دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نحوه لاغری با تردمیل و به دست آوردن تناسب اندام ایده آل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از برنامه های ورزشی که هر فردی برای لاغر شدن در برنامه تندرستی خود قرار می دهد لاغری با تردمیل است که شما شاهد این هستید بسیاری از مربیان نیز استفاده از این دستگاه ورزشی را چه در منزل و چه در باشگاه توصیه می کنند.

همانطور که می دانید استفاده از دستگاه تردمیل تنها به عنوان لاغری است و برای افرادی استفاده می شود که دوست دارند لاغر شوند یا تناسب اندام خود را حفظ کنند. دویدن بر روی تردمیل و پیاده روی کردن با آن در طول روز موجب می شود تا میزان زیادی راز چربی های اضافی را بسوزانید و به راحتی می تواند کاهش وزن داشته باشید. اما تنها داشتن تردمل برای لاغری شما کافی نمی باشد و باید برنامه درست استفاده از آن را بدانید تا به اهداف خودتان و لاغری با تردمیل دست پیدا کنید.

 لاغر شدن با تردمیل

لاغری با تردمیل:

اولین نکته ای در استفاده از تردمیل در منزل یا باشگاه باید مورد توجه داشته باشید قرار دادن برنامه ورزشی این دستگاه در برنامه روزانه خود است و باید از آن هر روز استفاده کنید. اگر برنامه شما درست و منظم باشد شما می توانید در ماه ۵ کیلو کم کنید و این فقط زمانی ممکن است که انگیزه و ارداه کافی انجام این کار را داشته باشید.

رعایت برنامه غذایی نیز یکی دیگر از مواردی است که در هنگام استفاده از تردمیل باید به آن توجه داشته باشید شما در صورتی می توانید وزن خود را کنترل کنید که بعد از لاغری با تردمیل و انجام ورزش آن بتوانید با رژیم غذایی سالم و مناسب وزن خود را در حالت تعادل نگه دارید.

لاغری با تردمیل

نکته قابل توجه این است که برای چربی سوزی و کاهش وزن ۵ کیلوگرم در طول یک ماه باید میزان ۳۵۰۰۰ کالری بسوزانید که به ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن ۳۵۰۰ کالری است. علاوه بر این موارد در انجام ورزش با تردمیل باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تنظیم کردن شیب مناسب تردمیل:

بیشتر افراد در استفاده از تردمیل آن را بر روی شیب صفر درصد تنظیم می کنند اما آیا این شیب برای انجام ورزش کافی است؟ همانطور که می دانید دویدن بر روی دستگاه تردمیل آسان تر از پیاده روی و دویدن در بیرون است توصیه می شود که این شیب بر روی صفر درصد تنظیم شود که به حالت پیاده روی بر روی زمین نزدیک شود.

  •  آرون گروپس

زمانی که شما ورزش خود را با استفاده از تردمیل و بدون شیب انجام می دهید می توانید راحت تر این فعالیت را انجام دهید. یکی از دلایلی که برای شیب دار کردن تردمیل وجود دارد عدم مقاومت هوا در انجام این ورزش ها است و شیب داشتن تردمیل در هنگام ورزش های هوازی موجب می شود تا بهتر بتوانید عضله سازی و چربی سوزی کنید.

برنامه ورزشی با تردمیل

انجام ورزش:

برای لاغری با تردمیل باید نحوه استفاده از آن را بدانید اولین در انجام این حرکات وزن گیری است که با یادداشت کردن وزن و چیدن برنامه روزانه به انجام ورزش خود می پردازید. بعد از انجام دادن ورزش هر روز خودتان را وزن کنید تا از میزان کاهش وزن خود آگاه شوید.

میزانی که هر روز باید کالری بسوزانید را در دست داشته باشید و سعی کنید تا حد اعتدال را در آن رعایت کنید. اما در این میان باید کالری مورد نیاز بدن خود را نیز دریافت کنید و میزان دقیق آن را محاسبه نمایید.

لاغری اصولی با تردمیل

ورزش مناسب برای لاغری با تردمیل باید به طور ۶۰ دقیقه در طول روز باشد بهتر است تا در این میان یک روز در هفته را به عنوان برنامه استراحت خود قرار دهید. در صورتی که توانایی بالایی برای انجام این کار ندارید می توانید آن را در دو ست ۳۰ دقیقه ای انجام دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *