دنا پلاس تغییر یافت. این خودرو نیز همانند دیگر خودرو های وطنی دارای مزیتها و معایبی از لحاظ مختلف می باشد که لازم است خریداران این محصول قبل از تهیه از آنها مطلع باشند. لذا ما قصد داریم در این مقاله به مهمترین مزایا و معایب دنا پلاس بپردازیم. به همین جهت از شما دعوت می کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بررسی مهمترین مزایا و معایب دنا پلاس

دنا پلاس محصول ایران خودرو

در هنگام تولید هر خودرو جدید با توجه به سلیقه های بسیاری که در بین افراد علاقه مند به استفاده از خودروی شخصی وجود دارد ممکن است برخی افراد به مطرح کردن تعدادی از مزایا و معایب خودرو جدید اقدام کنند. ما در زیر این ویژگیها را برای خودرو دنا پلاس بر شمرده ایم (شما می توانید تصاویر دنا پلاس را در اینجا مشاهده کنید).

مزایای خودرو دنا پلاس

ما در ابتدا به برخی از مهمترین مزیت های این خودرو ایران خودرویی ها می پردازیم.

باز بودن فضا

معایب دنا پلاس

یکی از اندک خودروهایی که در این باره فکر جدی کرده است خودرو دنا پلاس می باشد. و فضای طراحی شده آن به گونه ای است که می توان در آن اکثر وسایل مورد نیاز برای رفتن به یک مسافرت را قرار داد.

باک و مصرف سوخت مناسب

با توجه به اندازه باک خودرو دنا پلاس که گنجایش ۶۵ لیتر بنزین را دارد شما مطمئن خواهید بود که برای مدت زمانی طولانی دیگر نیازی ندارید به پمپ بنزین مراجعه کنید. توجه کنید مصرف این کم موتور این خودرو نیز به این موضوع کمک دو چندان کرده است.

  •  آرون گروپس

 

داشتن ظاهری مناسب

یکی از دلایلی که این خودرو افراد مختلفی را به خود علاقه مند کرده است ظاهر جذاب آن می باشد. این خودرو با داشتن ظاهری به روز توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است.

مناسب بودن سیستم تهویه

مزیت ها و معایب خودرو دنا پلاس

توجه کنید که خودرو دنا پلاس با داشتن سیستم تهویه اتوماتیک توانسته است در مدت زمان اندکی دمای فضای کابین را به دمای مد نظر شما برساند. این ویژگی مطلوب هم شامل از لحاظ گرمایشی و هم از لحاظ سرمایشی می شود.

عیب یاب خودکار

خودرو دنای جدید با مطلع کردن راننده از روشن ماندن چراغها، سوختن لامپ های خودرو و زمان تعویض روغن و … توانسته است سیستم مولتی پلکس خود را به طرفداران خود بشناساند.

معایب دنا پلاس

معایب دنا پلاس

بعد از پرداختن به برخی از مهمترین مزیت های این خودرو اکنون زمان بررسی معایب آن می باشد.

پایین بودن کیفیت سواری

یکی از فاکتور هایی که باید در هنگام خرید خودرو به آن توجه داشته باشیم این است که این خودرو قرار است در چه محیطی حرکت کند. با توجه به این که جاده های کشور ما از دست انداز های بسیاری تشکیل شده است. و این خودرو کنش های ناشی از عبور از دست اندازها را به فضای داخلی منتقل می کند می توان گفت این گزینه یکی از معایب دنا پلاس است. با توجه به عدم فرمان پذیری مناسب این خودرو و همچنین عدم هندلینگ مناسب خودرو در سر پیچها باید با سرعت مطمئنه حرکت کرد و از داشتن شتاب اضافی در سر پیچ خودداری کرد.

آپشن ها و عدم کارایی مناسب از معایب دنا پلاس

معایب دنا پلاس

سیستم مالتی مدیا خودرو دنا که گاهی به هیچ یک از ماهواره های موجود متصل نمی شود و همچنین صفحه نمایش بزرگی که محصول کشور چین است از معایب دنا پلاس به حساب می آید. کروزکنترل خودرو نیز که به درستی کار نمی کند و نمی توان از آن انتظار کارکرد مناسب در وضعیت های مختلف را داشت.

قیمت خودرو دنا پلاس

از جمله معایب دنا پلاس می توان به قیمت بالا آن که در بازار آزاد برای مدل های دنده ای و اتومات توربو حدود ۱۵۵ تا ۱۷۵ میلیون تومان دارای نوسان می باشد ذکر کرد. توجه داشته باشید که با این قیمت می توان خودرو های مناسب تری را انتخاب کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *