دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی خانگی بسیار خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

شیریین زنجبیلی از انواع شیرینی های خانگی خوشمزه و خوش طعم است و کمتر کسی پیدا می شود که از طعم این شیرینی خوشش نیاید؛ در ادامه این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه شیرینی زنجبیلی را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش دهیم.

یکی از انواع شیرینی های ایرانی که در عید نوروز مورد استفاده قرار می گیرد شیرینی زنجبیلی است. ساخت شیرینی زنجبیلی در منزل بسیار راحت و آسان است و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را با مواد لازم ساده ای در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

دستور تهیه شیرینی زنجبیلی بدون فر

با فرا رسیدن عید خانم های با سلیقه علاقه زیادی به تهیه شیرینی عید در منزل دارند که یکی از شیرینی های مخصوص عید نوروز شیرینی زنجبیلی است که با کمک فر و هم بدون نیاز به فر می توانید این شیرینی بسیار خوشمزه تهیه و نوش جان کنید فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید، در ادامه مطلب نحوه تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد بنابراین اگر تمایل به تهیه این شیرینی در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

شیرینی زنجبیلی و شیرینی نارگیلی و شیرینی برنجی از انواع شیرینی هایی هستند که اگر فوت و فن های پخت آن ها را به خوبی رعایت کنید می توانید به راحتی در منزل این نوع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار را تهیه کنید،

شیرینی زنجبیلی خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • کره : ۱۲۵ گرم
  • زنجبیل آسیاب شده : ۲ قاشق چایخوری
  • آرد : ۳۵۰ گرم
  • جوش شیرین : ۱ قاشق چایخوری
  • شکر قهوه ای : ۱۷۵ گرم
  • دارچین : ۱ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ بزرگ : ۱ عدد
  • شربت ذرت یا عسل : ۳ قاشق سوپخوری

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

در مرحله اول دستور پخت شیرینی زنجبیلی کره را به صورت مکعب های کوچک خرد نمایید و اجازه دهید تا کره در دمای اتاق نرم شود.
سپس جوش شیرین و دارچین و آرد و زنجبیل را الک کنید.

الک کردن مخلوط آرد و دارچین و جوش شیرین و زنجبیل

  •  آرون گروپس

کره های خرد شده را به مخلوط آرد اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید. در مرحله بعدی روش پخت شیرینی زنجبیلی شکر را به مخلوط آرد و کره بیفزایید و همه مواد را هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.
عسل و تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و آن ها را به کمک قاشق هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند سپس مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و همه مواد شیرینی را هم بزنید تا به شکل خمیر در آیند سپس روی سطح صافی را آرد پاشی کنید و خمیر شیرینی را روی سطح صاف به مدت چند دقیقه ورز دهید.

خمیر شیرینی زنجبیلی

خمیر ورز داده شده را به قطر نیم سانت روی سطح صاف پهن کنید سپس با کمک قالب شیرینی روی خمیر را قالب بزنید توجه داشته باشید که می توانید از هر نوع قالب با شکل دلخواهی برای قالب زدن خمیر شیرینی استفاده کنید.

قالب زدن خمیر شیرینی
در مرحله آخر کاغذ روغنی را در کف قالب فر پهن کنید سپس شیرینی های قالب زده شده را در قالب فر بچینید و قالب فر را به مدت ۱۲ دقیقه در فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار دهید وقتی که شیرینی ها طلایی رنگ و پخته شدند آن ها را از فر بیرون آورید.

نکته : پس از اینکه زیر شیرینی ها کمی طلایی رنگ شد از داخل فر خارج کنید زیرا اگر داخل فر به مدت زیادی بماند شیرینی ها خیلی سفت خواهند شد.

طرز تهیه شیرینی رنجبیلی تزیین ساده شیرینی زنجبیلی

در طرز تهیه شیرینی زنجبیلی اگر خمیر شیرینی را با قالب های کوچکی قالب بزنید مدت زمان پخت شیرینی ها کمتر می شود. شیرینی زنجبیلی را می توانید با کمک وسایل تزیین کننده شیرینی به زیبایی تزیین کنید و سپس شیرینی را در ظرف مناسبی بچینید و در کنار چای و یا شیر این شیرینی خوشمزه را میل کنید.

آموزش تهیه شیرینی زنجبیلی بدون فر

شیرینی زنجبیلی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید و در صورتی که فر در دسترس ندارید می توانید این شیرینی بسیار خوشمزه را بدون فر نیز تهیه کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه شیرینی زنجبیلی بدون نیاز به فر به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • آرد : سه پیمانه
  • روغن جامد : یک چهارم پیمانه
  • کره : یک چهارم پیمانه
  • پودر قند : دو سوم پیمانه
  • زنجبیل : سه قاشق سوپ خوری

نحوه تهیه :

در روش تهیه شیرینی زنجبیل بدون فر ابتدا پودر قند، روغن و زنجبیل را با هم مخلوط کرده سپس آرد را الک کرده و داخل تابه بریزید و آن را بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن کاملا از بین برود.

حالا آرد را از روی حرارت برداشته و بعد از سرد شدن به مخلوط پودر قند و…بیفزایید سپس به آن کره را نیز به صورت کم کم اضافه کنید( اگر تمایل به تهیه شیرینی دو رنگ دارید مقداری از مواد آماده را با پودر کاکائو مخلوط کنید)

در مرحله آخر مواد را با استفاده از وردنه باز کرده و به شکل های دلخواه آن را قالب بزنید، نوش جان.

آموزش تهیه شیرینی زنجبیلی بدون فرامیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این شیرینی بسیار خوشمزه را در منزل تهیه و نوش جان کنید، اگر شما به پخت انواع شیرینی ها در منزل علاقه مند هستید می توانید برای مشاهده آموزش پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *