دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تفاوت های اصلی افراد مثبت اندیش با منفی نگر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

افرادی که دارای نگرش منفی نسبت به دنیای پیرامون خود هستند در رویارویی با زندگی و موانع آن دچار مشکل می شوند و به راحتی خود را تسلیم شرایط و سرنوشت خواهند کرد.

اصلی ترین تفاوت افراد منفی نگر و مثبت اندیشوفاوت در درک توانمندی های و جهان پیرامون می باشد افرادی که دارای دیدی نسبت هستند توانایی های خود را باور دارند و در مواجهه با سختی ها تصمیمات قدرتمند اتخاذ می کنند.

تفاوت افراد مثبت اندیش با منفی نگر

مقایسه طرز فکر این دو دسته از افراد و شناسایی دیدگاه های آنان می تواند آگاهی های مفیدی در زمینه شناخت ما از خود و دنیای اطراف به ما بدهد و به انتخاب مسیر درست تر برای ادامه زندگی کمک بیشتری می کند.

1- شکست تجربه ای برای یادگیری است:

افرادی که با دیدی مثبت به مسائل نگاه می کنند زمانی که با شکست مواجهه می شوند سعی می کنند از آن درس بگیرند و از طریق این شکست راهی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند.

2- من می توانم کارهای سخت را انجام بدهم:

افراد مثبت اندیش چالش های زندگی را دنبال می کنند و از وجود زندگی راکت و بدون جریان گریزان هستند اینگونه افراد زمانی که چالشی را پشت سر می گذارند احساس قدرتمندی و جسور بودن را در خود می یابند.

3- از تلاش کردن فرار نمی کنند:

تلاش در زندگی افراد مثبت اندیش لازمه رسیدن به موفقیت است آنها از تلاش کردن نمی ترسند و افرادی فعال و پویا هستند که با تلاش کردن به زندگی خود جریان می هند.

تفاوت افراد مثبت اندیش با منفی نگر

  •  آرون گروپس

4- کشف توانمندی ها:

یکی از تفاوت های افراد مثبت اندیش و منفی نگر کشف توانمدی های شخصی است آنها از یادگیری لذت می برند و به دنبال گسترده تر کردن دایره معلومات و دانش خود می باشند.

5- تمرکز داشتن بالا:

این افراد، افرادی متمرکز هستند و سعی می کنند با تمرکز کردن بر موضوعی خاص و مورد علاقه خود به آن دست پیدا کنند در مقابل افرادی که دارای نگرش منفی هستند بر مسائل پراکنده و غیرقابل کنترل تمرکز می کنند.

6- هدفمند بودن:

افرادی در زندگی دارای قدرت هستند که اهداف بزرگ دارند انسان های مثبت اندیش به دنبال انجام دادن کارهای بزرگ در زندگی خود هستند و انجام اینگونه کارها لذت می برند.

7- فقط من می توانم به خودم کمک کنم:

داشتن نگرش مثبت در زندگی فرد را متکی به خود بار می آورد و به دلیل خودباوری که در آنها وجود دارد می توانند به هر آنچه که می خواهند دست پیدا کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *