دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش چرم دوزی با سه روش متفاوت برای دوخت کیف چرم

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب آموزش چرم دوزی برای دوخت کیف چرم با سه روش مختلف را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید مهارت لازم را در زمینه دوختن کیف چرم بدست آورید.

چرم دوزی از انواع هنرهای ساده و کاربردی است و شما می توانید با کمی تمرین و تکرار مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید و انواع کیف های دستی و کیف پول و کیف روشانه ای با طرح و رنگ های متنوع را برای خود بدوزید. توجه داشته باشید که برای بدست آوردن مهارت لازم در زمینه چرم دوزی بهتر است از مطالب مربوط به آموزش چرم دوزی استفاده نمایید.

آموزش چرم دوزی و مراحل آن

برای دوخت کیف چرم از چرخ و سوزن مخصوص چرم دوزی استفاده می شود که هر کدام از این مدل های کیف چرم زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند. در مطالب قبلی الگوی کیف چرم، آموزش دوخت کیف نمدی و آموزش دوخت کیف پارچه ای را مشاهده کردید در ادامه این مطلب آموزش چرم دوزی برای دوختن کیف چرم دستی و کیف چرم روشانه ای را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مدل کیف چرمی

نحوه دوخت کیف چرم با چرخ

دوخت کیف های چرم با کمک چرخ یکی از ساده ترین و متداول ترین روش ها برای دوختن این مدل کیف ها است و برای دوخت کیف چرمی که در ادامه این مطلب مشاهده می کنید نیازی به الگو و مهارت خاصی نخواهید داشت.

مدل کیف چرمی

وسایل لازم برای دوخت کیف چرم

  • چرم
  • زیپ
  • قیچی
  • خط کش
  • چسب چرم
  • کاتر

وسایل لازم برای دوخت کیف چرم

مراحل دوخت کیف چرم

۱. اندازه این مدل کیف به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و می توانید این مدل کیف چرم را در هر اندازه ای که تمایل دارید بدوزید.
۲. برای دوخت کیف چرم می توانید دو دایره را به صورت هم سایز به کمک بشقاب یا کاسه و یا با کمک پرگار و مداد روی چرم رسم نمایید و برش بزنید.

  •  آرون گروپس

برش زدن الگو
۳. روی یکی از دایره ها جای زیپ را به کمک کاتر ایجاد کنید توجه داشته باشید که جای زیپ را باید به فاصله دو سانت از لبه دایره ایجاد نمایید و ارتفاع آن نیز باید یک سانت باشد همچنین این زیپ به عنوان درب کیف استفاده می شود بنابراین باید در بالای کیف قرار بگیرد.

در آوردن جای زیپ روی چرم
۴. در این مرحله از مراحل چرم دوزی، باید کمی ظرافت به خرج دهید و دور تا دور شکاف زیپ را به کمک چسب به چرم بچسبانید توجه داشته باشید که چسب کمک می کند تا در زمان دوخت زیپ در جای خودش ثابت بماند و جا به جا نشود.

نحوه دوختن کیف چرم دستی
۵. دور تا دور زیپ را به کمک چرخ خیاطی بدوزید.

دوخت زیپ روی کیف چرم
۶. دور تا دور کیف را چسب بزنید سپس دو لایه دایره ای برش زده شده را روی یکدیگر بچسبانید.

زدن چسب به دور تا دور کیف چرم
۷. دور تا دور کیف را چرخ کنید.

آموزش چرم دوزی برای دوخت کیف چرم با چرخ
۸. برای دوخت دسته کیف می توانید بند چرمی را به زیپ کیف متصل نمایید.

کیف چرم
۹. توجه داشته باشید که این کیف را می توانید به راحتی در منزل بدوزید و در مهمانی ها و مجالس از آن استفاده نمایید.

کیف چرم گرد

نحوه دوخت کیف چرم دست دوز

کیف چرم دست دوز از انواع مدل کیف های پرطرفدار در بین خانم ها و دختران جوان است و قیمت این مدل کیف ها نسبتا گران است بنابراین بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها این مدل کیف را خودتان در منزل بدوزید.

مدل کیف چرم دست دوز

مراحل دوخت کیف چرم

۱. از الگوی زیر پرینت بگیرید توجه داشته باشید که اندازه ها به سانتی متر می باشند.

الگوی کیف چرم

۲. الگو را در قسمت پشت چرم کپی کنید و با کمک خودکار ژله ای دور تا دور الگو را بکشید و بعد از انتقال دادن الگو روی چرم به کمک قیچی یا کاتر چرم را ببرید.
۳. بعد از اینکه الگو کیف را از روی چرم در آورید ابتدا دور تا دور کار را سنباده بکشید و سپس آن را سوراخ کنید. توجه داشته باشید که فاصله سوراخ ها باید از لبه کار نیم سانت باشد و فاصله هر سوراخ تا سوراخ بعدی نیز باید به اندازه نیم سانت در نظر گرفته شود. اگر تمایل دارید این کیف را با نخ تریشه بدوزید باید فاصله ها را یک سانت در نظر بگیرید.

برش زدن چرم به کمک الگو
۴. در این مرحله از چرم دوزی تریشه را از درون سوزن مخصوص رد نمایید.

آموزش دوختن کیف چرم
۵. بعد از سمباده زنی دیواره کیف با کمک برش های نیم سانتی لبه های دیواره را چرت بزنید تا بتوانید به راحتی به تکه پشت و جلوی آن را وصل کنید.

آموزش چرم دوزی برای دوخت کیف چرم
۶. دیواره کیف را ابتدا به تکه جلویی کیف بدوزید.

چرم دوزی
۷. این مدل روش دوخت را ادامه دهید و توجه داشته باشید که تریشه ها پیچ نخورند.

آموزش مرحله به مرحله دوختن کیف چرم آموزش دوخت کیف چرم با دو روش مختلف
۸. دوخت پشت کار را به صورت زیر انجام دهید و محکم کاری را در دوخت این مدل کیف چرم فراموش نکنید.

آموزش دوختن کیف چرم چرم دوزی
۹. در این مرحله از دوخت کیف چرم، لبه جلویی کیف را برگردانید و با زدن یک کوک آن را محکم نمایید.

دوخت کیف چرم دست دوز
۱۰. قسمت پشت کیف را به همین صورت بدوزید.

چرم دوزی
۱۱. در این مرحله دوخت تکه نگهدارنده کیف که بیشتر دارای جنبه تزیینی است را انجام دهید.

مدل کیف چرم دست دوز
۱۲. دوخت بندهای کیف را هم به صورت زیر انجام دهید.

دوختن کیف چرم مدل کیف چرم دست دوز

آموزش کیف چرم دست دوز برای لب تاپ

این مدل کیف را می توان خیلی ساده و سریع درست کرد و به عنوان کیف لپ تاپ مورد استفاده قرار داد، البته استفاده از آن به عنوان کیف دستی معمولی نیز کاربرد دارد.

آموزش کیف دوزی

وسایل لازم برای دوخت کیف چرمی لپ تاپ

  • چرم طبیعی یا مصنوعی با ضخامت متوسط
  • قیچی
  • سوزن چرم دوزی
  • صابون خیاطی
  • نخ موم زده
  • الگوی کیف چرم

مراحل دوخت کیف چرمی لپ تاپ

برای دوختن این مدل کیف چرم دست دوز، در ابتدا لازم است الگوی آن را رسم کنید، همانطور که ملاحظه می کنید، الگوی این کیف بسیار ساده است و با کمی دقت می توانید به راحتی آن را رسم کنید.

نحوه چرم دوزی کیف

حال برای دوخت کیف چرم دو قطعه چرم در ابعاد ۴۰ × ۴۰ را برش زده و الگوی شماره یک را که بر روی مقوا یا کاغذ پیاده کرده اید، روی چرم قرار دهید، اکنون بخش هایی که در تصویر به رنگ خاکستری هستند را برش زده واز روی چرم خارج کنید.

در این مرحله آموزش چرم دوزی کیف لپ تاپ، قسمت های برش زده شده را با دوخت بخیه، دور دوزی کنید تا به این شکل نمای کار شما زیباتر شود، البته برای این منظور می توانید از چرخ خیاطی نیز استفاده کنید، اما در صورتی که به هر دلیل تمایلی به دوخت با چرخ خیاطی ندارید، می توانید با دست این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که در حین دوخت این قسمتهای کیف از هر طرف، حدود نیم سانت اضافه بگذارید و سپس دوخت بزنید.

در مرحله بعدی، زمانی که دوخت رودوزی بالای کیف و دسته به اتمام رسید، از قسمت برعکس کیف، دوخت دولایه چرم را شوع کنید تا بدنه کیف شما درست شود، اکنون نخ های اضافه را قیچی کنید و کیف را به سمت رو برگردانید.

روش چرم دوزی

در این مطلب آموزش چرم دوزی برای دوخت کیف چرم را مشاهده کردید توجه داشته باشید که اگر در زمینه چرم دوزی مهارت دارید می توانید این مدل کیف ها را به راحتی در منزل و با صرف هزینه ای کم بدوزید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *