دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای رژیم لاغری ذهنی و کمک به کاهش وزن شما در مدتی کوتاه

  • فاطمه میرزایی
  • ۳ شهریور ۱۳۹۸
  • دیدگاه‌ها برای راهنمای رژیم لاغری ذهنی و کمک به کاهش وزن شما در مدتی کوتاه بسته هستند

امروزه برای لاغر شدن لازم نیست، حتما از رژیم های سخت و طاقت فرسا استفاده کرد، بلکه با بکارگیری قدرت ذهن انسان، کارهای خارق العاده ای می توان انجام داد که یکی از موارد استفاده از توانایی ذهن در لاغری می باشد، از این رو در این مطلب شما را با رژیم لاغری ذهنی آشنا خواهیم کرد.

افرادی که تنها از رژیم غذایی همچون رژیم  دانمارکی، رژیم تخم مرغ و رژیم لاغری آلکالاین برای لاغر شدن استفاده می کنند، ممکن است بعد از مدتی با شکست روبه رو شوند. از این رو برای داشتن یک رژیم لاغری اصولی فرد باید از نظر روحی و ذهنی نیز خود را آماده نماید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در این بخش رژیم لاغری ذهنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

چطور از رژیم لاغری ذهنی استفاده کنیم؟

برای لاغر شدن، در کنار استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، توجه به عوامل روانشناختی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا روحیه افراد در مقدار غذایی که میل می کنند به میزان زیادی مؤثر است و در زمان های غم، استرس، خستگی و حتی شادی مقدار غذای مصرفی توسط افراد می تواند نوسان داشته باشد. در این مطلب به ارائه روشهایی برای رژیم لاغری ذهنی پرداخته ایم که با استفاده از آنها می توانید ذهن خود را مدیریت کرده و به مغزتان آموزش دهید که مانند یک فرد لاغر فکر کند.

رژیم لاغری ذهن

پرهیز از تکرار جمله دست خودم نیست.

بسیاری از افراد چاق ادعا می کنند که غذا خوردنشان دست خودشان نیست، این قبیل افراد ممکن است ، زمانی که دچار استرس شوند، حجم غذایشان را افزایش دهند، در صورتی که با اصلاح افکار خود می توانند مقدار غذای مصرفی شان را کنترل نمایند. بنابراین در هنگام غذا خوردن باید بدانید که این عمل غیر ارادی نیست و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چه مقدار غذا مصرف نمایید.

دوری از استرس

داشتن استرس در موارد شدید و به مدت طولانی موجب پرخوری افراد و در نتیجه چاقی می شود. بنابراین با کنترل استرس می توان از این وضعیت پیشگیری کرد. همچنین سعی کنید که خواب راحتی داشته باشید، زیرا بدخواب شدن منجر به ایجاد استرس شده که خود دلیلی برای پرخوری و چاقی می باشد.

مدیریت افکار و هیجان های منفی

افراد چاق، معمولا زمانی که با هجوم افکار منفی روبه رومی شوند، برای رهایی از این شرایط خود را با غذا خوردن مشغول می کنند، زیرا تصور می کنند که با خوردن میتوانند آرامش پیدا کنند، در صورتی که اینگونه نیست و راهکار مناسب در این زمینه این است که هیجان های منفی را شناسایی کرده و آن را از احساس گرسنگی متمایز نمایند.

  •  آرون گروپس

رژیم لاغری ذهنی

تفاوت قائل شدن بین هوس و گرسنگی

تمایز قائل نشدن بین احساس گرسنگی و دیگر احساس ها می تواند فرد را به اشتباه بیاندازد و در نتیجه زمانی که مثلا دلشوره دارد، آن را با حساس گرسنگی اشتباه گرفته و به خوردن غذا روی آورد. اگر شما گرسنه نیستید و فقط دلتان می خواهد چیزی بخورید، در این صورت شما میل به غذا دارید اما زمانی که میل شدیدی به خوردن یک نوع غذای خاص و یا خوراکی دارید، در واقع هوس آن غذا یا خوراکی را کرده اید و نیز زمانی که چند ساعت از آخرین باری که غذا خورده اید می گذرد و شما احساس می کنید که شکمتان خالی است، یعنی اینکه شما گرسنه می باشید. بنابراین خودداری از خوردن غذا برای زمانی که گرسنه نبوده و صرفا میل و یا هوس غذا خوردن کرده اید، تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد.

شناسایی افکار مخرب و خطاهای فکری

رژیم لاغری ذهنی ، افراد گاهی مغلوب تصورات نادرستشان می شوند و چون فکر می کنند، تصورشان درست بوده، بنابراین دست از تلاش بر می دارند، در نتیجه بعد از گذشت مدتی از رژیم غذایی خود از کاهش وزنشان نا امید شده و آن را کنار می گذارند. در صورتی که برای رسیدن به هر هدفی نیازمند تحمل سختی بوده و فرد برای رسیدن به هدف خود و گرفتن نتیجه مطلوب باید تلاش نمایند.

رژیم لاغری با قدرت ذهن

نداشتن قضاوت و تصور منفی از خود یکی دیگر از مواردی است که در هنگام رژیم لاغری ذهنی باید مورد توجه قرار گیرد، برخی از افراد چاق ممکن است که خودشان را به شیوه ای کاملا منفی قضاوت نمایند و فکر کنند که به خاطر پرخوری آدم بدی هستند. در حالی که اینگونه نیست و آنها فقط دچار الگوی رفتاری نامناسب برای غذا خوردن هستند که باید اصلاح شوند. بنابراین لازم است که این افکار منفی را از خود دور کنند، زیرا داشتن افکار منفی می تواند آنها را در رسیدن به هدفشان نا امید و دلسرد نماید.

رژیم لاغری با استفاده از ذهن

داشت پشتکار و ناامید نشدن از لاغری

افراد چاق معمولا از اینکه همیشه مجبورند غذا خوردن خود را کنترل کنند، عذاب می کشند و فکر می کنند بی عدالتی در حق آنها صورت گرفته است، بنابراین مدام با حسرت به افراد لاغر فکر می کنند و اینکه آنها هر چقدر می خورند، چاق نمی شوند، در صورتی که افراد چاق باید این موضوع را قبول کنند که چاق هستند و نیز بپذیرند که برای کاهش وزن مجبور هستند برخی شرایط را تحمل کرده و با پشتکار رژیم غذایی خود را دنبال نمایند، همچنین به خاطر پشتکاری که در این راه نشان می دهند، همواره احساس غرور داشته باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای راهنمای رژیم لاغری ذهنی و کمک به کاهش وزن شما در مدتی کوتاه بسته هستند دیدگاه برای این نوشته