دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی همدان و نقاط گردشگری و تفریحی جذاب این استان زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

همدان از استان های زیبا و تماشایی در غرب ایران است این استان زیبا در ایران دارای جاذبه های تاریخی ارزشمندی است. از شناخته شده ترین مکان های همدان می توان به غار تاریخی و طبیعی علیصدر اشاره کرد.

وجود جاذبه های متنوع تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در همدان موجب شده است تا هر ساله گردشگران زیادی به این مناطق جذب شوند. این استان به دلیل پیشینه تاریخی با اهمیت و قوی خود در گذشته به شهر هگمتانه شهرت داشته است و پایتخت تاریخی ایران بوده است. نهاوند، ملایر و تویسرکان از جاذبه ها و مناطق دیدنی همدان است که از بزرگترین شهرهای آن است.

         چشم اندازی از همدان

آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی همدان

در زمان مادها همدان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و به همین دلیلی امروزه از شهرهای تاریخی و باستانی ایران است که آثار مهمی از آن دوران بر جای مانده است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی همدان

دهکده تفریحی گردشگری گنج نامه:

این مجموعه تفریحی توریستی در همدان که در کوه های الوند قرار گرفته است از جاذبه ها و مکان های دیدنی همدان است که در آن سنگ نوشته های متعدد و ارزشمندی وجود دارد. وجود آبشار، پیست اسکی، تله کابین و دیگر امکانات بر جذابیت این منطقه برای گردشگران افزوده است.

 مکان های دیدنی و خاص همدان

آرامگاه ابوعلی سینا:

از جاذبه های فرهنگی که در همدان شناخته شده است می توان به آرامگاه ابوعلی سینا، یکی از دانشمندان بزرگ ایرانی است. معماری این آرامگاه و وجود تفرجگاه های اطراف آن موجب شده است تا گردشگران از سفر به همدان و بازدید از این آرامگاه لذت ببرند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

 مکان های تفریحی همدان

دشت میشان:

در دامنه کوه های الوند این دشت تماشایی و سر سبز وجود دارد که که یکی از جاذبه های طبیعت گردی در همدان است. این منطقه برای یک روز تفریحی و کوه پیمایی بسیار مناسب است وجود باغ ها و مناظر زیبایی از طبیعت بی نظیر در این منطقه بر جذابیت آن افزوده است.

 مکان های دیدنی استان همدان

غار علیصدر:

غار علیصدر یکی از مکان های دیدنی همدان است که به عنوان بلندترین و طولانی ترین غار شناخته شده است وجود ترکیبات آهکی موجود در سنگ های غار اهمیت بیشتری به آن بخشیده است.

 مکان های دیدنی در همدان

دریاچه و سد اکباتان:

این سد در فاصله ۱۱ کیلومتری از شهر همدان قرار دارد و به دلیل وجود آب فراوان برای گردشگران بسیار جذاب است. هر چند در سفر به این منطقه از همدان باید بیشتر مراقب باشید و از امکانات تفریحی به درستی استفاده کنید.

 مکان های زیبای همدان

موزه تاریخ طبیعی:

این موزه توسط جعفر محمد علیزاده احداث شده است که با تلاش های فراوان خود این مجموعه را گردآوری کرده است و در این زمینه از دانشجویان دیگری نیز کمک گرفته شده است. وجود گونه های مختلف حیوانات، گیاهان و سرمایه های طبیعی این نمونه ها را ارزشمند کرده است.

موزه استان همدان

برج قربان:

یکی از آثار تاریخی مهمی که از قرن ۸ در همدان بر جای مانده است برج قربان است که محل دفن حسن بن عطار حافظ است که از امرای دوران سلجوقی بوده است.

 مکان های ویزه گردشگری همدان

بازار سنتی:

بازارهای سنتی هر شهر نشان دهنده مجموعه کوچکی از آداب و روسوم و فرهنگ یک شهر است به همین دلیل است که بیشتر گردشگران دوست دارند تا در کنار سایر جاذبه های توریستی در شهر همدان به بازارچه های سنتی در این شهر بروند و از غرفه های مختلف آن دیدن کنند.

مناطق دیدنی همدان

سراب گیان:

از جاذبه های دیدنی همدان که دارای اهمیت توریستی هستند می توان به این سراب اشاره کرد که جذابیت طبیعی برای گردشگران دارد. در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر زیبای نهاوند می توانید این سراب را تماشا کنید که با وجود درختان چند هزار ساله به بهشتی گمشده بدیل گشته است.

دیدنی های همدان

آرامگاه حیقوق نبی:

این آرامگاه در شهرستان تویسرکان قرار دارد و از آثار باستانی قدیمی در این منطقه است قدمت تاریخی این بنا به دوران سلجوقیان باز می گردد. معماری این آرامگاه هشت ضلعی و مخروطی مانند است که در ساخت آن نیز از آجر استفاده شده است.

دیدنی های همدان

آرامگاه بابا طاهر عریان:

از جاذبه های فرهنگی و مکان های دیدنی همدان معماری زیبای آرامگاه بابا عطار شناخته شده است که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و این آرامگاه متعلق به شاعر بزرگ ایرانی است.

دیدنی تاریخی استان همدان

حمام تاریخی قلعه:

این حمام یک حمام سنتی است و در یکی از محله ها قدیمی همدان ساخته شده است حمام سرد و گرم از دو بخش اصلی این حمام است که متعلق به دوران قاجار بوده است.

 مکان های دیدنی همدان و مناطق معروف

امامزاده حسین:

در ابتدای خیابان شهدا این آرامگاه قرار دارد که معماری آن بر اساس معماری حرم های مطهر صورت گرفته است در بخش هایی از این امامزاده حجره هایی وجود دارد همچنین ضریح چوبی نیز از دیگر جذابیت های دوست داشتنی در این حرم است.

بناهای تاریخی و دیدنی همدان

گنبد علویان:

معماری این بنا که بر اساس معماری دوران اسلامی است این بنای تاریخی را به یکی از مناطق دیدنی همدان تبدیل کرده است. چهار باغ علویان نیز در نزدیکی این بنا قرار دارد معماری و گچ بری این بنا است که آن را ارزشمند و جالب توجه کرده است.

 مکان های دیدنی و توریستی همدان

تپه هگمتانه:

این جاذبه از جاذبه های باستانی در همدان است که به دوران یونان باستان و آتن باز می گردد دیوارهایی که در این منطقه دیده می شوند در بررسی های مختلفی مورد کاوشگری قرار گرفته اند و متوجه شده اند که این بناها کاخ بوده است.

 هگمتانه همدان

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید مکان های گردشگری همدان دارای تنوع بسیاری برای مسافران است و وجود تلفیقی از جاذبه های تاریخی و طبیعی بر شهرت این استان و شهرهای آن افزوده است. همچنین اگر قصد دارید از در سفر به این استان از خانه معلم ها برای اسکان بهره ببرید می توانید در لینک رو به رو به آدرس و مشخصات خانه های معلم های همدان آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *