دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پیشنهاد آشپزی آخر هفته 17 خرداد یک افطاری کم هزینه اما خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در این بخش از پیشنهاد آشپزی مجله آرگا قصد داریم تا شما را با دستور تهیه غذاهای خوشمزه و کم هزینه برای وعده افطاری آشنا سازیم که امیدواریم از تهیه این ست غذایی مقوی نهایت لذت را ببرید.

اغلب افراد تمایل دارند برای وعده افطاری غذاهای کم هزینه و در عین حال پرطرفدار و مقوی را تهیه کنند. رولت نان و پنیر و سبزی، عدسی، فرنی، شربت تخم شربتی منو غذایی کم هزینه و خوشمزه ای برای وعده افطاری هستند و شما برای تهیه این منو غذایی علاوه بر هزینه کم به زمان کمی نیز نیازمند هستید.

برای وعده افطاری بهتر است غذاهای مقوی و خوشمزه ای را تدارک ببینید و با توجه به طولانی شدن ساعات روزه بهتر است کدبانوها برای وعده افطاری پیش غذا و غذای اصلی و دسر و نوشیدنی مناسبی را تهیه می کنند.

طرز تهیه عدسی

پیشنهاد آشپزی برای افطاری با منو غذایی کم هزینه و خوشمزه

اغلب خانواده آخر هفته ها دور هم جمع می شوند و اگر شما تمایل دارید برای آخر این هفته منو غذایی مناسب و کم هزینه ای را برای وعده افطاری تدارک ببینید بهتر است تا پایان این مطلب همراه باشید تا شما را طرز تهیه غذاهای ارزان و در عین حال خوشمزه آشنا سازیم.

تزیین رول نان و پنیر

دستور تهیه رول نان و پنیر و سبزی پیش غذایی سبک برای وعده افطاری

رول نان و پنیر و سبزی از انواع پیش غذاهای سالم و سبک برای وعده افطاری است و این پیش غذا را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید.

رول نان و پنیر

  •  آرون گروپس

مواد لازم

  • نان فرانسه و یا نان باگت یا نان لواش : به مقدار لازم
  • پنیر پاستوریزه : 1 قوطی 400 گرمی
  • پنیر خامه ای : 1 قوطی 100 گرمی
  • سبزی معطر : به مقدار لازم ( تره و جعفری و ریحان ) انتخاب نوع سبزی برای تهیه این رول اختیاری است.

طرز تهیه رول نان و پنیر و سبزی

ابتدا نان فرانسه و یا نان باگت را از وسط برش بزنید و نان های برش زده شده را درون کیسه فریزری قرار دهید تا نرم شوند سپس مانند تهیه ساندویچ از سمت کناری نان تا انتها آن را برش بزنید و لبه انتهایی نان را ببرید و خمیر آن را بیرون آورید سپس نان را باز کنید و چند بار با کمک وردنه روی نان بکشید تا صاف شود و رول کردن نان آسانتر شود.

دستور تهیه رول نان و پنیر
در مرحله بعدی طرز تهیه رول نان و پنیر و سبزی، پنیر را با کمک گوشت کوب له کنید و روی نان بکشید اگر پنیر کم نمک است بعد از مالیدن آن به نان مقداری نمک روی پنیر بپاشید تا خوشمزه تر شود سپس سبزی خرد شده را روی پنیر بریزید.

طرز تهیه رول نان و پنیر و سبزی

از قسمت کناری نان را رول کنید سپس رول نان و پنیر را فشار دهید و درون کیسه فریزری قرار دهید و کیسه فریزری حاوی رول نان و پنیر را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده رول نان و پنیر را از یخچال بیرون آورید و با کمک چاقویی تیر آن ها را در اندازه دلخواه خود برش بزنید و درون ظرف سرو بچینید و با تربچه و سبزی این پیش غذای خوشمزه را تزیین کنید.

طرز تهیه رول نان و پنیر و سبزی

تزیین رول نان و پنیر

دستور تهیه عدسی مجلسی غذایی سبک و کم کالری برای وعده افطاری

عدسی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که به روش های مختلفی تهیه می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه عدسی را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

عدسی

مواد لازم

  • پیاز :  عدد
  • عدس : 1 پیمانه
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی کوچک :  عدد
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • آب لیمو ترش : سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه عدسی مجلسی

برای تهیه عدسی ابتدا عدس ها را بشویید و آن ها را به مدت چند ساعت با مقداری آب خیس کنید سپس آب عدس ها را خالی کنید و آن ها را درون قابلمه ای مناسب بریزید و روی عدس ها آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و شعله گاز را زیاد کنید تا آب به دمای جوش برسد سپس پوست سیب زمینی را بکنید و سیب زمینی را به صورت درسته به عدس ها اضافه کنید.

طرز تهیه عدسی
در مرحله بعدی طرز تهیه عدسی پوست پیاز را بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید سپس پیاز خرد شده را درون مقداری روغن سرخ کنید و رب را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و فلفل و زردچوبه و نمک را به همراه مقداری آب به رب اضافه کنید تا رب غلیظ شود و بجوشد.

تفت دادن پیاز و رب
درون قابلمه را نگاه کنید و اگر سیب زمینی و عدس پخته شده اند سیب زمینی را از درون قابلمه بیرون آورید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی را له کنید و درون قابلمه بریزید.
مخلوط رب را به عدسی اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و شعله گاز را کم کنید تا عدسی جا بیفتد.

عدسی مجلسی

عدسی را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و عدسی را به زیبایی تزیین کنید و با آبلیمو و نان سنگک میل کنید.

دستور تهیه عدسی

طرز تهیه فرنی دسری محبوب برای ماه رمضان

فرنی از انواع دسرهای خوشمزه است که از ترکیب شیر با آرد و یا نشاسته تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه فرنی با آرد برنج را مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه فرنی

مواد لازم

  • شیر : 2 لیوان
  • آرد برنج : 2 قاشق سوپخوری سر پر
  • آب : 1/2 لیوان
  • گلاب : 1 قاشق غذاخوری
  • شکر : 4 قاشق سوپخوری

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

برای تهیه فرنی با آرد برنج ابتدا شیر سرد را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس شکر و آرد برنج را به شیر اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا آرد برنج درون شیر به خوبی حل شود.

پیشنهاد آشپزی آخر هفته

مخلوط آرد و شیر را روی حرارت گاز قرار دهید و به صورت مرتب هم بزنید تا آرد برنج درون شیر گلوله نشود.

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

بعد از غلیظ شدن مخلوط شیر و آب، گلاب و وانیل را به آن اضافه کنید و فرنی را به صورت مرتب هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد.

اضافه کردن گلاب به فرنی

فرنی را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و با کمک روش های تزیین فرنی آن را تزیین کنید.

تزیین زیبا فرنی تزیین فرنی
می توانید فرنی را به صورت زعفرانی و یا شکلاتی تهیه کنید که برای تهیه فرنی زعفرانی مقداری زعفران باید به فرنی اضافه کنید و برای تهیه فرنی شکلاتی باید مقداری پودر شکلات به آن بیفزایید.

تزیین فرنی مجلسی

طرز تهیه شربت تخم شربتی

شربت تخم شربتی از انواع شربت های خوش طعم است که بعد از افطار مورد استفاده قرار می گیرد و این شربت خوشمزه برای روزهای گرم سال مناسب است.

شربت تخم شربتی

مواد لازم

  • شکر : یک کیلوگرم
  • گلاب : 1/2 لیوان
  • تخم شربتی : 4 قاشق غذاخوری
  • آب : 4 لیوان

طرز تهیه شربت تخم شربتی

برای تهیه شربت تخم شربتی ابتدا تخم شربتی را درون کاسه ای مناسب بریزید و روی آن مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا همه دانه ها روی سطح آب بیایند و سنگین و ته نشین شوند و در این حالت اگر خاشاکی در دانه ها وجود دارد روی سطح آب می آید و شما می توانید آن ها را از روی سطح آب خارج کنید.

پیشنهاد آشپزی آخر هفته
در مرحله بعدی طرز تهیه شربت تخم شربتی درون ظرفی مناسب شکر و آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت به قوام مناسبی برسد.

طرز تهیه شربت تخم شربتی

زعفران دمکرده را به اندازه ای که رنگ شربت عوض شود به آن اضافه کنید و گلاب را هم به شربت بیفزایید.

اضافه کردن گلاب به زعفران

بعد از گذشت 5 دقیقه حرارت شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود.

به دمای جوش رسیدن زعفران
در مرحله آخر طرز تهیه شربت تخم شربتی دانه های تخم شربتی را به شربت اضافه کنید و هم بزنید و شربت را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خنک شود.
توجه داشته باشید می توانید به جای گلاب برای تهیه شربت تخم شربتی از عرق بید مشک و یا بهار نارنج نیز استفاده کنید.

پیشنهاد آشپزی آخر هفته با ست غذایی کم هزینه
در این مطلب با دستور تهیه رول نان و پنیر، عدسی، فرنی، شربت تخم شربتی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ست غذایی بی نظیر برای وعده افطاری نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع غذاها و خوراکی و نوشیدنی برای آخر هفته به بخش آشپزی آخر هفته مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *