دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با رژیم عسل برای تجربه لاغری در چند روز

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

رژیم عسل به سرعت و آسان باعث از بین رفتن چربی ها می شود و در واقع به مهار اشتها و در نتیجه کاهش وزن منجر می شود بنابراین با عسل می توانیدبه زیبایی اندام برسید و از شر چربی و اضافه وزن خلاص شوید.

 امروزه بسیاری از افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند مناسب ترین شیرینی برای افرادی که اضافه وزن دارند و حتی در حال رژیم هستند عسل است، همین طور که برای لاغری راه های زیادی وجود دارد گرفتن رژیم نیز یکی از همین راه ها می باشد در ادامه این مطلب به رژیم عسل می پردازیم.

رژیم عسل

 ده روز لاغری با رژیم عسل

  • به جای وعده صبحانه، ناهار و شام  دو قاشق غذا خوری عسل طبیعی مصرف کنید.
  • مصرف ۱ تا ۲ لیوان شیر سالم را فراموش نکنید.
  • به جای میان وعده های بین صبح تا ظهر و ظهر تا شب می توانید یک قاشق غذا خوری گرده گل همراه با آب مصرف کنید.

 نکات مهم رژیم با عسل طبیعی

۱- بعد از مصرف عسل نوشیدن آب الزامی است در غیر اینصورت باعث سردرد می شود.

۲- شیر حتما مصرف کنید، زیرا عدم مصرف آن باعث یبوست می شود.

۳- افرادی که به گرده گل آلرژی دارند می توانند مصرف آن را کمتر کنند و یا برای جبران آن از عصاره گوشت، آب میوه ها و ژله رویال استفاده کنند.

رژیم لاغری با عسل

مصرف مواد غذایی دیگر در افراد مختلف متفاوت است به همین منظور افراد را به چند دسته کلی تقسیم می کنیم:

۱) افراد عادی

  •  آرون گروپس

این دسته از افراد می توانند مصرف عصاره گوشت را به میزان ۲ الی ۳ روز یک بار به رژیم عسل خود اضافه کنند و یا آب خورشت، سوپ و یا آب گوشت را بدون چربی و نشاسته در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهند. این افراد می توانند به میزان دلخواه نیز آب میوه هایی مانند ساقه کرفس، گوجه فرنگی و خیار و یا آب میوه هایی مانند هویج، به، مرکبات و سیب را به میزان ۱ تا ۲ لیوان در روز داشته باشند.

۲) کسانی که قصد بارداری دارند (مرد یا زن) و یا بانوانی که در حالت بارداری و یا شیردهی هستند

این دسته از افراد باید مصرف ۱ تا ۵ قاشق عسل را به رژیم لاغری چند روزه خود اضافه کنند و مصرف آب میوه ها و شیر را تا حد لزوم و ممکن بین صبح تا ظهر داشته باشند، همچنین مصرف عصاره گوشت قرمز و سفید در این افراد لازم است و باید آب زلال غذا ها را بدون چربی و نشاسته مخصوصا سبزیجات را تا حد امکان مصرف کنند در این دسته از افراد ورزش مناسب که آسیبی به بدن وارد نکنند بسیار مناسب است.

رژیم لاغری با عسل

۳)کسانی که از بیماری خاصی رنج می برند. خصوصاً برای رهایی از داروهای شیمیایی وبیماری های لاعلاج حتی سرطان 

برای این گروه از بیماران با توجه به نوع بیماری که دارند مصرف آب میوه ها و عصاره گوشت و نوع دارو های گیاهی محدود و تعیین می شود همچنین آلودگی ها و اثرات مصرف داروهای شیمیایی آرام آرام طی این رژیم کاسته شده و از بین می رود، علاوه بر رژیم غذایی گفته شده در این افراد با توجه به بیماری خاصی که دارند از عصاره گیاهان دارویی مخلوط با عسل تجویز می شود به عنوان مثال: برای بیماران دیابتی عسل سبزینه، بیماران کبدی عسل زرشک ، میگرن و هورمون زنانه عسل سنجد، درد های طاقت فرسا عسل شقایق و نفخ معده و عفونت عسل زنجبیل

فواید رژیم غذایی عسل

عسل شامل ویتامین ها و مواد معدنی مثل پروتئین، آب، فیبر|”، قند، آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، زینک، فولات، نیاسین، ریبوفلامین، ویتامین C، ویتامین B-6 می باشد ودارای شیرین کننده مصنوعی نیست و دارای فواید زیادی می باشد:

افزایش سلامت قلب با رژیم لاغری عسل

با مصرف روزانه عسل و آب لیمو می تواند بیماری های خطرناک مانند حمله قلبی را کاهش دهد زیرا این دو مواد باعث کاهش فشار خون می شوند.

رژیم لاغری با عسل

تقویت دستگاه گوارش

رژیم عسل موجب بهبود فرایند گوارش می شود بنابراین می توانید پس از مصرف وعده های غذایی سنگین یک قاشق غذا خوری عسل میل کنید تا غذا هضم شود.

کاهش احتمال بروز عفونت‌های ادرار

عفونت ادرار یکی از مشکلات رنج آور است که در صورت پیشرفته شدن می تواند خطرناک نیز باشد، بنابراین با مصرف عسل و آب لیمو می توانید این مشکل را بر طرف کنید زیرا عسل یک ماده ضد باکتریایی می باشد و آب لیمو نیز باعث اسیدی کردن ادرار می شود.

عسل و آب لیمو

تقویت سیستم ایمنی بدن

بعضی از موارد سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند مانند کم خوابی، رژیم غذایی نادرست، استرس و… بنابراین با بوجود آمدن این مشکل علائمی مانند سرما خوردگی و آنفلانزا نیز مشاهده می شود که با مصرف عسل و آب لیمو می توانید از این آسیب جلوگیری کنید. بنابراین رژیم لاغری عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

نکات مهم

  •  عسل انتخابی برای رژیم عسل می تواند از دو گونه عسل ارگانیک گرمسیری و سرد سیری کوهستانی باشد تا در اشتها به غذا  و رفع مایحتاج بدن مفید باشد.
  •  کسانی که اضافه وزن و اشتهای زیادی به غذا دارند باید عسل را به تنهایی مصرف کنند، اما کسانی که اشتهای زیادی ندارند می توانند عسل را همراه با آب نیز مصرف کنند.
  • در صورتی فشار خون و مشکلات اضافه وزن نداشته باشند می توانند عسل را همراه با آب مصرف کنند.

ضمن سپاس از همراهی شما، امیدواریم از مطلب گفته شده در مورد رژیم عسل نهایت بهره را برده باشید همچنین با کلیک بر روی رژیم لاغری شیر و عسل، با این رژیم کاهش وزن نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *