دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مرنگ سوئیسی با دستور تهیه آسان و سریع

  • زهرا خانزاده
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از مطالب آشپزی آرگا، طرز تهیه مرنگ سوئیسی را برای علاقمندان به پخت و تزیین مدل های مختلف شیرینی و کیک ارائه می نماییم، امیدوارم از تهیه آن لذت ببرید.

مرنگ سوئیسی از جمله شیرینی ساده خوشمزه با طرز تهیه سریع و آسان است، از مرنگ برای تزیین کیک ها و نان ها همانند کیک شکلاتی، مافین ها، کیک اسفنجی و … استفاده می شود و طعم و شکل خاصی به آن ها می دهد، از این رو در ادامه می توانید، با طریقه ساخت مرنگ سوئیسی آشنا شوید.

آموزش تهیه مرنگ سوئیسی

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه مرنگ سوئیسی عبارت است از:

  • سفیده تخم مرغ/ ۲ عدد
  • شکر/ ۱۷۵ گرم
  • وانیل/ یک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه مرنگ سوئیسی

ابتدا سفیده های تخم مرغ را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید و با همزن آن را به هم بزنید، تا زمانی که کاملا کف کند و سفید گردد.

در ادامه باید با استفاده از یک قاشق در یک جهت سفیده را به آرامی هم بزنید و در همان حال کم کم شکر را به آن بیافزاید (بهتر است هر بار، یک قاشق شکر به سفیده اضافه کنید) و به خوبی به هم بزنید تا مخلوطی براق حاصل آید.

در مرحله بعدی طرز تهیه مرنگ سوئیسی باید، وانیل را به آن اضافه نمایید و دوباره مواد را به طور کامل در یک جهت به هم بزنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حال داخل سینی فر را با استفاده از کاغذ مخصوص شیرینی پزی بپوشانید، بعد برای باعث ثابت ماندن کاغذ درون سینی، در چهار گوشه آن با قاشق مقداری از مایع آماده شده را بریزید، سپس مابقی مایع را به ۶ قسمت(توده) تقسیم کنید و با فاصله داخل سینی فر بگذارید. (همچنین می توانید مایع را درون قیف قنادی بریزید و بعد مواد را به مقدار هم اندازه و با فاصله داخل سینی بریزید).

مواد لازم برای تهیه مرنگ سوئیسی

در مرحله آخر، سینی را درون فر، که از ابتدای کار با حرارت ۱۴۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید، قرار دهید تا بپزد. مدت زمان لازم برای پخت مرنگ سوئیسی در صورتی که می خواهید مغز مرنگ نرم باشد ۷۵ دقیقه است، که بعد از خارج کردن آن از داخل فر، باید کاغذ مخصوص شیرینی پزی را از آن ها جدا نمایید و برای خنک شدن، مرنگ ها را روی قفسه توری بچینید. اما چنانچه تمایل به مغز پخت شدن آن دارید، باید برای پخت کامل آن ۹۰ دقیقه صبر کنید، تا بپزد. سپس فر را خاموش نمایید و اجازه دهید تا به مدت ۴ ساعت درون فر باقی بماند و نهایتا آن را روی قفسه توری بگذارید تا کاملا خنک شود.

طرز تهیه مرنگ سوئیسی

دستور پخت مرنگ شکلاتی خوشمزه

در اینجا روش تهیه مرنگ شکلاتی را آموزش می دهیم، حال در صورتی که علاقمند به یادگیری این دستور تهیه از شیرینی مرنگ با ظاهر زیبا و طعم خوشمزه هستید، می توانید  در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

مواد لازم

  • سفیده تخم مرغ/ ۳ عدد
  • شکر/ ۱۵۰ گرم
  • عصاره وانیل/ یک قاشق غذا خوری
  • سرکه سفید/ نصف قاشق چای خوری
  • شکلات تلخ/ ۱۵۰ گرم (۷۵ درصد ذوب شده)

دستور تهیه مرنگ سوئیسی

روش تهیه مرنگ شکلاتی

قبل از شروع مراحل زیر در ابتدا فر را بر روی دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد (۲۱۲ درجه فارنهایت) روشن کنید تا گرم شود و در کف سینی فر نیز یک کاغذ روغنی قرار دهید.

حال شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید و زرده های تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید، سپس سفیده ها را به طور کامل هم بزنید به طوری که منسجم شده و از ظرف به بیرون نریزد.

در مرحله بعدی، شکر را به تدریج و کم کم به سفیده اضافه کرده و با درجه بالای همزن بزنید، بعد از ترکیب شکر با سفیده ها، نوبت افزودن عصاره وانیل و سرکه می باشد و باید مواد را دوباره خوب هم بزنید، مخلوط حاصل باید منسجم و یکدست شود به طوری که با برعکس کردن ظرف نریزد.

اکنون شکلات ذوب شده را به سفیده ها بیفزایید و سپس با استفاده از قاشق و فقط در حدی که مواد باهم مخلوط شوند، هم بزنید، ترکیب حاصل باید به خوبی رنگ سفید و قهوه ای در آن مشخص باشد و یکدست نباشد.

در مرحله آخر طرز تهیه مرنگ سوئیسی شکلاتی، مخلوط شیرینی مرنگ را با قاشق بردارید و به اندازه ۶ عدد مرنگ بر روی کاغذ روغنی داخل فر با فاصله بچینید، سپس سینی را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه دهید حدود یک ساعت بپزد، هنگامی که مرنگ ها به راحتی از کاغذ روغنی جدا شده و نچسبیده باشند، شیرینی شما آماده شده و می توانید بعد از چیدن در بشقاب مورد نظر و  تزیین اطراف آن با توت فرنگی، نوش جان کنید.

روش تهیه مرنگ سوئیسی

از این که با طریقه درست کردن مرنگ سوئیسی همراه شدید، کمال تشکر را از شما عزیزان داریم. همچنین پیشنهاد می کنیم، برای مشاهده دستور پخت انواع شیرینی و کیک به بخش آموزش آشپزی آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *