دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

در سال 2017 در جهان 86.05 میلیون خودرو به فروش رسید

  • زهره امامی
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

موسسه تحقیقاتی JATO Dynamics سه شنبه گذشته آماری را اعلام کرده است که مطابق با آن نشان می دهد در سال گذشته بیش از 86.05 میلیون دستگاه انواع خودروی سواری و تجاری سبک در سرتاسر جهان به فروش رسیده که نرخ رشد 2.4% را نسبت به سال قبل اعلام می کند.

تحقیقات اعلام می کند که در شهرهای روسیه، تایلند و آرژانتین، میزان فروش خودرو رشدی دو رقمی داشته است. آمارها نشان می دهند اتومبیل های شاسی بلند بخش اعظمی از آمار فروش سال گذشته را به خود اختصاص داده اند.

خودروهای شاسی بلند دنیا

خودروهای شاسی بلند دنیا

 آمارهای کلی نشان می دهد که 34 درصد از فروش کل خودروها در سال 2017 سهم بازار شاسی بلندها بوده است. در این دسته ماشین ها فروش مدل های شاسی بلند سایز متوسط با 16.6 درصد و مدل های بزرگ با 17.7 درصد فروخته شدند. ناگفته نماند که در آمریکای شمالی از هر سه خودروی خریداری شده یک خودرو شاسی بلند بوده است. از خودروهای برند دنیا در سال 2017 تویوتا با فروش 7.8 میلیون خودرو در رتبه نخست، فولکس واگن با فروش 6.63 و فورد با فروش 5.9 میلیون خودرو در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند. خودروهای هوندا، نیسان، هیوندای، شورولت، سوزوکی، مرسدس و کیا نیز به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم قرار دارند. آمار فروش هر خودرو را با طور جداگانه در عکس زیر مشاهده می کنید. خودروهای شاسی بلند دنیا

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *