دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رازهایی که برای موفقیت در آشنایی قبل از ازدواج به آن نیاز دارید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

ازدواج مسیر مهمی است که انسان در آن قدم می گذارد انتخاب درست این مسیر تضمین کننده عشق و خوشبختی در آینده می باشد و برای داشتن انتخابی درست باید به نکات مهم آشنایی قبل از ازدواج بیشتر توجه کرد و بیشتر به آن اهمیت داد. این نکات بر اساس هنجارهای یک جامعه و طبق فرهنگ و خرده فرهنگ ها شکل می گیرند که بسیار حائز اهمیت می باشند.

شرایط عامل تعیین کننده ای برای بروز برخی از رفتارها در انسان می باشد برای شناخت طرف مقابل باید نحوه برخورد و رفتار درست او را در شرایط خاص بسنجید افراد در شرایط عادی رفتارهای یکسان و معقولی از خود نشان می دهند و در شرایط دشوار و غیر عادی است که می توان به شخصیت اصلی آنان پی برد. در آشنایی پیش از ازدواج و به دست آوردن شناخت بیشتر نسبت به طرف مقابل سعی کنید بیشتر او را در چنین شرایطی بسنجید و رفتارهای او را در نظر بگیرید علاوه بر این در دوره آشنایی باید به موارد دیگری نیز توجه کنید که در ادامه بیشتر این نکات را مطالعه می کنید.

فواید آشنایی در دوره قبل ازدواج

 

رازهای آشنایی قبل از ازدواج:

بیشتر افرادی که می خواهند با یکدیگر آشنا شوند و شناخت بیشتری از هم داشته باشند باید دوره آشنایی قبل از ازدواج را جدی تر بگیرند و به راحتی از مسائلی که پیش پا افتاده هستند نگذرند. در این دوره بیشتر از یکدیگر سؤال بپرسید شاید برخی از افراد این تصور را داشته باشند که با سؤال پرسیدن موجب ناراحتی شخص مقابل شوند و متوجه موضوعی شوند که موجب رنجش آنان شود.

در دوران آشنایی پیش از ازدواج بی توجه نبودن نسبت به رفتارها می تواند به شناخت درست شما کمک کند برخی از زوج هایی که در روابط خود دچار مشکل شده اند اذعان می کنند که این مشکلات در دوران آشنایی ازدواج وجود داشته است اما بر این تصور بوده اند که امری گذرا است در صورتی که همان عامل در بعد از ازدواج موجب بروز مشکل می گردد.

چگونه قبل از ازدواج طرف مقابل را بشناسیم؟

۱- توجه کردن به تفاوت ارزش ها:

به ارزش ها و باورهای خود احترام بگذارید و به راحتی از کنار آنها نگذرید اگر در این دوران متوجه تفاوت هایی در زمینه ارزش ها و اعتقادات شدید به آن بی توجه نباشید شما می توانید درباره این ارزش ها بیشتر با فرد مقابل صحبت کنید و در رابطه با این باورها از او توضیح بخواهید این کار می تواند شما را به شناخت بیشتر برساند و در این صورت نیازی نیست شما برای اینکه کنار طرف مقابل بمانید به تغییر خود دست بزنید.

  •  آرون گروپس

رازهایی درباره آشنایی قبل از ازدواج

۲- به علایق خود و طرف مقابل اهمیت بدهید:

علایق خود را نادیده نگیرید دوره آشنایی پیش از ازدواج زمان مناسبی است تا شما به همسر خود علایق خود را نشان دهید و بگویید که چقدر این علایق برای شما دارای اهمیت می باشند بعضی از زوج ها در این دوران سعی می کنند از علایقی که موجب ناراحتی همسرشان می شود دست بردارند در صورتی که چشم پوشی از علاقه مندی ها تنها صورت مسئله این اختلاف را حل می کند و کمکی به دو طرف در داشتن زندگی مشترک سالم نمی کند.

۳- عقلانی برخورد کنید:

برای رسیدن به شناختی کامل و صحیح  در دوره آشنایی قبل از ازدواج باید از غلبه عقل بر احساس استفاده کنید زمانی که شما در برخورد با مسائل منطقی برخورد می کنید تصمیم درست تری می گیرید و بهتر می توانید به شناخت دست پیدا کنید اما زمانی که درگیر احساسات نادرست و بی جا هستید برای رسیدن به احساسات خود تفاوت های عقلانی خود و طرف مقابل را نادیده می گیرید و دست به انکار می زنید که این مسئله می تواند برای شما آسیب هایی را به همراه داشته باشد.

اشتباهات نادرست در شناخت قبل ازدواج

۴- رسیدن به بلوغ ازدواج:

برای داشتن ازدواجی موفق باید شناخت کامل و درستی نسب به خود داشته باشیم زوج هایی که می دانند چه می خواهند و چه هدفی دارند راحت تر می توانند برای خود و زندگی مشترکشان تصمیم بگیرند و در واقع این افراد به بلوغ ازدواج دست پیدا کرده اند و این بلوغ می تواند به انتخاب درست و موفق آنان کمک کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *