دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

از خواص روغن شمعدانی برای سلامت و زیبایی چه می دانید؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲
  • ۰

روغن شمعدانی یکی از انواع روغن های بسیار مفید برای سلامت بدن می باشد که بوی به شدت شیرین دارد و نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند، به همین خاطر در این مقاله شما عزیزان را با خواص روغن شمعدانی آشنا خواهیم کرد.

در گذشته مردم به منظور داشتن پوستی زیبا و درخشان از روغن شمعدانی استفاده می کنند اما امروزه برای درمان های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته می شود شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تا به حال اسم این روغن را نشنیده اید اما بهتر است بدانید که مزایای سلامتی بسیاری را شامل می شود، بنابراین اگر شما نیز تمایل دارید با خواص روغن شمعدونی آشنا شوید به شما دوستان پیشنهاد می کنیک بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

خاصیت روغن شمعدانی بر سلامت بدن

بررسی خواص روغن شمعدانی

روغن شمعدانی از فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن برخورد دار است، در ادامه شما را با خواص روغن شمعدانی بیشتر آشنا خواهیم کرد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

۱. از بین بردن آلودگی بر روی صورت

یکی از فواید بی نظیر روغن شمعدونی تمیز کردن صورت از هر گونه آلودگی است بنابراین، بهتر است مقداری از این روغن را روی پنبه بریزید سپس با آن پوست تان صورت تان را ماساژ دهید تا پوست تان نمیز و عاری از هر نوع آلودگی شود.

۲. رفع اگزما

یکی دیگر از مشکلات پوستی اگزما می باشد که با روغن شمعدونی می توانید این مشکل را برطرف کنید از این رو، رقیق کردن مقداری روغن شمعدونی در کرم پایه و مالیدن کرم به شکل موضعی بر روی محل مورد نظر به درمان اگزما کمک زیادی می کند.

۳.  انعقاد خون

از فواید روغن شمعدونی این است که به منظور انعقاد خون و بند آمدن خون می توانید این روغن را بر روی بدن بیمار مالش دهید تا از خونریزی جلوگیری شود.

  •  آرون گروپس

۴. بهبود نشانه های آلزایمر

آلزایمر یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد با افزایش سن دچار آن می شوند که به منظور رفع این مشکل می توانید از روغن شمعدونی کمک بگیرید و با کمک استنشاق بوی روغن شمعدونی می توانید علایم آلزایمر را کاهش دهید و با پیشرفت بهتری رو به روشوید.

۵. کاهش چین و چروک

به منظور داشتن پوستی به دور از چین و چروک می توانید از روغن شمعدانی استفاده کنید بنابراین دو قطره روغن شمعدانی را به لوسیون خود بیافزایید سپس به مدت دو هفته و روزی دو بار پوست تان را ماساژ دهید این روغن سبب به حداقل رساندن ظاهر چروک ها می شود.

فواید شگفت انگیز روغن شمعدانی

۶. درمان آکنه و درماتیت

آکنه یکی از مشکلات بسیار شایع در بین افراد است که بسیاری از افراد از داشتن آن بر روی پوست رنج می برند و با کمک روغن شمعدانی می توانید این عارضه پوستی را درمان کنید بنابراین، پنج قطره روغن شمعدانی را همراه با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل دو بار در روز بر پوست ماساژ دهید.

خاصیت اثبات شده روغن شمعدانی

۷. ضد عفونی کردن زخم ها پوستی

استفاده از روغن شمعدانی به منظور پیشگیری از رشد باکتری ها بر روی پوست و ضد عفونی کردن زخم ها پوستی بسیار مفید است، می توانید دو قطره از این روغن شگفت انگیز با یکی از روغن های حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کرده سپس بر روی زخم ها بمالید و با گاز استریل بپوشانید، از این روش دو بار در روز استفاده کنید تا زخم به صورت کامل ضد عفونی شود.

۸. افزایش ادرار

از دیگر خواص شگفت انگیز روغن شمعدانی افزایش ادرار می باشد و همانطور که می دانید افزایش ادرار نقش مهمی در دفع سموم ایفا می کند مواد شیمیایی، سدیم، شکر و آلاینده ها از راه ادرار دفع خواهند شد همچنین ادرار سبب خارج شدن مواد سمی صفرا و اسید ها می شود.

آشنایی با خواص روغن شمعدانی

۹. رفع کبودی

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی بدن تان کبود می شود که می توانید با کمک روغن شمعدانی این مشکل را بر طرف کنید، کمی روغن شمعدانی را در کرم پایه رقیق کرده و بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید همچنین می توانید مقدار کمی از روغن شمعدانی را بر روی کبودی ها بمالید.

۱۰. رفع بوی بد بدن

از دیگر خواص روغن شمعدانی از بین برنده بوی بد بدن است که می توانید پنج قطره روغن شمعدانی را به پنج قطره آب بیافزایید و از اسپری گیاهی حاصل به صورت روزانه استفاده نمایید.

فایده های بی نظیر روغن شمعدانی

۱۱. رفع عفونت قارچی پا ها

همانطور که می دانید عفونت قارچی پا ها یکی از مشکلات رایج در بین ورزشکاران است که می توانید پنج قطره روغن شمعدانی را همراه با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل بر روی موضع درگیر شده با عفونت بمالید برای رسیدن به نتیجه بهتر روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

۱۲. درمان مشکلات تنفسی

جهت کاهش گلو درد و مشکلات تنفسی استفاده از روغن شمعدانی گزینه بسیار مناسبی است بنابراین می توانید گلو را با این روغن ماساژ دهید و یا با استفاده از بخور این مشکل را برطرف کنید.

فواید فوق العاده روغن شمعدانی

۱۳. بواسیر

داشتن بواسیر یکی از مشکلات رایج در بین مردم است که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند، می توانید به منظور رفع این مشکل روغن شمعدانی را امتحان کنید از این رو، یک قطره از روغن شمعدانی را بر روی موضع بمالید تا به درمان و التیام بواسیر کمک شگفت انگیزی کند.

۱۴. از بین بردن شپش سر

شاید شما نیز برای رفع شپش سر روش های مختلفی را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید که بهتر است کمی از روغن شمعدانی را به شامپوی روزانه خود بیافزایید تا شاهد از این رفتن شپش سر شوید.

فواید بی نظیر روغن شمعدانی

۱۵. درمان بی نظمی های قاعدگی

برخی از خانم ها از بی نظمی های قاعدگی خود رنج می برند که با کمک روغن شمعدانی می توانند این موضوع را برطرف کنید فقط کافی است چند قطره روغن شمعدانی را در وان حمام بیافزایید.

۱۶. درمان زونا

به منظور کاهش درد و التهاب در بیماران زونا می توانید بدن تان را با سه قطره روغن شمعدانی همراه با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ماساژ دهید تا شاهد کاهش درد و التهاب در این بیماری شوید.

۱۷. رفع گرفتگی عضلات

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی عضلات دچار گرفتگی می شوند که روغن شمعدانی می تواند باعث از بین بردن درد عضلات و گرفتگی آن ها شود از این رو، پنج قطره روغن گل شمعدانی را همراه با یک قاشق روغن جوجوبا بر روی موضع ماساژ دهید.

خواص روغن شمعدانی بر سلامت بدن

۱۸. ضد عفونی کننده پوست

با استفاده از روغن شمعدانی می توانید پوست تان را ضد عفونی کنید تنها کافی است چند قطره از روغن شمعدانی را با یک دوم لیوان آب ترکیب نمایید سپس بر روی پوست تان اسپری نمایید و به خوبی ماساژ دهید.

۱۹. درخشان شدن پوست

همه ما به دنبال پوستی زیاد و درخشان هستیم که با استفاده از روغن شمعدانی می توانید پوستی درخشنده داشته باشید، چهار قطره روغن شمعدانی را با چهار قطره روغن تخم هویج، دو قطره روغن اسطوخودوس و دو قاشق چای خوری روغن جوجوبا ترکیب نمایید سپس مخلوط حاصل را پیش از خوابیدن بر روی صورت تان بچکانید و به آرامی ماساژ دهید و صبح با آب ولرم بشویید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش سه بار در هفته استفاده کنید.

خواص روغن شمعدانی بر روی پوست

فواید دیگر روغن شمعدانی

  • تعادل هورمون ها
  • کاهش افسردگی
  • کاهش التهاب
  • بهبود جریان خون
  • کاهش فشار خون
  • بهبود سلامت دندان ها

آشنایی با مضرات روغن شمعدانی

همانطور که می دانید هر ماده ای در کنار فوایدی که دارد مضراتی را نیز به دنبال دارد که عبارتند از :

۱. مصرف این روغن در کودکان زیر شش سال توصیه نمی شود و حتی استشمام کردن این روغن سبب بروز مسمویت در آن ها می شود.

۲. حتما در کنار استفاده از روغن شمعدانی باید از یک رقیق کننده مانند جوجوبا یا نارگیل کمک بگیرید.

۳. این روغن به دلیل داشتن خواص منقبض کنندگی در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند نباید استفاده شود.

۴. پیش از مصرف، یک قطره از روغن را بر روی بازو  بریزید و پس از زمان پانزده دقیقه در صورت بروز حساسیت از آن استفاده نکنید.

۵. استفاده از این روغن در زنان باردار و شیر ده توصیه نمی شود.

در این مطالب سعی داشتیم شما عزیزان را با خواص روغن شمعدانی آشنا کنیم امیدواریم از خواندن مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و همچنین می توانید به منظور آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *