دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سفید شدن موهایتان را متوقف کنید

  • زهره امامی
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

از جمله عوامل سفید شدن زودهنگام مو کمبود ویتامین B12، کم کاری و یا پرکاری تیروئید، مصرف دخانیات و کم خونی است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مطالعه روش های زیر جلوی این اتفاق را بگیرید.

گاهی ممکن است علت سفیدی مو فشارهای عصبی و یا کمبود منگنز در بدن باشد. با این حال ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید زیبایی موهای خود را به دست آورید.

خوردن سیر به شما کمک می کند تا کمبود منگنز در بدن شما جبران شود. روش دیگر شست و شوی مو با لوسيون گياهي چاي سياه می باشد. برای تهیه این لوسیون به شیوه زیر عمل کنید:

يك قاشق غذاخوري چاي سياه را با يك قاشق غذاخوري گياه مريم‌گلي خشك شده با 2 ليوان آب روي حرارت بگذاريد تا آرام آرام بجوشد و يك ليوان از اين جوشانده باقي بماند. سپس اين جوشانده را از روي حرارت برداريد و آن را صاف كنيد. اجازه دهيد لوسيون به خوبي سرد شود.

توصیه می کنیم از این لوسیون 5 بار در هفته استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده از این لوسیون موهای خود را با یک شامپوی گیاهی شستشو دهید. جوشانده گياه تنباكو نیز به همین روش تهیه می شود و بذرای تیره کردن رنگ مو موثر است.

رفع سفیدی مو

تركيب روغن حنا و نارگيل به جوان سازی ساقه موهایتان کمک می کند. برای تهیه این ترکیب باید یک استکان  روغن نارگيل خالص را درون ظرفي بريزيد و آن را به طور غیر روی حرارت قرار داده و بجوشانید. سپس برگ‌ هاي خشك شده گياه حنا  را با آن مخلوط کنید و پس از آن که این ترکیب کاملا سرد شد چند قطره از آن را روی موهای خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را هفته ای دو بار هر بار به مدت 30 دقیقه تکرار کنید تا تاثیرش را ببینید. هم چنین با خوردن مواد غذایی چون مانند پياز، سير، شاهي، هليله سياه و برنج سبوس‌ دار می توانید روند سفید شدن مو را به تعویق بیاندازید. مصرف تركيب يك حب زنجبيل رنده شده با يك قاشق غذاخوري عسل نیز برای این کار مفید است. تهیه ماسک روغن نارگيل با آب ليموي تازه، ترکیب 2 قاشق پودر حنا، يك قاشق ماست، يك قاشق برگ خشك شده ريحان و 3 قاشق قهوه نيز نیز برای جلوگیری از سفید شدن مو موثر می باشد. همچنین با رنده کردن پیاز و گرفتن آب آن برای ماساژ مو می توانید موهای خود را تیره کنید. لوسيون بابونه برای جواب گرفتن سریع مفید است. به این صورت که 3  قاشق از برگ‌ هاي خشك شده بابونه را با 3 ليوان آب مخلوط كنيد و آن را روي حرارت بگذاريد تا نصف آب آن بخار شود. سپس جوشانده را صاف كنيد و تمام برگ‌ هاي خشك را با كمك صافي جدا كنيد و صبر کنید تا سرد شود. هر روز بعد از شامپو كردن موها با شامپوي گياهي از اين عصاره براي شست‌ و شوي موهايتان استفاده كنيد و اجازه دهيد روي موهايتان خشك شود. این روش سریع ترین روشی است که برای شما بازگو کردیم.

 

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *