دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت عروسک با کاموا و ایده های جدید برای عروسک های کاموایی

  • ندا خوشرو
  • ۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ساخت عروسک با کاموا از انواع روش های راحت و جالب برای درست کردن عروسک در منزل است؛ در ادامه این مطلب آموزش مرحله به مرحله ساخت عروسک با کمک کاموا به همراه مدل هایی از عروسک های کاموایی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

برای ساخت عروسک از روش ها و وسایل مختلفی استفاده می شود که عروسک سازی با کاموا از انواع روش های مناسب برای استفاده از کامواهای اضافی است که در منزل وجود دارد و شما می توانید با کمک کامواهای رنگی و بدون استفاده که در منزل وجود دارد عروسک های زیبا و بانمکی درست کنید.

عروسک نمدی و عروسک کاموایی و عروسک پارچه ای از انواع مدل های عروسک دست ساز هستند که در منزل می توانید با کمک نمد و پارچه و کاموا این مدل عروسک ها را به راحتی تهیه کنید.

انواع مدل های عروسک کاموایی

آموزش مرحله به مرحله ساخت عروسک با کاموا

برای ساختن عروسک با کاموا می توانید از کاموا های بلااستفاده ای که در منزل وجود دارد استفاده کنید بهتر است برای درست کردن عروسک های کاموایی از کامواها با رنگ های روشن و شاد استفاده نمایید تا عروسک های جذاب و زیباتری داشته باشید؛ در ادامه مراحل ساختن عروسک با کمک کاموا را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

مدل های ساده و شیک عروسک کاموایی

مراحل ساختن عروسک با کمک کاموا

۱. ابتدا مقوایی با سایز مناسب را تهیه کنید و سپس نخ کاموا را دور مقوایی که تمایل دارید اندازه عروسک به همان اندازه باشد بپیچید سپس قسمت جلویی را با کمک نخ کاموا گره بزنید.

آموزش ساخت عروسک کاموایی عروسک کاموایی
۲. از قسمتی که گره زده اید دسته کاموا را برعکس کنید و همانند شکل زیرا دسته کاموا را گره بزنید در این مرحله سر عروسک به راحتی تشکیل می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آموزش ساخت سر عروسک کاموایی
۳. برای ساختن دست های عروسک نخ کاموا را دور یک مقوایی با سایز کوچک تر بپیچید سپس دو طرف کامواد را گره بزنید.

نحوه ساخت عروس با کاموا

۴. دست ها را درون عروسک قرار دهید و زیر آن را یک گره بزنید.

نحوه ساخت عروسک با کمک کاموا

۵. برای ساخت پاهای عروسک قسمت پایین عروسک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر یک از قسمت ها را به صورت جداگانه گره بزنید.

ساخت عروسک با کاموا
۶. در این مرحله از ساخت عروسک با کاموا برای کامل شدن دست و پای عروسک انتهای آن ها را مطابق شکل زیر برش بزنید.

عروسک کاموایی زیبا و ساده
۷. برای ساخت سر عروسک نوار نمدی با رنگ بژ را برش دهید.

نحوه ساخت سر عروسک

۸. با کمک چسب نوار نمدی برش داده شده را دور سر عروسک به خوبی بچسبانید.

آموزش ساخت عروسک با کمک کاموانحوه ساخت عروسک با کمک کاموا

۹. در این مرحله از ساختن عروسک با کمک کاموا موهای عروسک را به صورت زیر کامل کنید.

ساخت عروسک با کاموا با روش های ساده ساخت موی عروسک با کاموا نحوه ساخت موی عروسک نحوه ساخت عروسک با کاموا
۱۰. در پایان برای کامل کردن ساخت عروسک کاموایی با کمک ماژیک روی صورت عروسک چشم و بینی و دهان و ابرو با طرح دلخواه خود بکشید.

آموزش ساخت عروسک با کاموا

۱۱. سپس لباس زیبایی را با کمک نوار نمدی به صورت زیر برای عروسک بسازید.

آموزش ساخت لباس عروسک عروسک کاموایی مدل عروسک کاموایی جدید

مراحل ساختن عروسک جوجه با کاموا

عروسک های کاموایی بر عکس عروسک های بافتنی نیاز به داشتن مهارت بافندگی ندارند و به همین دلیل خیلی ساده می توان این مدل عروسک ها را بسازید. همچنین با آموزش نحوه ساختن این مدل عروسک ها به کودکان می توانید از آن ها بخواهید تا با خلاقیت و ذهن پویای خود اقدام به درست کردن مدل های متنوع تری از این نوع عروسک نمایند. در ادامه آموزش ساخت عروسک با کاموا قصد داریم شما را با روش درست کردن عروسک جوجه آشنا کنیم. ساختن این عروسک بامزه و دوست داشتنی می تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد.

برای ساخت عروسک جوجه باید ابتدا وسایل مورد نیاز را فراهم نمایید و بعد با توجه به مراحل ساخت، این عروسک کوچک بامزه را بسازید. این وسایل عبارتند از:

  • نخ کاموا زرد رنگ
  • یک عدد چنگال
  • یک عدد مهره نارنجی رنگ
  • ۲ عدد چشم عروسکی
  • چسب مایع
  • قیچی

ایده ساخت عروسک با کاموا

مراحل ساختن جوجه

۱- ابتدا نخ کاموا را به صورت افقی به دور تا دور سر چنگال بپیچانید. بعد مرکز این نخ های افقی را با استفاده از تکه ای نخ به شکل عمودی ببندید(مطابق شکل).

مدل ساختن عروسک با کاموا

۲- در این مرحله باید به آرامی کاموها را از داخل چنگال بیرون بکشید و همانند تصویر زیر دور تا دور نخ های کاموا را با قیچی برش بزنید.

مراحل مختلف ساختن عروسک با کاموا

۳. حال جدا کردن نخ های کاموای از یکدیگر شما صاحب یک توپک کاموای کوچک خواهید شد که می توانید برای آن دو چشم عروسکی زیبا با سایز کوچک بگذارید و محل اتصال را با چسب محکم کنید و برای نوک جوجه نیز می توانید از مهره ای کوچک استفاده کنید.

نکته: به جای چشم عروسکی می توانید ورق قرص خالی را ببرید و یک عدد عدس درون آن بگذارید. پشت آن را نیز یک تکه مقوا سفید دایره ای شکل بچسبانید و به عنوان چشم عروسکی استفاده کنید.

ساختن عروسک با کاموا برای کودکان

۴. حال برای جذاب تر شدن این عروسک جوجه می توانید آن را داخل تخم مرغ های شکسته رنگ آمیزی شده بگذارید و از ساخت این مدل کاردستی جوجه که به عنوان عروسک نیز می توان استفاده کرد لذت ببرید.

درست کردن انواع عروسک با کاموا

انواع مدل عروسک های کاموایی جدید و شیک

با نحوه ساخت عروسک های کاموایی در منزل آشنا شدید حال می توانید با کمک روشی که ارائه داده شد و با استفاده از خلاقیت و ابتکار انواع مدل های عروسک کاموایی را تهیه کنید. در ادامه این مطلب تصاویری از انواع مدل های شیک و بانمک عروسک های کاموایی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

آموزش مرحله به مرحله ساخت عروسک با کاموا

مدل عروسک کاموایی شیک

مدل زیبا و جدید عروسک کاموایی

ساخت عروسک با کاموا

مدل جدید و شیک عروسک کاموایی   مدل شیک و جدید عروسک کاموایی                    عروسک کاموایی زیبا و جدید

مدل زیبا و شیک عروسک کاموایی

ساخت عروسک با کمک کاموا

طریقه ساختن عروسک با کاموا

عروسک های کاموایی را برای بازی کودکان در منزل بسازید همچنین از این عروسک ها می توانید برای تزیین اتاق کودک نیز استفاده کنید. در این مطلب با روش ساخت عروسک با کاموا و انواع مدل های شیک عروسک کاموایی آشنا شدید شما می توانید با ایده گرفتن از این مدل ها عروسک های زیبایی را در منزل بسازید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش ساختن عروسک های مختلف به بخش عروسک سازی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *