دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های افزایش برد وای فای و تقویت آن

  • نرگس کوهستانیان
  • ۲ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از افراد جهت استفاد روزانه خود اینترنت AِِDSL نیاز به وای فای دارند و در جستجوی راهکارهایی برای افزایش برد وای فای هستند. لذا مسیرهای ساده و گاهی خلاقانه برای انجام این کار وجود دارد که ما در این مطلب به چند موردی استفاده می کنیم.

امروزه اغلب افراد ساعات زیادی از روز را از وای فای استفاده می کنند. مطمئنا برای همه ما پیش آمده است که از کاهش و کم بودن برد وای فای شکایت کنیم. لازم است بدانید راهکار های متعددی برای افزایش برد وای فای وجود دارد که ما در اینجا آسان ترین و سریع ترین روش ها را عنوان می کنیم.

تقویت و افزایش برد وای فای

ابتدا بهتر است نسخه جدید برنامه مودم را آپدیت کنیم. بعد از آن لازم است تنظیمات وای وای را به خوبی بدانیم. تنظیمات وای فای در قسمت نوار آدرس مرورگر وجود دارد و شما می توانید واژه admin را در قسمت نام کابری تایپ کنید و رمز وای فای (رمز عبور) را نیز وارد کرده بعد ار آن وارد محیط وای فای می شوید. در قسمت تنظیمات بخش مدیریت مودم گزینه ای به اسم TxPower وجود دارد که دارای ارقام مختلفی است شما می توانید برای افزایش بیشتر وای فای بیشترین اعداد را انتخاب کنید. هر قدر رقم انتخاب شده بزرگتر باشد برد وای فای بهتر تقویت می شود اما در جریان باشید که درصد تششع امواج بالاتر است. ناگفته نماند که رقمی را انتخاب کنید که فراتر از محیط کار و زندگی شما نرود.

راهکار تقویت وای فای

روش دوم تقویت وای فای:

شما می توانید آنتن تان را عوض کنید و از آنتنی قویتر و طویل تر استفاده کنید. مودم ها از نظر امکانات و تجهیزات متفاوتند.  جالب است بدانید آنتن بعضی از مودم ها در خارج از دستگاه و برخی در داخل دستگاه قرار دارند.

سرعت بالای وای فای

راهکار سوم برای افزایش سرعت وای فای :

Range Extender دستگاهی است که با استفاده از آن می شود میزان کیفیت و سرعت برد وای فای را افزایش داد.

  •  آرون گروپس

 افزایش برد وای فای

البته این دستگاه را باید خریداری کنید که کمی نسبت به راهکارهای قبلی هزینه دارد.

چگونگی بالا بردن سرعت وای فای

تقویت کیفیت وای فای

مسیر دیگر برای افرایش میزان وای فای این است که وقتی مودم ها و تلفن های سیار در نزدیک هم هستند از باند خالی استفاده کنید. می توانید از قسمت MainFrame تنظیمات لازم را انجام دهید.

برد باسرعت وای فای

ضمن اینکه امیدواریم روش های ارائه شده در جهت افزایش برد وای فای برای شما عزیزان نیز مفید واقع گردد، از شما علاقه مندان دعوت می نماییم در بخش اخبار تکنولوژی با دیگر اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *