دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان چیست؟ و کدام یک برای پوست شما مناسب است؟

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که آبرسان ها و مرطوب کننده ها دارای تفاوت ها و پیچیدگی های مختلفی هستند که در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت مرطوب کننده و آبرسان آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی یکی از عواملی که باعث نرمی و لطافت پوست می شود رساندن رطوبت کافی به آن است که اغلب به اشتباه کارکرد آن را با آبرسان پوست یکسان می دانند اما آبرسان تفاوت بسیار عمده ای با مرطوب کننده های پوست دارد و به عبارتی برای هر کدام محصولات جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

آشنایی با تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

بهتر است بدانید که در واقع کم آبی پوست مشکلی است که معمولا تمامی افراد به آن دچار می شوند و دلیل آن نیز کاهش هیدراتور های پوست می باشد زیرا وظیفه هیدراتورها آبرسانی قوی به پوست است. کرم های آبرسان با تامین آب برای لایه سطحی پوست این خشکی را که ناشی از کاهش هیدراتورها است جبران می کند و با تامین رطوبت مورد نیاز پوست از خشکی آن جلوگیری خواهد کرد. همچنین کرم های آبرسان دارای خاصیت روان کنندگی هستند و مانع از بین رفتن رطوبت و آب پوست می شوند. توجه داشته باشید که وظیفه اصلی کرم های مرطوب کننده ایجاد یک لایه مراقبتی بر روی پوست می باشد که مانع تبخیر رطوبت لایه بیرونی پوست شده و از بین رفتن آب و رطوبت پوست جلوگیری خواهد کرد. همچنین به صورت طبیعی توانایی تولید چربی و روغن را دارد که با این کار باعث می شود از خشکی پوست جلوگیری کند. به طور کلی شما می توانید با استفاده از کرم های مرطوب کننده میزان تولید چربی در پوستتان را افزایش دهید تا پوست به تعادل در حفظ رطوبت برسد و در نهایت با این کارها به درمان خشکی پوست خود کمک زیادی کرده اید.

شناسایی تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

همانطور که می دانید عوامل مختلفی می توانند باعث کم آب شدن پوست شوند که از جمله شست و شو حمام با آب قلیایی، بالارفتن سن، دستگاه های تهویه هوا، استفاده از محصولات قوی مانند لایه بردارها که به چربی محافظ پوست آسیب می زنند، کم خوابی و استرس، تغییرات آب و هوایی و رژیم غذایی نامتعادل را می توان نام برد. همچنین ممکن است شما همزمان پوست چرب و کم آبی داشته باشید یعنی در حالی که پوست بسیار چرب است کم آب و هیدراته باشد. علت این موضوع این است زمانی که پوست کم آب و هیدراته است برای جبران این مشکل سبوم بیشتری ترشح می کند که باعث چرب تر شدن پوست و به دنبال آن بروز جوش و آکنه خواهد شد.

آشنایی با مزیت های مرطوب کننده ش

چگونگی می توان متوجه شد که پوست به مرطوب کننده نیاز دارد یا آبرسان؟

توجه داشته باشید اگر پوست شما خشک است می توان به راحتی حدس زد که به مرطوب کننده متناسب با این نوع پوست نیاز دارید و همچنین ممکن است برخی مواقع این فرضیه درست باشد اما این احتمال وجود دارد که حتی با مصرف مرطوب کننده نیز پوست شما آن شفافیت و شادابی مورد را به دست نیاورد و در این زمان است که باید از انواع محصولات هیدراتاسون استفاده نمایید. معمولا برای دانستن اینکه پوست شما خشک است یا کم آب، توجه به شرایط پوستی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. پوست دارای یک لایه چربی طبیعی یا همان سبوم است که از بروز آسیب های پوستی و از بین رفتن رطوبت محافظت می کند. اگر مستعد ابتلا به خشکی پوست هستید بدان معنی است که سلول های چربی سطح پوست شما همانند یک سد محافظتی عمل نکرده و منجر به هدر رفتن رطوبت سطح پوست می شود که در این زمان بایستی از مرطوب کننده ها استفاده نمایید. در واقع وظیفه مرطوب کننده این است که میزان آب تبخیر شده از پوست را کاهش دهد تا همواره سلامت و شاداب بماند. استفاده از مرطوب کننده و انواع لایه بردارهای طبیعی به ویژه در فصل زمستان که درصد خشکی پوست بسیار بیشتر است حائز اهمیت خواهد بود. اگر در آینه با یک چهره خسته، کسل، لکه و پیس دار و چین و چروک مواجه هستید ممکن است پوست شما با کمبود آب بدن روبه رو شده باشد. پوست بی آب نشان دهنده آن است که سلول ها از آب جدا مانده و به اصطلاح تشنه هستند و اگر پوست با بی آبی مواجه شود احتمال بروز چین و چروک در آن بسیار افزایش می یابد.

مقدار نیاز پوست به آبرسان ها

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده ها:

به صراحت می توان گفت که مقایسه و تفاوت آبرسان و مرطوب کننده ها یک مسئله مهم و ضروری برای مصرف کنندگان محسوب می شود و نباید از کنار آن به سادگی عبور نمایید. همچنین این دو محصول برای ایجاد رطوبت در پوست استفاده می شوند و در راستای جوان سازی و شفافیت پوست، قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند اما وظایف آن ها اندکی با هم متفاوت است زیرا آبرسان تنها خشکی پوست را کاهش می دهد ولی مرطوب کننده ها به پوست خشک کمک می کنند تا رطوبت خود را از دست ندهد. همچنین پوست خشک یک نوع پوست است که بر اساس ژنتیک هیچ چربی از خود ترشح نمی کند و به دلیل نداشتن چربی آب پوست تبخیر و در نهایت پوست خشک خواهد شد. در مقابل نیز پوست کم آب یا دهیدراته نوعی از پوست است که آبی در درون خود نداشته و مشکل آن کاملا بنیادی است.

آبرسان ها:

جالب است بدانید که مواد اصلی تشکیل دهنده آبرسان ها باعث می شود تا آب کافی به پوست اضافه شود و همچنین کمک خواهد کرد تا پوست شما آب بیشتری از بدن دریافت نماید و زمانی که شما از یک آبرسان استفاده می کنید در واقع سلول های خود را با آب پر کرده اید و توانایی شما برای جذب مواد مغذی و رطوبت بهبود پیدا خواهد کرد. معمولا پوست های دهیدراته و کم آب به دلیل کمبود رطوبت و آب نیاز به محصولات آبرسان دارند.

چگونگی مقایسه مرطوب کننده با آبرسان

مرطوب کننده:

توجه داشته باشید که وظیفه الی این محصولات نگه داشتن و حبس آب در پوست شما است زیرا مرطوب کننده ها مانند یک سد دفاعی و محافظ مانع از بین رفتن مایعات پوست شما خواهند شد و در نهایت پوستتان را نرم و صاف می کنند. اصولا شما با مصرف آبرسان و نوشیدن آب زیاد، میزان آب موجود در پوستتان را افزایش داده و با مرطوب کننده مانع از تبخیر آن روی پوست می شوید. دقت داشته باشید که اگر پوست شما چربی لازم را داشته باشد نیازی به مرطوب کننده ها نخواهید داشت و استفاده از آبرسان گزینه برای شما خواهد بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *