دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط مهاجرت به مالزی برای ایرانیان چگونه است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

مهاجرانی که قصد مهاجرت به مالز یرا دارند به دلایل مختلفی به این کشور مهاجرت می کنند که بر اساس نوع مهاجرت باید برای دریافت ویزاهای مختلف اقدام کنند. در اینجا با روش های مختلفی برای دریافت ویزای این کشور آشنا می شوید.

برای مهاجرت به هر کشوری شرایطی لازم است که می توان از طریق آن اقدام به مهاجرت کرد در مالزی بیشتر مهاجرت ها از نوع شغلی یا تحصیلی می باشد و افرادی که به قصد پیشرفت کاری به این کشور مهاجرت می کنند به شکل های مختلفی اقدام به این کار می کنند. مهاجرت به مالزی از نوع کاری به دو شکل کارآفرینی یا همکاری با کارفرمای مالزی قابل انجام است.

نحوه مهاجرت به مالزی

روش ها و مراحل مهاجرت به مالزی

ویزا انواع مختلفی دارد که یکی از ساده ترین ویزاها ویزای توریستی است که شما با وارد شدن به خاک مالزی می توانید به مدت ۱۵ روز ویزای توریستی داشته باشید. اما برای دریافت سایر ویزاها باید مراحلی را طی کنید.

مهاجرت کاری:

اگر قصد مهاجرت به مالزی از نوع کاری را دارید باید در ابتدا مقررات و قوانین این نوع مهاجرت را بدانید ساعت کاری در کشور مالزی حداکثر ۸ ساعت است و انجمن کارفرمایان مالزی به همراه چند سازمان و انجمن دیگر به کارهای مربوط به این امور رسیدگی می کند.

همانطور که در قسمت بالا اشاره کریم برای مهاجرت کرده به این کشور و دریافت ویزای کاری باید به دو شکل اقدام کرد. از طریق سرمایه گذاری در شرکت ها، کارآفرینی و یا از طریق همکاری با کارفرمای مالزی می توان این کار را انجام داد.

ویزای مرتبط که توسط کارفرما برای فرد مهاجر ارسال می شود نوعی نامه درخواست همکاری است که شامل متن نامه درخواست همکاری، ضمانت بانکی، گواهی سلامت، فرم شرایط کاری و … است

هزینه انجام این کار و دریافت ویزای صادر شده در یک سال برابر با ۱۳۰۰ رینگیت است که برای بخش های مختلف تولیدی و خدماتی می باشد.

  •  آرون گروپس

مهاجرت کردن به کشور مالزی

مهاجرت تحصیلی:

در این کشور می توانید در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام به ادامه تحصیل کنید جالب است بدانید که افرادی که از طریق ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت به مالزی می کنند نباید در طول دوره تحصیل کار کنند و حق کار کردن ندارند.

دانشجو تنها در صورتی می تواند مشغول به کار باشد که از طرف موسسه آموزش خود اجازه پرداختن به کارهای پاره وقت را داشته باشد. هزینه دریافت این نوع ویزا ۲۰۰ دلار است که جدای از مخارج تحصیلی و زندگی در نظر گرفته می شود.

ویزای اجتماعی:

این نوع ویزا با مهلت ۶ ماهه که به شکل دعوتنامه از سوی فرد مازی و یا شرکتی در مالزی برای فرد مهاجر ارسال می شود و از این طریق می تواند اقدام به مهاجرت کند. بر اساس این ویزا، شما از اعتبار کمی برای ماندن در خاک مالزی برخوردار هستید همچنین اجازه خارج شدن از این کشور را ندارید.

همانطور که می دانید دریافت ویزای کاری در کشورهای مختلف نیاز به تخصص و مهارت خاص دارد یعنی فرد مهاجر در صورت داشتن مهارت و تخصص در زمینه ای خاص می توانید از این طریق اقدام به مهاجرت کند اما در صورتی که فرد توانایی و تخصص خاصی نداشته باشد در این صورت چگونه باید اقدام کند.

برای افرادی که می خواهند بدون تخصص مهاجرت کنند باید از ویزای کارگری استفاده کرد این نوع ویزا دارای اعتبار یک ساله است و برای بخش های خدماتی، صادرات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. مهاجرت به مالزی از طریق ویزای کارگری شامل مشاغلی است که دارای جایگاه اجتماعی ویژه ای نیستند و از کارهای پاره وقت از آن یاد می شود.

مهاجرت تحصیلی به مالزی

ویزای ازدواج:

از دیگر روش های اقامت دائمی در این کشور ازدواج است، آن هم با یک تبعه این کشور می باشد. با افراد متقاضی این ویزا با پیروی از قوانین ازدواج مالزی و طی کردن چند مراحل ساده می توانند اقدام به ازدواج کنند و به این شکل تابعیت این کشور را دریافت نمایند. بعد از ازدواج با تبعه مالزیایی و ثبت رسمی آن در این کشور، با زندگی مشترک ۱۰ ساله در این کشور فرد می تواند درخواست خود را برای تابعیت مالزی ارائه کند، البته چون تابعیت مضاعف در این کشور مورد پذیرش نمی باشد، بنابراین تابعیت قبلی از فرد سلب می گردد و فرد می تواند جهت تابعیت مالزی اقدام نماید.

چنانچه تبعه این کشور برای همسر خارجی خود از سفارت این کشور قصد درخواست اقامت داشته باشد نیاز به مدارکی دارد که این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • داشتن مدارک هویتی شناسایی، پاسپورت و عکس
  • حداقل سن فرد ۲۱ سال
  • تست پزشکی و داشتن تاییدیه سلامتی پزشکی
  • عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری
  • اثبات اصل بودن مدارک
  • ارائه مدارک دال بر فراهم کردن هزینه زندگی مشترک به مقدار حداقل ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ رینگ در هر ماه
  • قرم تقاضا جهت اخذ ویزا

بعد از اخذ ویزا و سفر به مالزی زوج باید به وزارت امور خارجه مالزی مراجعه نمایند و مدارک و مستندات درخواست اقامت خود را به آن ها ارائه دهند تا پس از گذشت ۱۰ سال زندگی مشترک بتوانند تابعیت این کشور را درخواست نمایند.

پناهندگی مالزی

افرادی که به دنبال پناهندگی در این کشور می باشند باید بیش از اقدام برای اخذ ویزا شرایط را به خوبی بسنجند و شرایط زندگی در این کشور را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهند. لازم است بدانید که پناهندگی در این کشور مساله ساده ای نیست و افراد باید مدت زمان طولانی با شرایط طاقت فرسا و سختی را در این کشور سپری کنند. این مدت ممکن است چهار ماه تا چندین سال طول بکشد. مهاجرت کردن به این کشور از طریق UN به طور کلی با شرایط ویژه ای همراه می باشد.

در پایان برای اطلاع از شرایط لازم برای مهاجرت به صربستان و مهاجرت به بلغارستان می توانید از این لینک ها دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *