دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان سردرد با دارچین را با این روش ها تجربه کنید

  • بهاره سلطانی
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

ادویه ها علاوه بر طعم دار کردن غذا و نوشیدنی ها در حفظ سلامت بدن نیز بسیار موثر هستند. دارچین یکی از ادویه های دارای فواید درمانی است که خواص زیادی برای بدن دارد. در این مطلب به طور مفصل به روش های درمان سردرد با دارچین می پردازیم.

علاوه بر روش های بهبود سردرد با دارچین که در طب سنتی بسیار بر آن تاکید شده است، دارچین در جلوگیری و کاهش دیابت نیز بسیار موثر است و به افزایش کلسترول خوب بدن کمک کرده و قند خون را در حد متعادلی نگه می دارد. از طرفی درمان سردرد با دارچین از بهترین روش های رفع سردرد می باشد، طی تحقیقاتی مشخص شد که خواص دارچین در کاهش درد بویژه سردرد با اثر قرص های بروفن برابر است.

درمان سردرد با دارچین

درمان سردرد با دارچین

چندین روش برای درمان سردرد با دارچین وجود دارد که هر کدام از این روش ها در کاهش درد موثر بوده و به عنوان درمان مفید شناخته شده اند. یکی از بهترین روش ها تهیه خمیر دارچین است. برای تهیه این خمیر چند قاشق غذا خوری پودر دارچین را با چند قطره آب مخلوط کرده تا خمیر بدست آید. این خمیر را به پیشانی و شقیقه بمالید تا درد تسکین یابد. گفتنی است که این روش برای درمان سردرد سرماخوردگی و یا سینوزیتی موثر است.

درمان سردرد با دارچین

شیر گرم و دارچین

استفاده از شیر گرم در بهبود سر درد بسیار موثر است به خصوص اگر از دارچین نیز همراه آن استفاده شود. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و میل کنید تا سر دردتان تسکین یابد.

درمان سردرد با دارچین و شیر گرم

چای دارچین

مصرف چای دارچین برای بهبود سر درد بسیار توصیه شده است به خصوص سر دردهای ناشی از خستگی و استرس با چای دارچین به راحتی درمان می شود. کافیست به چای دم کرده مقدار یک قاشق چای خوری پودر دارچین بیفزایید و بعد از چند دقیقه میل کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

راه های درمان سر درد

دم کرده چوب دارچین

پودر دارچین از چوب دارچین به دست می آید. چوب دارچین ناخالصی های کمتری داشته و خواص آن بیشتر حفظ می شود. می توان برای رفع سردرد خود ازا دارچین از دم کرده چوب دارچین استفاده کرد. برای اینکار کافیست که دو عدد چوب دارچین را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید از نبات و کمی عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

سر درد و دم کرده چوب دارچین

 عرق دارچین

استفاده از عرق دارچین به منظور درمان سردرد با دارچین گزینه بسیار مناسبی است، می توانید این عرق را همراه با آب یا بدون آب و همچنین با یک شیرین کننده مانند نبات و یا بدون آن استفاده کنید تا شاهد بهبود سردرد تان شوید.

روش های درمان سردرد با دارچین و دیگر روش ها

نکاتی در مورد استفاده از دارچین برای درمان سردرد

افرادی که سابقه حساسیت های غذایی یا سابقه آلرژی به ادویه جات دارند می توانند با خیال راحت از دارچین استفاده کنند زیرا این ادویه باعث تشدید حساسیت های غذایی نمی شود و به طور کلی حساسیتی ناشی از خوردن دارچین گزارش نشده است.

در فصل گرما با توجه به تعریق بدن ممکن است دچار گرما زدگی و علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و سر درد شوید که یکی از روش های موثر برای از بین بردن اثر گرما زدگی استفاده از نوشیدنی با طعم دارچین است. می توانید در شربت نیز از دارچین استفاده کنید و یا از چای دارچین برای رفع خستگی و رفع گرما زدگی بهره ببرید.

درمان سردرد با چای دارچین

استفاده از دارچین در غذا نیز ایده خوبی برای جلوگیری از سردرد و یا بهبود آن به شمار می رود. امروزه دارچین یکی از ادویه های موثر برای طعم دار کردن غذا به شمار می رود و از محبوبیت زیادی نزد ایرانیان برخوردار است.

درمان خانگی سردرد

با کمک روش های طبیعی و خانگی نیز می توانید سردرد تان را درمان کنید، در ادامه چند راهکار مفید و موثر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد تا با استفاده از این روش ها بتوانید سردردتان را تسکین دهید.

روغن اسطوخودوس :

یکی از روش های مفید و مناسب جهت بهبود سردرد استفاده از روغن اسطوخودوس است، دو تا چهار قطره روغن اسطوخودوس را به سه فنجان آب جوش بیفزایید سپس به آرامی بخار حاصل از آن را استشمام کنید و نفس عمیقی بکشید.

درمان خانگی سردرد

آب نعناع :

عصاره نعناع به دلیل اینکه شامل منتول ومنتون است برای درمان سردرد روش بسیار مناسبی است، فقط کافی است یک مشت برگ نعناع خرد کرده سپس بر روی پیشانی قرار دهید و یا می توانید به منظور درمان سردرد میگرنی چای نعناع بر روی پیشانی تان بمالید.

ریحان :

می توانید به منظور درمان فوری سردرد از ریحان کمک بگیرید که بسیار مفید و موثر است، به آب جوش سه تا چهار برگ نعناع بیفزایید و اجازه دهید بجوشد سپس به آن کمی عسل اضافه کرده و کم کم بنوشید و یا می توانید برگ های نعناع را بجوید و همچنین بر روی پیشانی روغن نعناع بمالید.

تسکین سردرد با روش های طبیعی

سرکه سیب :

سرکه سیب کمک شایانی به بهبود سردرد می کند می توانید به یک فنجان آب دو قطره سرکه سیب اضافه کرده و روزی دو تا سه بار این محلول را بنوشید و یا می توانید داخل کاسه ای بزرگ آب تمیز و گرم بریزید و به آن سه تا چهار قاشق سوپ خوری سرکه سیب بیفزایید سپس حوله را به آن آغشته کرده و بر روی پیشانی قرار دهید.

لیمو :

لیمو به دلیل داشتن خواص آرامش بخش به منظور تسکین درد ناشی از سردرد بسیار مفید است، نصف لیمو را فشار داده و عصاره آن را به یک لیوان آب ولرم اضافه کرده و بنوشید و یا می توانید قسمت بیرونی لیمو را خمیر کرده و آن را بر روی پیشانی بگذارید.

امیدواریم مطالعه مطلب گفته برای شما عزیزان مفید و سودمند بوده باشد و با کمک روش های گفته شده از شر سردرد خلاص شوید، به منظور آشنایی با دیگر روش های درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *