دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۲۵ تا از بهترین مکان های دیدنی تهران برای گشت و گذار و تفریح

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

تهران به عنوان بزرگترین شهر ایران و پایتخت این کشور بسیار مورد توجه است و برخلاف تصور اغلب ما دارای جاذبه های یددنی بسیاری است که می توان از آن ها لذت ببرد. مکان های دیدنی تهران به دلیل جذابیت و تنوعی که دارند می تواند با جاذبه های دیدنی در نقاط دیگر کشور رقابت کند.

در بیشتر ایام تعطیلات اغلب هموطنان تهرانی دوست دارند تا به شهرهای اطراف سفر کنند و از فضا و آب و هوای تهران دوری کنند. اما وجود جاذبه ها و اماکن دیدنی تهران موجب شده است تا توجه گردشگران داخلی و خارجی به این کلان شهر جلب شود. در اینجا با مکان های دیدنی تهران که تاکنون آن ها را مشاهده نکرده اید آشنا خواهید و می توانید اطلاعات دقیق و جالبی را در رابطه با هر یک از این مناطق گردشگری به دست آورید. دیدن این جاذبه ها در تهران می تواند برای ساعاتی شما را از ترافیک و هوای آلوده آن دور نگه دارد جس و حال خوبی را در شما ایجاد خواهد کرد.

                      دیدنی های چشم نواز تهران

 مکان های دیدنی تهران:

در تهران بوستان ها موزه های فرهنگی بسیاری وجود دارند که هر یک دارای جذابیت خاص خود هستند علاوه بر این جاذبه ها وجود جاذبه های طبیعی نیز در این شهر به شهرت آن افزوده است. برج های مدرن، رستوران ها و کافی شاپ های جدید و جذاب نیز می توانند از جاذبه های دیدنی این شهر به شمار بیایند.

مکان های دیدنی تهران

۱- کاخ موزه سعدآباد:

یکی از جاذبه های فرهنگی و عمارت های باشکوهی که متعلق به دوران قاجار است و پادشاهان از این عمارت به عنوان اسکان در ییلاق ها استفاده می کرده اند. در بخشی از این کاخ موزه قرار دارد که در کنار ارزش تاریخی دارای اهمیت فرهنگی است و به بخش هایی همچون موزه هنر و ملل، موزه بهزاد و موزه فرشچیان و … تقسیم می شود. موزه خط، کاخ موزه سبز و موزه آبکار از دیگر مکان های دیدنی تهران در این کاخ هستند.

نمای کاخ گلستان تهران

۲- برج میلاد:

برجی معروف و مدرن که از بلندترین برج های ایران است و نمای آن شیشه ای است و در آن کافه ها و رستوران های بسیار مجللی خدمات ویژه ارائه می دهند. دلفیناریوم، پینت پال و تماشای مناظر تهران از بالای ارتفاع از جاذبه های دوست داشتنی این برج هستند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های مدرن تهران

۳- بام تهران و توچال:

این مجموعه تفریحی در ارتفاعات ولنجک واقع شده است و محل مناسبی برای گردشگران علاقه مند به کوهنوردی است امکاناتی که در این منطقه واقع شده است تفریح لذت بخش را راحت تر کرده است. از جمله جاذبه های توچال می توان به سینما پنج بعدی، تله سیژ چشمه، تیروکمان و باشگاه زیپ لاین اشاره کرد.

جاذبه های تهران

۴- دریاچه خلیج فارس:

این دریاچه که با نام دریاچه چیتگر شناخته می شود در غرب تهران قرار دارد این منطقه فضای مناسبی برای تفرج و گشت و گزار است. قایق سواری محوطه جذاب پارک بر امکانات این مکان افزوده است و آن را به یکی از مکان های گردشگری تهران تبدیل کرده است.

چشم اندازهای تهران

۵- پل طبیعت و پل ابریشم:

حتما این پل تماشایی را بر فراز اتوبان ها در مسیر مدرس و همت دیده اید این پل دارای یک معماری شگفت انگیز است و با معماری مدرنی که دارد دو بخش از تهران را به یکدیگر متصل می کند.

مناطق مدرن تهران

۶- بازار تجریش:

یک بازار سنتی با جاذبه های دیدنی که در ایام مختلف می توانید از آن دیدن کنید مجاورت این بازار در کنار امامزاده موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتر شده است.

بازار تجریش تهران

۷- دربند:

یکی از جاذبه های معروف تهران دربند با جاذبه های بسیار تماشایی است این منطقه از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است و در کوهپایه های البرز واقع شده است. در این منطقه با کوهنوردی می توانید به مسیرهای شیر پلا، رستوران های سنتی و … برسید.

مکان های دیدنی تهران برای گردشگران

۸- کاخ گلستان:

یکی از زیباترین معماری هایی که می توان در تهران مشاهده کرد معماری زیبا و تاریخی کاخ گلستان است این کاخ ترکیبی از معماری های مدرن و سنتی است. تالار آیینه، تالار الماس، ایوان تخت مرمر، کاخ ابیض و … از بخش های مختلف واقع در این کاخ هستند.

مناطق تاریخی در تهران

۹- پردیس سینمایی چارسو:

برای علاقه مندان به سینما نیز می توان بازدید از سینما چارسو را پیشنهاد کرد این سینما یکی از مجهزترین و بزرگترین سینماهای کشور و از جمله مکان های دیدنی تهران است. در روزهای مختلف می توانید در این سینما فیلم های مختلف را تماشا کنید.

مناطق ویژه تهران

۱۰- باغ پرندگان:

در جنگل های لویزان و در شرق تهران این باغ تفریحی و دیدنی واقع شده است مسیرهای پر پیچ و خمی که در این پارک وجود دارد امکان پیاده روی و لذت بردن از فضای سبز را فراهم کرده است.

مناطق طبیعی تهران

۱۱- برج آزادی:

بعد از برج میلاد که یکی از برج های مدرن تهران است می توان به برج آزادی با ساخت و بافت قدیمی آن اشاره کرد که از مکان های دیدنی تهران است. حسین امانت این برج را در سال ۱۳۴۹ بنا کرده است و تلفیقی از معماری های دوران مختلف را بر روی برج پیاده کرده است.

مکان های دیدنی تهران را بشناسید

۱۲- شهر ری:

شهری که در جنوب تهران واقع شده است و به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی در تهران محسوب می شود این جاذبه دیدنی دارای بازار سنتی و بقایای ارزشمند از دوران سلجوقیان و ساسانیان است و به عنوان یکی از دیدنی های تهران شناخته می شود.

مناطق مذهبی تهران

۱۳- پارک هنرمندان:

یک بوستان زیبا در تهران که برای جمعی از هنرمندان تهرانی است و افراد علاقه مند به هنر می توانند از این پارک دیدن کنند. گالری های هنری که در این بوستان برگزار می شود در کنار کافه ها و رستوران های اطراف توانسته به خوبی بازدیدکنندگان زیادی جذب کند.

تهران و جذابیت ها

۱۴- باغ ملی:

یک مجموعه تاریخی که متعلق به دوران قاجار است و دارای بخش های مختلفی است ساختمان اداری، شهربانی، اداره کل اسناد و … از بخش های مختلف این باغ هستند. از سوی دیگر معماری این باغ نیز بسیار دارای ارزش است و سازه های به کار برده شده در آن آجر هستند.

چشم انداز بی نظیر تهران

۱۵- پارک لاله:

اگر از علاقه مندان به پیاده روی و استفاده از فضای باز هستید می توانید پارک لاله را به عنوان یکی از مکان های دیدنی تهران انتخاب کنید امکاناتی همچون کافی شاپ و رستوران که در اطراف پارک واقع شده اند موجب جذب گردشگران بیشتر در این منطقه هستند.

مناطق زیبای تهران

۱۶- درکه:

این روستا در ارتفاعات قرار دارد و دارای مناظری بسیار شگفت انگیز و دیدنی است که می توانید از حضور در آن لذت ببرید قرار گرفتن رودخانه در مجاورت این روستا و برقراری کافه رستوران های سنتی موجب شده اند تا این منطقه به یک مکان توریستی و  از جمله جاهای دیدنی تهران تبدیل شود.

دیدنی های طبیعی تهران

۱۷- کلیسای سرکیس مقدس:

کلیسایی با گنبدهای مخروطی و سفید رنگ که متعلق به ارمنیان واقع در تهران است این کلیسا توسط ارمنی بنا شده است و وجود معماری زیبای آن و مقدسات موجب می شود تا دیدن آن برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

کلیسای تاریخی تهران

۱۸- تئاتر شهر:

مساحت این تئاتر ۳۲۰۰ متر مربع است و در نزدیکی پارک دانشجو قرار گرفته است در جلوی تئاتر شهر نیز برخی از نوازندگان به نواختن موسیقی می پردازند.

تئاتر شهر تهران

۱۹- بام تهران:

این بام در رشته کوه های البرز قرار دارد و دارای نمایی بسیار دیدنی و خاص است از بالای این بام شما می توانید در طول شبانه روز تمام تهران را مشاهده کنید و زیبایی شهر را در زیر پای خود احساس خواهید کرد.

دیدنی های تهران

۲۰- پارک آب و آتش:

پارک آب و آتش یا پارک طالقانی که از دیگر مکان های دیدنی تهران است از نماد آب و آتش ساخته شده است و المان های زیبایی که در این پارک طراحی شده است یک جاذبه دیدنی است.

پارک تهران

۲۱- پارک جمشیدیه:

یکی دیگر از مکان های تفریحی تهران پارک جمشیدیه است این پارک در شمالی ترین نقطه از شهر تهران قرار دارد آب و هوا و فضای سبز این پارک بسیار تمیز و مطبوع است. در ارتفاعات این پارک می توانید به راحتی پیاده روی کنید و از هوای آن لذت ببرید.

مناطقی از تهران

۲۲- موزه هنرهای معاصر تهران:

در این موزه آثار گسترده و ارزشمندی وجود دارند از هنرهای مدرن وجود دارد آثار مشهوری از هنرمندان پیکاسو، هنری مور و … در این موزه وجود دارد.

موزه فرهنگی تهران

۲۳- میدان حسن آباد :

این میدان از خاص ترین میدان های تهران است که با معماری ویژه خود موجب شگفتی مردم تهران و گردشگران از شهر های مختلف شده است، این میدان که دارای اسامی مختلفی همچون میدان ملک المتکلمین، میدان هشت گنبد، میدان پهلوی، میدان ۳۱ شهریور و در آخر میدان حسن آباد بوده است به شکل چهارگوشه ای دلربا می باشد.

در دوره های مختلف، ساخت و ساز های مختلفی در شکل ظاهری این بنا رخ داده است و در نهایت با همت سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران به شکل امروزی ثابت مانده است.

مکانهای گردشگری تهران

۲۴- خانه موزه مقدم :

مقدم از جمله خانه های تاریخی پایتخت است که جزو مکانهای دیدنی تهران محسوب می شود، این خانه متعلق به خاندان محمدتقی خان احتساب الملک از صاحب منصبان مشهور در دوره قاجار بوده است که در آنجا سکونت داشتند و در نهایت این خانه در اختیار دکتر محسن مقدم باستان شناس دانشگاه تهران و همسر فرانسوی شان با نام سلما قرار گرفت.

جا های دیدنی تهران

موزه خانه مقدم در محدوده میدان امام واقع شده است، درب این خانه با وجود همه خانه های معمولی اطراف آن از تفاوت چشمگیر و زیبایی برخوردار است و به محض ورود به این خانه وجود حوض و شمعدانی های زیاد و استفاده از رنگ های شاد همچون فیروزه ای، آبی آسمانی و بنفش توجه گردشگران و بازدید کنندگان را به خود جلب می نماید.

 

۲۵- آرامستان ظهیرالدوله :

این گورستان قدیمی یکی از مناطق دیدنی و پر رمز و راز تهران است که محل دفن بسیاری از چهره های نامدار ادبیات و تاریخ و هنر کشورمان از جمله ملک الشعرای بهار، فروغ فرخزاد، ایرج میرزا و بانو قمرالملک وزیری و … می باشد.

این مکان متعلق به ظهیر الدوله داماد ناصرالدین شاه بوده که توسط وی وقف خانقاه و انجمن اخوت شده است که خود وی اولین متوفی مدفون شده در این باغ می باشد. چون ظهیرالدوله از نفوذ اجتماعی زیادی برخوردار بود، از این رو خیلی از نامداران ایران وصیت می کردند که محل دفن آنها در این مکان باشد.

از سال ۶۷ به بعد اجازه دفن در این گورستان داده نشده است و نیز به دلیل لختلافات بسیار بر سر تولیت این مکان، تا سالها امکان بازدید عمومی از این آرامستان وجود نداشت.

مکان های دیدنی تهران بزرگ

جاذبه های توریستی و مکان های تفریحی تهران بسیار متنوع هستند وجود جاذبه های مدرن و جاذبه های تاریخی موجب شده است تا گردشگران زیادی به این مناطق جذب شوند و توجه توریست های زیادی را به این شهر بزرگ جلب کرده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *