دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنچه باید درباره اصلاح طرح لبخند بدانید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

لبخند زیبا به داشتن چهره ای جذاب و زیبا منتهی می شود. چنین لبخندی از هماهنگی لازم بین سایر اجزای صورت مخصوصاً فک و شکل دندان ها حاصل می شود. در ادامه شما را با روش های اصلاح طرح لبخند آشنا می کنیم.

لبخند زیبا از ارکان اصلی برای داشتن صورتی زیباست. به همین خاطر اغلب افراد به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند. برای این اصلاح راه کارهای متفاوتی وجود دارد. اغلب این روش ها بدون دردسر قابل اجرا و اعمال است. 

بیشتر اصلاح طرح لبخند به دندان و فک مربوط می شود. یعنی  ارکان تشکیل دهنده لبخند شامل فک، دهان و  دندان، لثه می باشد. بنابراین برای اصلاح طرح لبخند باید دندان های زیبا داشت.

دندان های نامرتب و بد رنگ در چهره شما بسیار خودنمایی می کند و از طرفی اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد. در حالی که لبخند زیبا باعث جذابیت چهره شما می گردد. برای رسیدن به لبخندهای ایده آل باید به فرم لثه، فاصله و ترتیب دندان ها و همینطور طول دندان توجه کرد.

روش های اصلاح طرح لبخند

اصلاح الگوی لبخند جزء خدمات دندان پزشکی است. برای درست کردن لبخند متدهای زیادی وجود دارد. در ادامه روش های جالبی که در مراکز دندان پزشکی برای ترمیم دندان و اصلاح لبخند انجام می گیرد، ارائه کرده ایم.

 

ترمیم طرح لبخند

سفید کردن دندان

یکی از روش های فوق العاده در اصلاح طرح لبخند, سفید کردن دندان ها می باشد. با این روش فرد به سرعت می تواند لبخند زیبا کسب کند. روش سفید کردن دندان هم در دندان پزشکی و هم در منزل قابل انجام است و ظرف مدت کوتاهی فرد را به طرح لبخندی دلخواه می رساند.

  •  آرون گروپس

 

بازسازی لبخند

لمینت دندان یا ونیر پرسلاین

در این روش زیبایی دندان ترمیم می شود و بسیاری از مشکلات دندان برای اصلاح لبخند انجام می گیرد. روش لمینت همان روکش گذاری روی دندان است که بسیاری از خراشیدگی ها، تغییر رنگ و کجی را از بین می برد و مخفی می سازد. این درمان در طی دو جلسه انجام می گیرد و شما را به لبخندی زیبا نزدیک خواهد ساخت.

روکش دندان

روکش دندان

گاهی اوقات برای ترمیم دندان های آسیب دیده از روکش سرامیک و مقاوم همرنگ با رنگ طبیعی دندان استفاده می گردد. در این روش علاوه بر مقاوم سازی دندان، ظاهری زیبا به دندان ارائه می گردد.

ترمیم دندان

پرکردن دندان

اگر دندانی برای پر کردن دارید، می توانید به جای استفاده از مواد فلزی، دندان را با کامپوزیت سفید پر کنید. این مورد نیز برای اصلاح لبخند بسیار تاثیر گذار می باشد. به همین علت بیشتر دندان پزشکان برای پر کردن دندان های جلو از رنگ سفید استفاده می کنند. این کار باعث می شود طرح لبخند شما خراب نگردد.

باندینگ دندان

یک روش عالی و بی خطر در دندان پزشکی است. این روش برای ترمیم ترک خوردگی، خراشیدگی و تغییر رنگ انجام می گیرد. همچنین با این روش می توان فضاهای خالی بین دندان را از بین برد. ضمن اینکه در اندازه و شکل دندان نیز تغییراتی ایجاد کرد. با این توصیف متوجه شدید که باندینگ در اصلاح طرح لبخند بسیار سودمند و کاربردی است. برای تغییر رنگ دندان می توان از رنگ های نزدیک به دندان کمک گرفت.

 

اصلاح طرح لبخند

بریس های ارتودنسی

ارتودنسی نیز روشی عالی برای مرتب کردن دندان هاست و در دو نوع بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی وجود دارد. در این روش نیز با یک دسته از بریس های پلاستیک شفاف، دندان های شما به تدریج صاف و مرتب می گردند.

 

بریس های ارتودنسی

ترمیم لبخند لثه ای

در بعضی افراد به دلیل تاج کوتاه دندان، مقداری از لثه به هنگام لبخند زدن دیده می شود. به این نوع لبخند، لثه ای گفته می شود. با پیشرفت های دندان پزشکی بسیاری از اصلاحات لبخند امکان پذیر است. با بی حسی موضعی و جراحی می توان بخشی از لثه ها را بالا برد. ضمن اینکه با لمینت و یا ونیر کامپوزیت می توان به بازسازی ظاهر لبخند پرداخت.

گاهی نیز لبخند لثه ای مربوط به فرم وراثتی فک ها و یا به علت هایپر اکتیو بودن عضلات لب است. در این صورت درمان با جراحی پلاستیک و تغییر وضعیت لب بالا، تزریق بوتاکس و شل کردن عضلات لب بالا امکان پذیر است.

کاشت دندان

ایمپلنت را برای جبران دندان های از دست داده پیشنهاد می کنیم. در این روش بهتر است از یک انکور برجسته برای روکش دندانی یا پل دندان(بریج) استفاده گردد.

 

کاشت دندان

طرح لبخند چه مزیت هایی دارد؟

  • ترمیم طرح لبخند، سلامت و زیبایی را به همراه دارد. این اصلاح تغییرات شگرفی را در چهره به وجود می آورد.
  • این اصلاح جوانی و زیبایی را به شما بر می گرداند.
  • ترمیم های دندانی، خطر ابتلا به پوسیدگی و عفونت را کاهش می دهند.
  • اعتماد به نفس شما را تقویت می کند.

اصلاح طرح لبخند به مراقبت های بعد از آن بستگی دارد. به عنوان مثال گاهی برای سفید شدن دندان و ماندگاری آن باید آن را تکرار کرد. روکش های دندان را پس از ۱۰ الی ۱۵ سال باید تعویض کرد. باندینگ دندان ممکن است بعد از مدتی لک دار شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

در این مطلب مجموعه ای از راه های متفاوت برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب به شما علاقه مندان ارائه شد. امیدواریم ارائه این مطالب به شما در انتخاب راه کار مناسب برای اصلاح لبخند کمک کرده باشد و از خواندن توضیحات لذت برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *