دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سال گذشته 82 درصد از ثروت تولید شده به ثروتمندان جهان رسید!

  • زهره امامی
  • ۶ بهمن ۱۳۹۶
  • ۰

سال 2017 سال شانس برای ثروتندان کل جهان بود. در حالیکه آن ها فقط یک درصد از کل جمعیت جهان را دارند بیش از 80 درصد از کل ثروت جهان را به خود اختصاص داده اند!!

مؤسسه‌ی غیر انتفاعی آکسفام اعلام کرد از هر پنج دلار ثروت تولید شده در کل جهان در سال ۲۰۱۷ حدود چهار دلار آن به جیب ثروتمندان رفته است!!

این اتفاق در حال رخ داده که آمار دقیق فقرا نشان می‌ دهد که ۳.۷ میلیارد نفر از جمعیت جهان هیچ افزایش ثروتی را در سال ۲۰۱۷ تجربه نکرده‌ اند. مدیر اجرایی مؤسسه‌ ی آکسفام در این باره گفت:

این گزارش نشان می‌ دهد که اقتصاد جهانی به‌ جای ارزش نهادن به کار افراد سخت‌ کوش ثروتمندان را راضی می‌ کند. در این سیستم ثروتمندان هر روز متمول‌ تر می‌ شوند و این در حالی است که فقرا در دام حقوق و دستمزد‌های ناچیز گرفتار شده‌ اند.

بیانیاما یکی از دلایل اصلی نابرابری ثروت در جهان را فرار مالیاتی می‌ داند. در ایالات متحده‌ ی آمریکا سه فرد ثروتمند بالای لیست ثروتی برابر با نیمه‌ ی فقیر جامعه دارند. آکسفان در تلاش است با انتشار گزارش‌ های مشابه نگاه‌ ها را به اقتصاد جهانی تغییر دهد تا به‌ تدریج حداقل حقوق کارگران در جهان افزایش یابد، فاصله میان زنان و مردان در موقعیت‌ های کاری کم شود و قوانین مالیاتی نیز بهبود یابند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *