دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خواص دمنوش گل محمدی و مزیت های استفاده از این دمنوش برای افراد مختلف

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

گل محمدی از تیره گل های سرخ محسوب می شود. اصالت این گل ها به کشور چین بر می گردد. بیش از ۳۰۰۰ نوع گل سرخ شناسایی شده که از میان آن ها گل محمدی اصالت ایرانی دارد و با حمله اسکندر مقدونی به ایران به سایر نقاط جهان برده شده است. در این مقاله با خواص دمنوش گل محمدی همراه ما باشید.

برای شناخت خواص دمنوش گل محمدی بهتر است ابتدا با گل محمدی آشنا شوید. این گل در اروپای غربی بین جنگ هی صلیبی(۱۲۵۴-۱۲۷۶) ظهور پیدا کرد. Robert de Bire این گل را از شام به اروپا برد. در اروپا این گل را رز دمشقی می نامند. 

فواید و خواص دمنوش گل محمدی

خواص دمنوش گل محمدی باعث توجه زیاد به این گل شده و به دلیل خواص درمانی به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص گل محمدی و دمنوش های آن را می توان در گروه زیر دسته بندی کرد.

  • چای گل محمدی برای درمان درد قاعدگی مفید است و موجب تسکین آن می گردد.
  • ریه ها را تقویت و قوای مقاومتی بدن را افزایش می دهد.
  • غرغره کردن دمنوش گل محمدی موجب بهبود درد گلو می شود.
  • از خواص دمنوش گل محمدی تب بر بودن آن است.
  • دمنوش گل محمدی بوی بد دهان را رفع می کند.
  • چای گل محمدی دستگاه عصبی را تسکین می بخشد.
  • دمنوش گل محمدی منجر به تقویت کلیه، برطرف کردن تپش شدید قلب و ناراحتی های ریه می شود.
  • این گیاه برای رفع نفخ بسیار کاربردی است.
  • دمنوش گل محمدی نشانه های سرماخوردگی، زکام، گرفتگی های برونشی و آنفلونزا را برطرف می سازد.
  • دمنوش گل محمدی دارای خاصیت ضد سرطانی بوده و به شکل آنتی اکسیدان عمل می کند.
  • از این دمنوش برای تسکین سوزش سر معده استفاده می شود.

برطرف کردن دردهای زنانه با گل محمدی

از خواص دمنوش گل محمدی باید به تسکین دردهای قاعدگی اشاره کرد. افرادی که دچار سندرم پیش از قاعدگی هستند، می توانند این چای فوق العاده را به صورت روزانه مصرف می کنند. ضمن اینکه تنظیم قاعدگی را می توان از خواص دمنوش گل محمدی نام برد. این گیاه موجب افزایش میل جنسی می گردد.

گل محمدی

اختلالات تنفسی

دم کرده گل محمدی برای برطرف کردن اختلالات تنفسی ناشی از آنفلونزا و سرماخوردگی بسیار کاربردی است. بهتر است از دمنوش گل محمدی در روزهای زمستان استفاده کنید.

سم زدایی بدن

مصرف مرتب دمنوش گل محمدی موجب پاکسازی بدن از سموم می گردد. این گیاه روی کبد و صفرا اثر می گذارد. یعنی کبد و صفرا را تصفیه می کند. این دمنوش ادرار آور بوده و از این طریق نیز سموم را دفع می کند. ضمن اینکه آب را بدن نگه می دارد. البته برای بهره مندی از خواص دمنوش گل محمدی باید آن را به صورت مرتب تکرار کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

خواص گل محمدی

آنتی اکسیدان و ضدسرطانی

آنتی اکسیدان از عوامل پیشگیری از سرطان به شمار می آید. از این رو پزشکان افراد را به خوردن مواد آنتی اکسیدانی ترغیب می کنند. کاتچین موجود در دمنوش گل محمدی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. وجود آنتی اکسیدان بدن را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت و از بروز سرطان ممانعت می کند. این دارو ضمن جلوگیری از آسیب رسیدن به سلول های سالم منجر به نابودی سلول های سرطانی می شوند.

نقش آرام بخش گل محمدی

دمنوش گل محمدی دارای فواید تسکینی اعصاب است. از این رو از آن به عنوان یک آرام بخش یاد می شود. این دمنوش را می توان در پایان یک روز کاری مصرف کرد. ضمن اینکه انرژی فوق العاده ایی نثار شما می کند. این ویژگی از خواص گلاب نیز می باشد.

خواص دمنوش گل محمدی

تب بردن بودن

گل محمدی دارای خاصیت تب بری است. ضمن اینکه موجب برطرف شدن و پاکسازی ضایعات پوستی می گردد و از التهاب و تورم می کاهد. در صورت عفونی شدن بدن، این دارو می تواند از شدید شدن عفونت پیشگیری کند.

دمنوش گل محمدی و عسل

برای تهیه این دمنوش ۶۰ گرم گلبرگ را در یک قوری آب جوش دم کنید. بعد از صاف کردن دم کرده باید ۱۰۰ گرم عسل به آن بیفزایید. آن گاه مخلوط را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلظت لازم را به دست آورد. این دمنوش برای نگه داری از دندان و برطرف کردن التهابات لثه مفید است. این دارو خلط آور و ضد عفونت تنفسی است.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا چای سبز و یک قاشق غذاخوری گل محمدی در یک قوری آب با دمای ۸۰ درجه دم کنید.

در این مطلب فواید دمنوش گل محمدی به شما علاقه مندان معرفی شد. امیدواریم توضیحات ارائه شده در این زمینه مفید و میسر واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف به بخش خواص موادغذایی مجله آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *