دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با مکان های عجیب ایران که هر گردشگری را شگفت زده می کند!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر شما از علاقه مندان به جاذبه های خارق العاده در نقاط مختلف جهان هستید می توانید با سفر به مکان های عجیب ایران در شهرهای مختلف از این جاذبه ها دیدن کنید و از نزدیک با آن ها آشنا شوید.

جاذبه های شگفت انگیزی که در سراسر ایران وجود دارد بسیار ترسناک و حیرت انگیز اند این مناطق دیدنی که در شهرهای مختلفی از ایران وجود دارد با داشتن طبیعت یا ویژگی های خارق العاده توانسته اند در جهان شناخته شده باشند. جنگل جیغ یکی از این جاذبه ها و مکان های عجیب ایران است که در اطراف طرقبه واقع شده است و در حالی بسیار عجیب و ترسناک صدای جیغ از درون این جنگل شنیده می شود.

     دیدنی های جذاب ایران

مکان های عجیب ایران را بهتر بشناسید

بیشتر افراد علاقه دارند تا در سفرهای خود به دنبال ماجراجویی باشند و به همین دلیل به نقاط مختلف از جهان سفر می کنند. اما جالب است بدانید که در ایران نیز این جاذبه های شگفت انگیز که توجه ماجراجویان را به خود جلب می کنند کم نیست و دارای جاذبه هایی بیسار حیرت انگیز است.

هر یک از این مکان های دیدنی شگفت انگیز در ایران به دلیل گره خوردن با افسانه های مختلف دارای ارزش و اهمیت هستند و موجب می شوند تا گردشگران زیادی از این مناطق دیدن کنند.

مناطق فوق العاده در ایران

دره ستارگان قشم:

قشم به دور از جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی بسیاری که دارد دارای دیدنی های تاریخی بسیاری نیز می باشد. یکی از مکان های عجیب ایران که در قشم واقع شده است دره ستارگان است در بسیاری از داستان ها بیان شده است که این محل توسط ارواح شناخته شده است و در شب رفتن به این دره بسیار خطرناک است.

افسانه ها نشان می دهد که مردم در گذشته بر این عقیده بوده اند که با افتادن ستاره ای بر روی زمین و شکاف بزرگ ایجاد شده این دره و اشکال هندسی صخره های آن ایجاد شده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جاذبه های عجیب ایران

گورستان جن ها:

این گورستان در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان با نام تیس قرار دارد که از قبرهای بسیار بزرگ و سنگ های عظیمی برخوردار است. بزرگ بودن این قبرها موجب شده است تا انسان به این باور برسد که این گورستان متعلق به انسان ها نیست همچنین وجود حفره ای بزرگ در این منطقه نیز شگفت انگیز است. این گورستان نیز از مناطق عجیب ایران است که شناخته شده و شگفت انگیز است.

عجایبی از ایران

کویر وحشت:

این کویر به مثلث برمودای ایران شهرت دارد و نام آن ریگ جن است این منطقه دارای باتلاق هایی ترسناک و مخوف هستند که در کویر سمنان وجود دارد. تپه های ماسه ای، نبود آب، باتلاق های هولناک شن زار و نبود هیچ گونه پوشش گیاهی و حیوان موجب می شود تا خطر سفر به این منطقه افزایش پیدا کند.

مناطقی حیرت انگیز از ایران

جنگل جیغ:

این جنگل نیز یکی از مکان های عجیب ایران است و در روستای سربرج که یکی از روستاهای طرقبه شاندیز است قرار دارد و به دلیل صدای وحشتناکی که در این جنگل به گوش می رسد برای گردشگران جالب است.

مناطق عجیب ایران

غار قاتل:

این غار با نام غار پروا شناخته می شود که در روستای اطراف کرمانشاه واقع شده است این غار بسیار عمیق است و دارای جانوران بسیار ترسناکی است. بازدید از این غار می تواند بسیار مشکل باشد و برخی از غارنوردان در این منطقه محبوس شده اند و بعدها جسد آن ها کشف شده است.

مناطق ترسناک ایران

تالاب ارواح:

در فاصله ای از شهر نوشهر مازندران تالابی با وجود دریاچه و آسمانی پر از مه قرار دارد که با وجود صداهای ترسناک در منطقه بسیار شگفت انگیز و عجیب است.

مکان های عجیب ایران

دریاچه گنج:

این دریاچه با نام تخت سلیمان شناخته می شود و در آذربایجان غربی واقع شده است شواهد و افسانه ها نشان می دهد که این دریاچه در اثر برخورد عصای حضرت سلیمان در این منطقه ایجاد شده است.

مکان های دیدنی عجیب ایران

قلعه آدم خوار:

این منطقه هولناک که یکی از مکان های عجیب ایران است در اردبیل واقع شده و دارای بنایی متروک است. در گذشته ساکنین این منطقه اعتقاد داشته اند که برخی از افراد با وارد شدن به این قلعه توسط قلعه بلعیده شده اند.

مکان های تماشایی عجیب ایران

خرابه های پُر قصه

قلعه زاهدان کهنه که در ۲۷ کیلومتری شرق زابل در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از خرابه ها و قلعه های دست ساز و شگفت انگیز کشورمان می باشد که توسط انسان ساخته شده و دارای اسرار و رموز فراوانی است، جالب است، بدانید که این شهر در گذشته از جمله شهر های بزرگ ایران و مرکز سیستان بوده است.

باغ سنگی

در استان کرمان و شهر سیرجان باغی به نام «باغ درویش خان» وجود دارد که اگرچه ممکن است در نگاه اول جالب و شگفت انگیز به نظر رسد، اما با کمی قدم زدن در میان درختان خشک آن که دارای میوه هایی از جنس سنگ می باشند، وحشت در دل تان ایجاد خواهد شد.

جاهای عجیب ایران

این باغ توسط فردی به نام درویش خان اسفندیار پور ساخته شده و حدوداً چهل سال قبل، بعد از خشک شدن مزرعه اش، حالت طبیعی خود را از دست داد، در نتیجه به نشانه اعتراض از خشک شدن باغش، درختان خشک شده را در جای دیگری کاشت و سنگ هایی را که از کوه های اطراف جمع آوری کرده بود به عنوان میوه به درختانش آویزان کرد.

ونیز ایران

در سراخیه خوزستان روستایی وجود دارد که خانه های آنجا همچون شهر ونیز ایتالیا بر روی آب قرار گرفته اند و در نتیجه رفت و آمد مردم از طریق قایق ها صورت می گیرد، بنابراین در صورتی که بخواهید از خانه ای به خانه دیگر بروید باید از بلم های کوچک و قایق ها استفاده کنید.

مناطق عجیب ایران

روستای درک

جاهای دیدنی، اعجاب انگیز و پر رمز و راز بسیاری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بسیاری از آنها دارای فرهنگ و رسوم خاص بوده و نیز در زیر سایه محرومیت های رفاهی زندگی مظلومانه ای دارند، روستای درک واقع در شهرستان کنارک یکی از همین مناطق می باشد.

تصاویر مکان های عجیب ایران

روستای کندوان

این روستا درحوالی تبریز و در ۶۲ کیلومتری جنوب غربی آن واقع شده که به شدت زیباست، ضمن اینکه دارای مناظری بسیار عجیب و بامزه می باشد؛ روستای کندوان در واقع از خانه هایی قابل سکونت در دل کوه ها تشکیل شده و حدود ۱۲۰ خانواده در این منطقه زندگی می کنند.

مکانهای عجیب ایران

یکی دیگر از عجایب جالبی که در ایران وجود دارد به روستای دو قلوها شهرت دارد که به دلیل وجود تعداد زیاد فرزندان دو قلو در این منطقه به این نام شهرت پیدا کرده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *