دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت عروسک خرگوش و انواع مدل های خرگوش های بامزه

  • زهرا خانزاده
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • دیدگاه‌ها برای آموزش ساخت عروسک خرگوش و انواع مدل های خرگوش های بامزه بسته هستند

این بخش از آرگا را برای علاقمندان به هنر عروسک سازی، به آموزش ساخت عروسک خرگوش با استفاده از وسایل ساده اختصاص داده ایم، که امیدواریم تا پایان با ما همراه باشید.

ترفند ساختن عروسک با وسایل بی استفاده و ساده علاوه بر ایجاد سرگرمی برای نوجوانان و حتی والدین، روش موثری برای شکوفا شدن استعدادهای نوجوانان علاقمند به هنر عروسک سازی می باشد. از این رو در ادامه می توانید، با نحوه ساخت عروسک خرگوش با استفاده از وسایل ساده آشنا شوید.

مدل های ساده برای ساخت خرگوش

آموزش ساخت عروسک خرگوش

جوراب یکی از وسایل ساده ای است، که با استفاده از آن می توان عروسک خرگوش را در مدل های مختلف درست کنید. در این بخش می توانید، نحوه ساختن عروسک خرگوش بامزه، با استفاده از وسایلی همچون جوراب، پشم مصنوعی، سوزن، نخ هم رنگ با جوراب، نخ مشکی، قیچی و ماژیک صورتی را مشاهده کنید.

ساخت عروسک خرگوش

۱- ابتدا باید جوراب را به سمت داخل برگردانید و به وسیله قیچی از وسط پنجه جوراب تا پاشنه آن، همانند تصویر ببرید.

۲- حال درز برش ایجاد شده که در واقع گوش های عروسک خرگوش می باشد را با نخ هم رنگ بدوزید.

  •  آرون گروپس

۳- جوراب را برگردانید.

۴- در مرحله بعدی، در صورتی که از جوراب ساق بلند استفاده کرده اید، بخشی را ببرید تا کوتاه تر شود، سپس داخل جوراب را با پشم مصنوعی یا پنبه پر نمایید.

۵- مانند تصویر انتهای آن را بدوزید.

۶- آنگاه قسمت انتهای گوش های خرگوش را کوک بزنید و چین بدهید، تا گوش های آن به هم متصل شوند.

۷- سپس باید با استفاده از نخ مشکی، دماغ خرگوش را به شکل ضربدر و چشم های آن را به صورت دایره مانند کوک بزنید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت خرگوش

برای با نمک شدن خرگوش می توانید، با استفاده از ماژیک یا مداد صورتی برای عروسک لپ بکشید و همچنین در کنار گوش خرگوش پاپیون بچسبانید و یا بدوزید.

ساخت عروسک خرگوش

ساخت عروسک خرگوش

در ادامه می توانید، علاوه بر استفاده از جوراب، از نمد، پارچه، پنبه، خز و کاموا مدل های دیگری از عروسک خرگوش را بسازید و از آن ها برای تزیین کمد کودک یا تزیین دیوار اتاق کودک استفاده کنید.

مدل های جذاب عروسک خرگوشساخت عروسک های زیبا با استفاده از جوراب

ساخت خرگوش با نمک با وسایل ساده عروسک سازی با جوراب و تهیه خرگوش زیبا

آموزس آسان عروسک خرگوشآموزش تصویری ساخت خرگوش

الگو ساخت خرگوشالگو عروسک خرگوش

ساخت عروسک جدید خرگوشترفند ساخت خرگوش با نمد

مدل های مختلف عروسک خرگوشانواع خرگوش نمدی

درست کردن خرگوش با نمداستفاده از نمد برای عروسک سازی

ساخت خرگوش با ایده های خلاقانهساخت خرگوش زیبا با نمد

ساخت عروسک خرگوشساخت عروسک با کاموا و تهیه انواع عروسک بافتنی بانمک

ساخت خرگوش با پارچه ساخت  عروسک با پارچه

ساخت خرگوش با استفاده از پنبهترفند ساخت خرگوش با استفاده از پنبه

ساخت انواع عروسک خرگوش

آموزش عروسک خرگوش زیبا و ساده با جوراب

ایده های جذاب زیادی برای ساختن عروسک با وسایل و پارچه های مختلف همچون پارچه نخی، نمد، پنبه و .. وجود دارد، استفاده از جوارب روشی زیبا و فوق العاده آسان برای درست کردن عروسکهای زیبا از جمله عروسک خرگوش است که در اینجا قصد داریم مدل دیگری از آموزش این عروسک بامزه را در اختیارتان قرار دهیم. این مدل خرگوش عروسکی فانتزی بسیار ساده درست می شود و برای ساختن آن نیاز به یک جوراب ساق بلند دارید، سپس قسمت انگشت های آن را قیچی کرده و بعد آن را بدوزید.

روش ساختن عروسک خرگوش

در مرحله بعدی به اندازه ۵ سانتیمتر با پشم شیشه پر کنید و سپس بالای آن را ببندید. مجدداً ۲ تا ۳ سانتیمتر دیگر از پارچه جوراب را با پشم شیشه پُر کنید و بالای آن را با نخ محکم ببندید، اکنون باقی ساق جوراب را از وسط برش بزنید تا به این صورت گوش های خرگوش درست شود، در پایان کار با استفاده از چشم های عروسک و کاموا برای این خرگوش عروسکی زیبا چشم، دهان و بینی مشخص کنید. برای شکم خرگوش نیز می توانید از تکه ای جوارب یا پارچه سفید بیضی شکل استفاده کرده و آن را در قسمت جلوی بدن خرگوش بچسبانید.

ساختن عروسک خرگوش ساده

اکنون عروسک خرگوش شما آماده است که تصویر آن را در بالا ملاحظه می کنید، در ادامه می توانید تصاویر دیگری از انواع خرگوش های فانتزی عروسکی را ببینید و الگو بگیرید.

تصاویر عروسک خرگوش ساختن عروسک خرگوش فانتزی ساختن عروسک ساده خرگوش انواع عروسک خرگوش ساختن عروسک خرگوش زیبا ساختن عروسک خرگوش جذاب مدل ساخت عروسک خرگوش ساختن عروسک خرگوش بامزه ساختن عروسک خرگوش مینیاتوری ساخت عروسک خرگوش ساده ساختن عروسک خرگوش پنبه ای ساختن عروسک خرگوش آموزش ساخت عروسک خرگوش

همانطور که در این مطلب با نحوه ساخت عروسک خرگوش آشنا شدید، برای مشاهده ساختن انواع عروسک به شکل دیگر حیوانات می توانید، همچون عروسک خرس، عروسک سگ و عروسک گربه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای آموزش ساخت عروسک خرگوش و انواع مدل های خرگوش های بامزه بسته هستند دیدگاه برای این نوشته