دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان ریزش مو را با این روش های طبیعی فوق العاده تجربه کنید

  • مرضیه نیکزاد
  • ۱۰ دی ۱۳۹۵
  • ۰

موی سر می تواند مهم ترین علل زیبایی در ظاهر هر فردی باشد پس باید در بهداشت موی سر دقت کافی داشته باشیم. در این مطلب با روش های درمان طبیعی ریزش مو و بهترین روش های تقویت مو در منزل در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

یکی از موارد و مشکلاتی که امروزه بین اکثر افراد وجود دارد ریزش مو می باشد که ممکن است برای آن ها به خصوص خانم ها بسیار نگران کننده باشد. برای قطع ریزش مو روش های درمانی بسیاری وجود دارد اما بهتر است که به جای استفاده از مواد شیمیایی از روش های طبیعی برای این کار استفاده نمایید. در این مقاله با روش های درمان طبیعی ریزش مو در منزل در خدمت شما مخاطبان عزیز می باشیم.

همان طور که می دانید این روزها اغلب افراد برای تقویت موی سر خود و جلوگیری از ریزش آن به جای استفاده از انواع شامپوهای شیمیایی و انواع لوسیون ها به سمت گیاهان مختلف با خواص متفاوت می روند. روش های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد اما بهتر است که برای درمان از روش های درمان خانگی ریزش مو استفاده نمایید. در ادامه با روش های طبیعی برای درمان ریزش مو در خدمت شما همراهان مجله آرگا می باشیم.

روش های درمان طبیعی ریزش مو

درمان طبیعی ریزش مو با روش های خانگی

ریزش مو می تواند دلایل و علل مختلفی داشته باشد. تغذیه می تواند یکی از عواملی باشد که در رویش مو تاثیر فوق العاده ای دارد. غذاهایی مانند گوشت و پروتئین که ارزش غذایی بالایی دارند باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. پس با اصلاح رژیم غذایی خود می توانید به استحکام و رویش موی خود کمک کنید. یکی دیگر از علت های ریزش موی سر، استرس می باشد که موجب اختلال در پوست و مو می شود و باعث می شود تا موی سر دچار ریزش شود. درمان خانگی ریزش مو

درمان ریزش مو با استفاده از آلوئه ورا

استفاده از گیاه آلوئه ورا موجب می شود که تمام آلودگی ها از سطح پوست سر خارج شده و از خشکی پوست سر جلوگیری می کند که این امر موجب جلوگیری از ریزش موی سر می شود. علاوه بر این آلوئه ورا موجب برقراری تعادل PH پوست سر شده و باعث تقویت ریشه موها می شود. برای این منظور برای درمان طبیعی ریزش مو پوست سر را با آب آلوئه ورا و یا ژل آن ماساژ داده و پس از گذشت 1 الی 2 ساعت موهای خود را با آب ولرم شست و شو دهید. این کار را 2 بار در هفته انجام دهید تا تاثیرش را بر کنترل ریزش مو و شفافیت موهای خود احساس کنید.

آلوئه ورا و تاثیر آن در درمان ریزش مو

مصرف سیر برای جلوگیری از ریزش مو

سیر حاوی انواع ویتامین و موادمعدنی می باشد که علاوه بر خواص بسیار خود برای درمان ریزش مو طبیعی و تقویت موی سر نیز موثر و مفید می باشد. ویتامین C و آهن موجود در سیر برای تقویت پوست و مو و ناخن می تواند بسیار موثر باشد. برای بهره بردن از خواص سیر بهتر است که آن را در برنامه غذایی خود به کار ببرید. در صورت نداشتن حساسیت به سیر بهتر است تا ماسک موی موثری را برای درمان ریزش موی سر خود به کار ببرید. برای این منظور سیر را رنده کرده و آن را با روغن زیتون ترکیب نمایید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمان ریزش مو با استفاده از سیر

تقویت مو با رزماری

رزماری به درمان طبیعی ریزش مو بسیار کمک می کند از این رو برای رشد و تقویت مو بهتر است که از گیاه بسیار قدرتمند رزماری استفاده نمایید. استفاده از این گیاه علاوه بر اینکه از ریزش مو جلوگیری می کند می تواند موجب رشد مو شود و سموم موجود در پوست سر را نیز از بین برد. با استفاده از نوشیدن چای رزماری می توانید تا حدودی تاثیرات آن را بر موهای خود ببینید اما بهترین روش برای استفاده از خواص رزماری به کار بردن روغن آن می باشد که برای این کار بهتر است که پوست سر خود را با روغن رزماری ماساژ دهید و تاثیرات فوق العاده آن را مشاهده نمایید.

رزماری و تقویت مو

تقویت موی سر با سرکه سیب

یکی از روش های طبیعی درمان ریزش مو استفاده از سرکه سیب می باشد. ریزش مو ممکن است به علت فولیکول های مسدود شده باشد زیرا زمانی که فولیکول ها مسدود می شوند و مانع رسیدن چربی به آن ها شود باکتری ها در آن جا تجمع کرده و موجب کاهش روغن های سالم می شود که در نتیجه ریزش مو و حتی امکان دارد طاسی را به دنبال داشته باشد. برای اینکه از مسدود شدن فولیکول ها جلوگیری کنید باید پوست سر خود را با ترکیب سرکه سیب و آب شست و شو دهید. این عمل موجب باز شدن منافذ و در نتیجه رشد مجدد مو می شود.

درمان ریزش مو با سرکه سیب

قطع ریزش مو با تخم مرغ

یکی دیگر از روش های درمان طبیعی ریزش مو استفاده از تخم مرغ می باشد. از آن جایی که 70 درصد مو از کراتین پروتئین تشکیل شده است، تخم مرغ نیز به دلیل داشتن پروتئین می تواند به رشد مو کمک بسیاری کند. برای این منظور می توانید تاثیر ماسک موی تخم مرغ را برای درمان ریزش مو مشاهده نمایید. با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک عدد تخم مرغ می توانید ماسک موی بسیار مقوی را برای خود تهیه نمایید. موهای خود را پس از اینکه با شامپو شست و شو دادید، موهای خود را با ماسک ماساژ داده و پس از 10 دقیقه سر خود را با شامپو نرم کننده شست و شو دهید.

درمان ریزش مو با تخم مرغ

ریشه شیرین بیان و درمان ریزش مو

برای درمان طبیعی ریزش مو می توانید از ریشه شیرین بیان استفاده نمایید. ریشه شیرین بیان از خشکی پوست سر جلوگیری می کند و منافذ پوست سر را باز کرده و موجب تقویت فولیکول های موی سر می شود. شما می توانید برای این منظور از چای شیرین بیان استفاده نمایید و یا اینکه هر هفته مقداری از ریشه شیرین بیان را به پوست سر خود بزنید.

درمان ریزش مو با شیرین بیان

در این مقاله با روش های درمان طبیعی ریزش مو و بهترین روش های تقویت کردن موی سر در منزل در خدمت شما مخاطبان عزیز بودیم که امیدواریم با به کار بردن این روش ها به تقویت موی سر خود کمک کرده و زیباترین و شفاف ترین موها را داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *