دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با انواع نژاد سگ و ویژگی های هر نژاد

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

برای خرید یک سگ مناسب و کارآمد متناسب با نیاز خود ابتدا باید با نژاد سگ های مختلف آشنا شوید. این آشنایی به شما کمک می کند تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

آشنایی با نژاد سگ های مختلف به شما در یک انتخاب اصلح کمک کرده و شما را  سریع تر به مقصود خواهد رساند. این مسئله با توجه به تنوع نژاد کاری بسیار راحت و آسوده است.

آشنایی با انواع نژاد سگ و ویژگی های هر نژاد

سگ های نگهبان

هاسکی(Husky)

نژاد هاسکی معرف سگ های قدرتمند و کاری می باشد. این نوع نژاد در همه رنگ ها از سفید کامل تا سیاه کامل یافت می شود. این نژاد ترکیبی از رنگ های قرمز و سفید، سفید و مشکی، سفید و طوسی، سفید و نارنجی را دارا می باشد.

هاسکی سگی آرام و در عین حال بازیگوش است و گاهی نیز لجباز می شود. به اعضای خانواده ای که در آن بزرگ می شود بسیار علاقه دارد.  بسیار با محبت، اجتماعی و باهوش است. اگر چه در زمان تولگی انرژی زیادی دارد اما مطیع و فرمانبردار است. با کودکان رابطه خوبی دارد. به ندرت پارس می کند و دیده بان خوبی نیست. در آموختن بسیار باهوش اما باید با حوصله این کار را انجام داد و گرنه تبدیل به یک سگ لجباز خواهد شد.

اگر بیکار بماند بسیار حوصله اش سر می رود. اگر مدت زیادی را در بیرون از منزل هستید، سعی کنید یک جفت و هم بازی برای سگ خود پیدا کنید.

به غذای کمی احتیاج دارد و اگر در سنین پایین اجتماعی شود با سایر حیوانات نیز مشکلی ندارد. سگ هاسکی جزء بهترین سگ های نژاد آمریکایی است.

سگ هاسکی

دوبرمن(Doberman)

دوبرمن سگی با جثه توپر و متوسط، عضله قوی جهت سرعت زیاد و استقامت می باشد. دارای ظاهری زیبا و از نظر رفتاری بسیار مصمم، هوشیار، مطیع، نترس، هوشیار و نجیب می باشد. چشم ها بادامی شکل با عمق متوسط و حالتی قوی که رنگ آن از قهوه ای معمولی تا تیره می باشد.

  •  آرون گروپس

سگ دوبرمن در عین مطیع بودن، بسیار چالاک، چاوک و مهاجم است. نژاد سگ دابرمن بسیار باوفاست و بیشتر از هر نژادی دیگر، ویژگی حیوانات نجیب زاده را دارا می باشد. حس کنجکاوی و شجاعت در چشم های تیره و هماهنگ با ویژگی های بدن کاملاً مشخص است. اگر در طور روز اجازه فعالیت به او داده شود، گزینه مناسبی برای نگه داری در آپارتمان محسوب می شود. با این حال بهترین مکان برای او یک حیاط متوسط است. سگ دابرمن به سرما فوق العاده حساس است و به همین خاطر در فصل زمستان پلیس قادر به کار با این نوع سگ ها نیست.

دوبرمن

سگ های شکاری

ویپت(Whippet)

ویپت از نظر هیکل و جثه بسیار خوش اندام، باریک و باوقار است. این سگ دارای پوشش چرمی و کوتاه است و به رنگ های متنوعی مانند سیاه، قهوه ای، قرمز، سفید و البته چند رنگ نیز دیده می شود. دارای ماهیچه های بلند و باریک است. این گریهاند کوچک گوش هایی به شکل گل رز و سینه ای فراخ دارد. ستون فقراتش بلند و صاف است. باهوش، با محبت، سر زنده، شیرین و مطیع است و در داخل خانه آرام می باشد. این سگ از لحاظ روانی و فیزیکی بسیار حساس است، بنابراین بهتر است تحت آموزش های سخت و خشن قرار نگیرد.

بهترین راه آموزشی برای این سگ، بازی به همراه دویدن است. سگ تمیزی است و رابطه خوبی با کودکان دارد. نگه داری از این سگ بسیار راحت است. این سگ نسبت به سرما حساسیت دارد. بنابراین بهتر است در فصل سرد لباس مناسبی برای آن تهیه کنید.

برای زندگی در آپارتمان مناسب است. به شرطی که اجازه ی فعالیت کافی به آن داده شود و یک حیاط کوچک، مکان مناسبی برایش فراهم می کند.

نژاد ویپت

دالماسین(Dalmatian)

نژاد سگهای دالماسین بسیار شاد و پر انرژی است و بیکار شدن را دوست ندارد. عاشق کندن چاله است و همدم خوبی برای صاحب خود محسوب می شود. سگی باهوش و محبوب است و از بازی کردن با بچه ها لذت می برد. اگر به اندازه ی کافی فعالیت و تحرک نداشته باشد، پرخاشگر و حساس می شود. رفتارش با بقیه سگها گاهی دوستانه و گاهی نیز پرخاشگرانه می باشد.

این سگها جهت نگهبانی نیز استفاده می شود. پیاده روی دوست دارد و این کار او را تسکین می دهد. البته نژاد دالماسین گاهی مخرب، سخت گیر و حساس است اما به طور کلی چابک، بانشاط و باوفاست.

نژاد دالماسین

سالوکی(Saluki)

سالوک سگی است که از صاحب خود بسیار اطاعت می کند. این سگ نگهبان خوبی است اما حالت تهاجم ندارد. باوفا و پر محبت است و با یک نفر خو می گیرد. آموزش و تعلیم او باید با حوصله و محبت انجام شود و به دلیل اندام لاغر باید از کارهای سخت و خشن معاف شود. این سگ برای کودکان یا محیط آپارتمان پیشنهاد نمی شود. برای انجام فعالیت های روزانه به فضای باز نیاز دارد و بهتر است در مواقع استراحت جایی گرم و مناسب برای او در منزل پیش بینی کنید. البته گرمای زیاد برای او آزار دهنده است. به فعالیت بدنی علاقه دارد و موقع دویدن بسیار شاد و خوشحال است.

سالوکی

سگ های آپارتمانی

بیچون فرایزر(Bichon Frise)

این نژاد از سگها زیبا و در گروه سگهای عروسکی قرار دارد و به نوعی اجتماعی هستند. به صاحب خود علاقه مند و با کودکان رابطه خوبی دارد. این نوع نژاد نیز باید ماهی یکبار به حمام برده شود و هر روز موهایش شانه شود و به پیاده روی رود. برای آشنایی با بهترین سگهای آپارتمانی می توانید در اینجا کلیک کنید.

بیچون فرایز

یورکشایر تریر(Yourkshire)

این نژاد از سگ، بازیگوش و پر نشاط و در عین حال شجاع می باشند. دوستدار نوازش هستند. در خانه فعالیت زیادی دارند و هر روز به پیاده روی می روند. به هوای سرد حساس هستند و از نظر نژادی گزینه عالی برای نگه داری در آپارتمان می باشند.

نژاد سگ

لهاسا آپسو(Lhasa Apso)

قدرت شنوایی خوبی دارد و به همین دلیل مناسب برای دیده بانی است. سگی شاد و مهربان و اگر هر روز به پیاده روی نرود، دچار مشکلات رفتاری می شود.

لهاسا آپسو

بولداگ(Bulldog)

بولداگ نیز چهره ای کمی ترسناک دارد اما بسیار آرام و مهربان است. این نوع نژاد نیز مناسب برای نگهبانی است. با کودکان مهربان و عاشق نوازش است.

بولداگ

پاگ(Pug)

سگ پاگ نیز بسیار بازیگوش و باهوش است. دیده بان بسیار خوبی است و برای نگه داری در آپارتمان مناسب است. از آن جایی که این نژاد از سگها به گرما حساس است زیاد فعال نیست و علاقه به پیاده روی ندارد. با دیگر حیوانات نیز رابطه خوبی دارد.

نژاد پاگ

چی هوا هوا(Chihuahua)

این نوع سگ نیز از سگ های شاد و عروسکی است. ممکن است دیر جای دستشویی خود را یاد بگیرد. برای زندگی در آپارتمان مناسب و باید به پیاده روی روزانه برود.

چی هوا هوا

شیتزو(Shih-Tzu)

این نژاد از سگها، کوچک و شاد است و به راحتی با همه دوست می شود. در عین باهوشی با دیگر حیوانات خوب رفتار می کند. به گرما حساس و هر روز باید پیاده روی رود.

سگ تزیینی

سگ های ورزشی

این نوع سگ ها باهوش و پرجنب و جوش هستند، این سگ ها د رابتدا به عنوان شکارچی برا ییافتن شکار استفاده می شدند؛ سگ ها یشکارچی به چهار دسته؛ اسپانیل ها (سگ هایی با گوشهای دراز آویزان)، پوینتر ها ( با شامه بسیار قوی)رتریورها (برای پیدا کردن و آوردن پرنده شکار شده) و ست رها (دارای موهای بلند) تقسیم شده اند، بیشتر این نوع سگ ها به ویژه گونه شکارچی آبی دارای یک پوشش ضد آب هستند، در زیر با دو نوع از این سگ ها آشنا می شوید :

اسپینون ایتالیای (Spinone Italiano)

این سگ دارای نژاد ایتالیایی و از جمله سگهای شکاری آرام، صبور و گاهی لجباز ولی دوست داشتنی است که به سگ همکاره معروف می باشد، این سگ به دلیل عضلات قوی برایکار های استقامتی مناسب است.

نژاد سگهای مشهور

ایننوع سگ عاشق پیاده روی در مناطق کوهستانی وجنگلی بوده و اصلا مناسب زندگی آپارتمانی نیست، رابطه خوب این سگ با سگ های دیگر نشان می دهد که اصلا مبارز خوبی نیست اما ممکن است به گربه ها و حیوانات دیگر به چشم طعمه نگاه کند.

اندازه اسپینون ایتالیایی متوسط تا بزرگ بوده و قد آن ۵۶ تا ۷۱ سانتیمتر می رسد، وزن این سگ نیز می تواند ۲۸ تا ۳۹ کیلوگرم باشدف موها یآن کرکی با طول متوسط ومتراکم است و د ررنگ های قهوه ای و سفید، نارنجی و سفید و یا سفید یکدست وجود دارند، ظاهر این سگ به دلیل ابروهای پشمالو و ریش موج دار همچون پیر خردمند نشان می دهد.

وایمارینر (Weimaraner)

این حیوان در کشور آلمان و با رنگ خاکستری زیبا و سریع بسیار دوست داشتنی، آموزش پذیر و مطیع است، ضمن اینکه به عنوان یک حیوان خانگی نظافت آن نیز آسان می باشد.

سگ های وایمارینر با بچه ها ارتباط خوبی می گیرد و به دلیل داشتن چشم هایی به رنگ کهربایی، خاکستری و یا آبی و رنگ بدن خاکستری و موشی، خاکستری و نقره ای و نیز وجود گوش های مخملی دراز دارای جذابیت زیادی است.

نژاد سگها

جنس نر این سگ ها، وزنی در حدود ۳۱ تا ۳۸ و طول ۶۳ تا ۶۸ سانتیمتر دارند و برای نوع ماده نیز وزن آنها ۲۵ تا ۳۲ کیلوگرم بوده و اندازه ای در حدود ۵۸ تا ۶۳ سانتیمتر دارند. طول عمر سگ های وایمارینر بین ۱۱ تا ۱۳ سال می باشند.

در پایان از همراهی شما عزیزان در شناخت انواع نژاد سگ متشکریم و امیدواریم با ارائه ویژگی نژادهای متفاوت شما را در یک انتخاب عالی یاری کرده باشیم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *