دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین مکان های دیدنی لواسان و جاذبه های طبیعی بسیار زیبای آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

لواسان یکی از مناطق در حومه تهران است که با آب و هوای مطبوع خود محلی مناسب برای تفریحات مردم این مناطق است. مکان های دیدنی لواسان شامل چشم اندازهای طبیعی و تاریخی ارزشمند است که مسافران از آن استقبال می کنند.

با وارد شدن به لواسان شما می توانید نمایی از طبیعت شمال را در این منطقه مشاهده کنید ای منطقه دست نخورده و بکر در اطراف تهران واقع شده است که بیشتر همشهریان تهرانی برای دور شدن از آب و هوای آلوده تهران و لذت بردن از طبیعت در روزهای تعطیل به این منطقه سفر می کنند و از مکان های دیدنی لواسان با جاذبه های طبیعی و تاریخی آن دیدن می کنند.     دیدنی های خاص لواسان

مکان های دیدنی لواسان:

در لواسان جاذبه های مختلف و متنوعی وجود دارد که موجب می شود گردشگران با سلیقه های مختلف به این منطقه دیدنی سفر کنند و تا کنون از مکان های دیدنی شناخته شده در اطراف محسوب می شود که از داخل و خارج گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

جاذبه های بی نظیر لواسان

آبشار ناران:

از معروف ترین دیدنی هایی که می توانید در لواسان مشاهده کنید این آبشار بزرگ و تماشایی است این آبشار که در تمام فصول سال در این منطقه آب دارد زیبایی های لواسان را دو چندان کرده است. ارتفاع عظیم این آبشار ۱۵ متر است و حجم زیاد آب آن طبیعیت را سیراب می کند.

دیدنی های لواسان

روستای کند علیا:

روستاها همیشه از جاذبه های بکر و دوست داشتنی برای گردشگران هستند روستای کند علیا نیز که از نقاط دیدنی لواسان است دارای زیبایی خاص خود است که گردشگران را به این سمت می کشاند. شکل معماری خانه های روستایی و چشم اندازهای طبیعی روستا از قابلیت های گردشگری این روستا محسوب می شوند.

 

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مناطق توریستی لواسان

غار هملون:

این غار که هم به لحاظ طبیعی و هم به لحاظ تاریخی دارای اهمیت است که خود از دو مجموعه غار طویل تشکیل شده است سنگ های موجود در این غار و دالان های موجود در آن توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

جاذبه ها و مکان های دیدنی لواسان

حمام راحت آباد:

این حمام در دوران صفویه و قاجار ساخته شده است و در حال حاضر بخش عظیمی از آن تخریب شده است و خرابه های آن بر جای مانده اما با این وجود نیز برای گردشگران جالب و دیدنی است و معماری کلی در نمای داخلی و بیرونی نشان دهنده سبک معماری های قدیم است.

مکان های معروف لواسان

آبشار برگ جهان:

این آبشار از دیگر مکان های دیدنی لواستان است که در روستای زیبا و سر یبز برگ جهان واقع شده است و با سرازیر شدن از کوه های قلعه سر سیاه طبعیت گردان را شیفته خود کرده است.

جاذبه های لواسان

گردنه قوچک:

این گردنه که از فراز آن می توانید نمایی کوچک از تهران بزرگ را مشاهده کنمید مقصد دیگر گردشگران و طبیعت گردان است که با مشاهده طبیعت اطراف این منطقه از زیبایی های نهایت لذت را می برند.

مناطق توریستی لواسان

روستای افجه تهران :

این روستا در پنج کیلومتری شهرستان لواسان و در کنار دشت های هویج و گرچالو قله ساکا می باشد، وجود دشت هویج در روستای افجه آنجا را به یک مکان زیبا و مجبوب برای گردشگران تبدیل کرده است .

سقاخانه، حمام قدیمی و آبشار و رودخانه معروف افجه نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا می باشند.

مکانهای دیدنی لواسان

قلعه امامه (قلعه مازیار) :

امامه جزو روستا های بزرگ دهستان رودبار قصران در شهرستان شمیران واقع در استان تهران می باشد، قلعه ای که در این روستا وجود دارد از دیدنی های زیبای اطراف تهران است و در واقع از جمله آثار تاریخی بوده که دارای قدمت طولانی می باشد.

امامه در ۵ کیلومتری مشرق راه اصلی تهران به شمشک و نرسیده به فشم بوده که دارای دو آبادی در کنار یکدیگر می باشد و به امامه بالا و امامه پایین شناخته می شوند.

جالب است بدانید که به دلیل شرایط سخت زندگی در این روستا، در قدیم تبعیدگاه عده ای مبارزان مازندرانی و گرجستانی بوده است؛ روستای امامه بسیار مرتفع، کوهستانی و سردسیر می باشد که در دامنه جنوبی البرز مرکزی است، آب این منطقه از رودهای محلی، قنات و چشمه تامین می شود.

مناطق دیدنی لواسان

قدمت قلعه امامیه مربوط به دوره زیاریان است و روستای آن از مکانهای دیدنی استان تهران در شهر شمیرانات، بخش لواسانات می باشد که به عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، در این قلعه می توانید برج و بارو، بقایای اتاق ها، حصار دفاعی، غار، قنات یا آب انبار، ارگ و حاکم نشین را مشاهده نمایید.

تپه­ حصارک لواسان :

این تپه در محله گلندوک لواسان واقع می باشد و در سال ۱۳۶۱ به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است. قدمت تپه حصارک مربوط به دوران بعد از اسلام می باشد، وجود قلعه ای در این تپه که به منظور حفاظت از شهر جاج بنا شده است، موجب شده تا به نام تپه جاج نیز معروف باشد.

مکان های دیدنی لواسان زیبا

مکان های توریستی که در لواسان وجود دارد دارای جاذبه های مختلف گردشگری است رودخانه جاجرود، تکیه سرده برگ جهان، غار خمیره و … از دیگر جاذبه های واقع در لواسان و مکان های دیدنی حومه تهران هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *