دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مشخصات کامل سنسور دوربین سونی IMX607 افشا شد

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

همزمان با معرفی هواوی پی ۲۰ پرو، دوربین به یکی از عناصر مهم موبایل تبدیل شد. چون این گوشی دارای سه دوربین بود. لطفاً با ادامه مطلب همراه ما باشید. 

سنسور دوربین و نحوه چینش آن برای گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۹ اهمیت زیادی دارد. گوشی های هواوی نیز از جمله موبایل هایی هستند که بر روی تعداد دوربین، چینش و سنسور به کار رفته در آن متمرکز می شوند. 
گوشی ۳۰ پرو هواوی احتمالاً نخستین موبایلی است که با سنسور دوربین سونی IMX607 عرضه می گردد. این حسگر دارای ابعاد ۱/۱.۹ اینچی است و قابلیت به کار بردن در تبلت، کامپیوتر و موبایل را دارد.
حسگر مربوطه وضوح تصویری برابر با ۳۸ مگاپیکسل دارد. از نظر وضعیت عملکرد شبیه به سنسور IMX600 به کار رفته در دوربین اصلی پی ۲۰ پرو می باشد اما تغییراتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

در این سنسور از فناوری Dual Bayer استفاده شده و به چینش کدگذاری HDR سفید مجهز شده است. نظمی از پیکسل های سفید مازاد همراه با سه رنگ آبی، سبز و قرمز به کار می رود. سنسور دوربین سونی IMX607

حسگر سونی IMX600 در دو گوشی میت ۲۰ پرو و هوای پی ۲۰ پرو به کار برده شده و برای عکس برداری با نوردهی کوتاه مدت از دو رنگ و برای نوردهی طولانی از دو رنگ پیکسل استفاده می کند. این مشخصات هر دو با هم مخلوط می گردند. این موضوع تاثیر مستقیمی بر محدوده دینامیکی تصویر دارد.

پیکسل های سفید مازاد، امکان ثبت نور بیشتر را فراهم می نمایند. در این صورت بدون حسگر سیاه و سفید وضوح اتفاق می افتد. این موضوع عکس گرفتن در شب را بهبود می بخشد.

از دیگر ویژگی های این سنسورها باید به کاهش نویز پیشرفته، سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز پیکسل های ۴ گانه، پشتیبانی از سه حالت ISO با رقوم ۵۰، ۵۰۰ و ۵۰۰۰ و نسبت سیگنال به نویز بالا اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *