دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و مو و سلامتی

  • مرضیه نیکزاد
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

روغن فندق یکی از انواع روغن های گیاهی پرخاصیت می باشد که برای پوست و مو و پر پشت شدن مژه و ابروها بسیار مفید می باشد. در این مقاله با خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و سلامتی در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

روغن فندق یکی از انواع روغن های گیاهی مفید و پرخاصیتی است که برای سلامتی و تقویت رشد ابرو و مژه و همچنین برای جلوگیری از ریزش مو، مورد استفاده قرار می گیرد. شما خانم های عزیز می توانید به جای استفاده از انواع لوازم آرایشی و انواع ماسک های زیبایی پوست و مو از این روغن گیاهی استفاده نمایید. در این مقاله با خواص روغن فندق برای زیبایی پوست و مو و سلامتی آشنا می شوید.

برای حفظ سلامتی و شادابی بدن و درمان بسیاری از بیماری ها می توان از خواص انواع روغن های گیاهی مانند خواص روغن بادام تلخ و خواص روغن نارگیل و روغن فندق استفاده کرد. از روغن های گیاهی علاوه بر مصارف خوراکی می توان استفاده های مختلفی نیز داشت. روغن فندق یکی از انواع روغن های گیاهی می باشد که دارای خواص مختلفی می باشد. این روغن بسیار مفید اغلب در تولید انواع لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با انواع فواید روغن فندق

آشنایی با انواع خواص روغن فندق

روغن فندق دارای طبعی گرم می باشد که از برگ و پوست و شکوفه فندق نیز استفاده های زیادی می شود. از این روغن مفید در ایران باستان سرمه تهیه می کردند و بر این باور بودند که بهترین تقویت کننده برای بینایی چشم می باشد. در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها و داشتن یک زندگی بسیار سالم و لذت بخش از روغن های گیاهی و عصاره ی بسیاری از میوه ها استفاده می کردند. تا پایان این بخش با انواع خواص دارویی و درمانی این روغن گیاهی با ما همراه باشید.

خواص بی نظیر روغن فندق

درمان ریزش مو با استفاده از روغن فندق

از خواص روغن فندق می توان به درمان ریزش مو اشاره کرد. برای تقویت و پرپشت شدن مژه و ابروها می توان به وسیله قطره چکان کمی از روغن را بر روی ابرو و مژه ریخته و آن را به نرمی ماساژ داد تا روغن به طور کامل به پیاز ابرو راه پیدا کند. برای جلوگیری از ریزش مو روغن فندق را به ساقه مو زده و آن را با انگشتان خود ماساژ دهید.

فواید روغن فندق برای زیبایی پوست

از دیگر خواص روغن فندق و نیز خواص فندق می توان به تقویت پوست صورت اشاره کرد. برای کاهش چین و چروک پوست صورت می توانید یک قاشق چایخوری روغن فندق و یک قاشق چایخوری روغن جوانه گندم را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را روی پوست خود به آرامی قرار داده و ماساژ دهید. برای درمان جوش های صورت روزانه دو بار به وسیله نوک انگشت روغن فندق را روی محل مورد نظر قرار دهید. افرادی که پوستی چرب دارند برای رهایی از چربی پوست خود می توانند دو قاشق غذاخوری روغن فندق را با یک قرص آسپرین در نصف فنجان آب حل کرده و آن را حرارت دهید سپس صبر کنید تا این مخلوط خنک شده و آن را روی پوست خود بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

فواید بی نظیر روغن فندق

خواص درمانی روغن فندق

  • برای تقویت بدن به ویژه در دوران نقاهت بیماری بسیار مفید می باشد.
  • برای درمان سرفه های مزمن و خروج خلط ار ریه ها از روغن فندق می توان استفاده کرد.
  • این روغن گیاهی برخی از انواع بیماری های مربوط به کبد را درمان می کند.
  • برای تقویت مغز و افزایش توانایی های ذهنی می توان سر را با این روغن ماساژ داد.
  • از جمله خواص روغن فندق می توان به عنوان تقویت کننده نیروی جنسی نیز اشاره کرد.
  • خانم هایی که از دردهای دوران قاعدگی خود رنج می برند می توانند زیر شکم خود را با این روغن ماساژ دهند.
  • این روغن معده و روده را تقویت می کند.
  • موجب تقویت بینایی می شود.
  • ویتامین A و C موجود در این روغن گیاهی برای حفظ شادابی و طراوت پوست مفید می باشد.
  • برای درمان موخوره روغن فندق را با کمی سرکه ترکیب نمایید و موهای خود را با آن ماساژ دهید.
  • مخلوط روغن فندق و نمک برای درمان سیاتیک مناسب می باشد.

آشنایی با فواید و خواص روغن فندق

فواید دیگر روغن فندق بر سلامت پوست

روغن فندق نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کند و به درمان بسیاری از مشکلات پوستی کمک شگفت انگیزی می کند که در ادامه مطلب شما عزیزان را با برخی از خواص آن آشنا خواهیم داد.

رفع خشکی پوست :

روغن فندق به دلیل داشتن اسید های چرب به عنوان یک عامل مرطوب کننده محسوب می شود و در نتیجه سبب کاهش احتمال مبتلا شده به خشکی پوست به خصوص در فصل سرما می شود و باعث درمان خشکی پوست می شود.

فواید روغن فندق بر سلامت پوستآبرسان پوست :

از دیگر فواید بی نظیر روغن فندق بر سلامت پوست، وجود اسید های چرب و ویتامین E به مقادیر فراوان است که سبب افزایش آبرسانی پوست می شود و کمک زیادی به درخشان و نرم شدن پوست خواهد کرد.

رفع لکه های پوستی :

همانطور که می دانید گاهی بنا دلایل مختلفی از جمله : آفتاب سوختگی، بارداری، استفاده از برخی دارو ها و … لکه های قهوه ای بر روی پوست  بروز می کنند که با کمک روغن فندق می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، این روغن دارای مقادیر زیادی ویتامین E است که کمک بی نظیری به روشن تر شدن پوست و رفع لکه های پوستی می کند.

خواص روغن فندق برای پوست

رفع قرمزی بعد از اصلاح :

روغن فندق به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی به عنوان یک راهکار هالی جهت سوزش، قرمزی و جوش بعد از اصلاح است، از این رو به منظور رفع جوش و قرمزی بعد از اصلاح می توانید از این روغن استفاده نمایید.

ضد آفتاب طبیعی :

از دیگر فواید روغن فندق بر پوست ضد آفتاب بودن آن است زیرا، وجود ویتامین E و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان در روغن فندق از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خودداری کرده و همچنین سبب کاهش خطر مبتلا به سرطان پوست می شود.

فایده های روغن فندق برای پوست

رفع جای زخم :

طبق تحقیقات انجام داده شده روغن فندق به خاطر داشتن ویتامین E به رفع فوری زخم های پوستی و جای زخم کمک بی نظیری می کند.

درمان جوش آکنه :

جوش از مشکلات پوستی بسیار رایج در بین اکثر جوانان می باشد که با کمک روغن فندق می توانید این مشکل را برطرف کنید بنابراین، نصف قاشق چای خوری روغن فندق، نصف قاشق چای خوری روغن جوجوبا و دو قطره اسانس لیمو را را با یک قاشق غذا خوری خاک رس سبز ترکیب کرده سپس خمیر حاصل را بر روی پوست تان مالیده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

در این مقاله با فواید و خواص روغن فندق در خدمت شما دوستان عزیز و مخاطبان گرامی بودیم که امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص مواد غذایی کلیک نمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *